Stroom op weiland doormiddel van power station

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Stroom op weiland doormiddel van power station

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:58

Waar wil je het warme water voor gebruiken? Als je het water niet dagelijks nodig hebt dan zou je nog kunnen kijken naar een 5 liter hotfill boiler. Die werken op een heel laag wattage (400 of 500 Watt meestal), en kun je gewoon op de koude kraan aansluiten. Dan kun je hem aanzetten als je hem nodig hebt. Het opwarmen duurt wel eventjes, maar werkt prima als je even de tijd hebt, en dan hoeft je omvormer niet zo zwaar te zijn, wat weer in kosten scheelt. De capaciteit moet wel groot genoeg zijn zodat je de accu niet volledig leeg trekt.

daane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 15:00

8nnemiek schreef:
Waar wil je het warme water voor gebruiken? Als je het water niet dagelijks nodig hebt dan zou je nog kunnen kijken naar een 5 liter hotfill boiler. Die werken op een heel laag wattage (400 of 500 Watt meestal), en kun je gewoon op de koude kraan aansluiten. Dan kun je hem aanzetten als je hem nodig hebt. Het opwarmen duurt wel eventjes, maar werkt prima als je even de tijd hebt, en dan hoeft je omvormer niet zo zwaar te zijn, wat weer in kosten scheelt. De capaciteit moet wel groot genoeg zijn zodat je de accu niet volledig leeg trekt.

Kraan is een uitdaging
Heb alleen een ibc vat
Wel een goed idee

Ik heb een paard dat af en toe en soms vaker de benen moet verzorgen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:04

O ja, niet bij stilgestaan dat je geen stromend water hebt :))
Dan zou je nog naar een camping-waterkoker kunnen kijken. Die hebben ook vaak een lager wattage.

daane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 15:14

8nnemiek schreef:
O ja, niet bij stilgestaan dat je geen stromend water hebt :))
Dan zou je nog naar een camping-waterkoker kunnen kijken. Die hebben ook vaak een lager wattage.

Ik loop regelmatig tegen probleem dat been moet wassen maar omdat ik al voer heb gemaakt dat ik te weinig warm water over heb

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:45

Hoe doe je dat nu met warm water?
Ik heb vroeger wel eens met jerrycans warm water gesleept.. Maar later heb ik me een paar grote thermoskannen aangeschaft. Kokend water erin, en op stal mengen met koud water om de juiste temperatuur te krijgen. Dan hoef je veel minder mee te slepen. Er bestaan isoleerkannen van 5 liter, en wie weet ook nog wel groter. Met 5 liter heet water kun je al zo'n 15 liter warm water maken.

daane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 15:48

8nnemiek schreef:
Hoe doe je dat nu met warm water?
Ik heb vroeger wel eens met jerrycans warm water gesleept.. Maar later heb ik me een paar grote thermoskannen aangeschaft. Kokend water erin, en op stal mengen met koud water om de juiste temperatuur te krijgen. Dan hoef je veel minder mee te slepen. Er bestaan isoleerkannen van 5 liter, en wie weet ook nog wel groter. Met 5 liter heet water kun je al zo'n 15 liter warm water maken.

Inderdaad met Isoleer flessen nu
Dat moet ik ook gewoon blijven doen denk ik