Tips voor overgang naar 24/7 buiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jabik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 14:16

ziezoziezo22 schreef:
Ik zit ook te twijfelen om over te stappen waar mijn paard 24/7 naar buiten kan.
Met schuilstal de wei en bak waren nu mooi niet nat na al die dagen regen.
Schuilstal is wel klein.
Kom samen met een paard die te dik is de mijne heb ik nu eindelijk mooi op gewicht ipv dun.
Hij staat nu op pensioen stal,6 uur buiten op een klein stukje zwart zand 10 bij 20 m, in de zomer 20 bij 30 m
Mijn paard heeft slechte kwaliteit hoeven , , lichte atrose, stofallergie, en schraal.
Nu is het allemaal onder controle, maar vraag me af wat voor leven heeft hij nu 6 uur in een klei stukje drek en dan heel lang op stal .
En krijg ik straks niet een paard wat weer afvalt weer slechtere hoeven .
Voordeel ik kan wel straks eigen ruwvoer kopen, nu is de kwaliteit erg wisselend, nu stoffig soms schimmel, dan vettig,
Voordeel wat ik nu heb binnenbak 2 km van mijn huis dan 10km en alleen buiten bak.
Twijfel twijfel twijfenl

Het blijft altijd lastig om een keuze te maken hierin vind ik. Je zal alles tegenover elkaar moeten afwegen. Waar denk je dat jouw paard het meest gelukkig zal zijn.

Ik ben sinds afgelopen weekend over gegaan en tot nu toe gaat het heel goed met haar. Heb echt het gevoel dat het haar goed doet

ziezoziezo22

Re: Tips voor overgang naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:02

Ik vraag me af of mijn paard hier gelukkig is, zal er zelf niet gelukkig van worden, de hele dag op een klein stukje en de meeste uren in een 4 bij 4 stal , als hij me ziet dan hinnikt hij altijd , zet ik hrm in de molen en loop ik langs hinnikt hij weer, dan vraag ik me af of hij wel gelukkig is, maar hij ziet er wel heel goed uit.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:32

ziezoziezo22 schreef:
Ik vraag me af of mijn paard hier gelukkig is, zal er zelf niet gelukkig van worden, de hele dag op een klein stukje en de meeste uren in een 4 bij 4 stal , als hij me ziet dan hinnikt hij altijd , zet ik hrm in de molen en loop ik langs hinnikt hij weer, dan vraag ik me af of hij wel gelukkig is, maar hij ziet er wel heel goed uit.

Ik vind om deze reden mijn paard verhuizen zo lastig. Hij moet 24/7 daar zijn, ik ben er hooguit een paar uurtjes per dag. Hij heeft het nu zo fantastisch, maar mijn toekomstige huis staat 50 minuten bij hem vandaan... Tsja... dat is dan zo... Ik durf hem niet te verhuizen met het risico dat het niet bevalt.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:30

Jabik hoe bevalt het nu 24/7 buiten