Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kidde schreef:@LWDaisy maar volgens mij is het een aanname van TS dat de stal al weer gevuld zal zijn, omdat er een wachtlijst is. Later heeft ze het over een vervanger zoeken?
Het probleem is natuurlijk dat de meeste stallen een maand opzegtermijn hebben. Nu het het 1 februari is geweest zullen de meeste mensen pas per 1 april kunnen komen.
Ik heb het zelf ook nooit meegemaakt zo, maar wellicht heeft deze stal dit vaker meegemaakt dat mensen toch op het laatst afhaken. Hij loopt dan toch telkens een maand huur mis. Ik zou persoonlijk je verlies nemen. Informeren wat er mogelijk is kan altijd, maar het is toch ook netjes om je aan de afspraken te houden vind ik. Misschien wil je in de toekomst alsnog naar deze stal.
Gitana schreef:LWDaisy I know dat het gaat om wat er afgesproken is. Ts gaf op pagina 1 aan te willen horen wat wij redelijk vinden, en dat ze om juridisch advies wel gaat bellen naar een instantie die daar wat van weet.
LWDaisy schreef:Maar dat is hier dus niet relevant, want TS heeft gewoon "ander en beter" gevonden.
LWDaisy schreef:Er zullen ook mensen zijn die vandaag hun paard/pony kopen en daardoor niet met een opzegtermijn zitten (maar misschien de verkoper wel, als het particulier is), en er zijn ook nog steeds stallen die niet met opzegtermijn werken.
gomir schreef:LWDaisy schreef:Er zullen ook mensen zijn die vandaag hun paard/pony kopen en daardoor niet met een opzegtermijn zitten (maar misschien de verkoper wel, als het particulier is), en er zijn ook nog steeds stallen die niet met opzegtermijn werken.
De opzegtermijn van verkoper is toch nooit relevant? Alsof je als koper een paard uitzoekt, gaat laten keuren en dan nog 3 weken bij de verkoper laat tot hij/zij geleverd wordt, omdat het anders zo sneu is dat ze nog stalgeld moeten betalen terwijl het paard er niet staat. Paard zal in die weken net een blessure oplopen, koliek krijgen, etc, zit je als verkoper mooi met de ellende.
LWDaisy schreef:Het paard is na betaling van de koper en dan lever ik het paard. Mocht dat niet mogelijk zijn i.v.m. wachttijd stal kan het paard uiteraard blijven staan, maar is dan wel van de koper en de risico's liggen dan ook bij hun (al heb ik dat nog nooit meegemaakt in al die jaren, altijd na de keuring af kunnen leveren). Mocht ik dan nog opzegtermijn stal moeten betalen over de periode dat ik het paard niet meer heb dan betaal ik dat gewoon. Daar heeft de koper niets mee te maken en ook geen last van.gomir schreef:De opzegtermijn van verkoper is toch nooit relevant? Alsof je als koper een paard uitzoekt, gaat laten keuren en dan nog 3 weken bij de verkoper laat tot hij/zij geleverd wordt, omdat het anders zo sneu is dat ze nog stalgeld moeten betalen terwijl het paard er niet staat. Paard zal in die weken net een blessure oplopen, koliek krijgen, etc, zit je als verkoper mooi met de ellende.
Voor de koper zal het minder relevant zijn. De verkoper echter "merkt" het soms wel.
Ik heb als verkoper mijn vorige paard nog een paar weker langer bij me gehad omdat de koper nog een stal moest regelen. En ja, daar zitten idd risico's aan, die benoem je zelf ook al.
Maar stel nou dat je je paard nu te koop zet, er komt iemand kijken, en diegene koopt je paard.
Maar dan loop jij tegen 1 maand opzegtermijn aan - je hebt niet alleen al voor februari betaald, maar zult ook nog voor maart moeten betalen.
Hoe pak je dat dan aan?
ruitje schreef:Joh, is dit veel voorkomend bij stallen? Dit is oprecht voor het eerst dat ik dit hoor. Bij ons teken je gewoon op de dag van aankomst. Heb minstens 2 keer per jaar dat ik denk een plek verhuurd te hebben en dat iemand niet komt...
Ik denk dan altijd maar:
Of het is maar beter dat je niet komt, of er speelt vast zoiets dat als ik nu gewoon netjes zeg : ' succes! En wie weet tot ziens in de toekomst' , dan komt zo iemand misschien later toch nog eens.
Beter op lange termijn een mogelijke klant dan op korte termijn 1 maand stalling toch?
Ik vind dat anders wanneer iemand niet binnen 1/2 maanden komt, maar anders zie ik het toch maar een beetje als onderdeel van je bedrijfsrisico