billy3105 schreef:Misschien niet helemaal in je straatje maar wel iets om op verder te kunnen sparren
Ik heb hier een kleine (lees grote kruiwagen) kiep aanhanger achter de quad hangen. Deze is makkelijk te legen op het land van mijn buurman, maar zou ik ook een aanhanger in kunnen rijden, mits de opgang niet te stijl is.
Ik rij mijn rondje over de track met de mestwagen en zou dan evt zo de mestwagen op een aanhanger kunnen legen. Scheelt een boel sjouwen. Hij is alleen niet geschikt om balen van 500 kg te verplaatsen. Maar je hebt wel van die speciale hooibaal aanhangers met een lier etc. Dat trekt ie met gemak. Een sleep heb je er ook zo achter.
oh, dat kan ook een fijne en betaalbaardere optie zijn. Heb je een voorbeeld hoe dat eruit ziet?
De balen van 500 kilo zijn geen must, als in, als ik 10 K uitgeef voor een toestel dan is het wél een must.
Als we het een stuk budgettairder kunnen oplossen, een baaltje voordroog in de ruif gezet met twee man is op zich ook maar 10 minuutjes werk en dan kunnen ze een week weg.
Door de body-toestand van mijn spanjaard, is het ook nog maar de vraag of we ze op onbeperkt houden, of toch wat meer gaan portioneren

Het is idd de bedoeling dat we werken met een basisstation (stal, ruif, verharding), die met een track rond en door de weides gaat en we twee stukken weiland overhouden.
Een toestel die meekan om de weides uit te mesten en er een sleepje achter te hangen is een grote plus.
Paard en kar kan op zich ook, maar die kipt minder makkelijk op de aanhanger en is ook een hoop tijd om in te spannen, dus geen dagelijks ding