Normale prijs stalling aan huis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:24

Dat baaltje per dag kan je sowieso wel rekenen denk ik ja.
Dan zou je al op 30x6 = 180 euro per maand zitten aan alleen hooi. Maar wellicht dat het verbruik minder is doordat er ook deels gras gegeten wordt :)

Je hebt natuurlijk ook extra verbruik van bodembedekking. En elke dag meer werk aan stront ruimen en hooi bijvullen. Vaker mest wegbrengen. Je wei wordt sneller kapot gelopen dus minder gras voor je eigen paardjes die dan ook meer hooi nodig hebben dan voorheen. Wellicht dus je afrastering flink aanpakken zodat die kleine er niet onder- of tussendoor kan. En wellicht gedoe om die kleine apart te kunnen houden als die toch gevoeliger blijkt voor gras dan het grote spul.

We hebben hier een mini en dat is echt een drama.... op elke 30cm hoogte een draad is niet genoeg. Nu van pure ellende maar op 1 rondje van de track overal schapengaas gezet, dat is het enige dat helpt om dat kleine ettertje binnen te houden. En terwijl Mareentje dan op het gras mag, moet die kleine apart blijven anders gaat ze gevoelig lopen.... ik vind dat persoonlijk erg sneu om tegenaan te kijken :(:)

En voor een pensionklant is dat wellicht ook niet leuk, om te zien dat haar mini alleen moet staan.
Ook al gaat het nu goed samen met de Fjord, het moment kan toch komen dat de mini het niet bij kan benen wat de grotere wel kunnen.

Het lijkt me ook wel erg pittig hoor in de situatie waar je nu mee zit en wellicht nog doorheen moet, om je dan extra werk op de hals te halen met nog anderhalf paard extra om voor te zorgen....

Ik denk dat ze niet snel iets soortgelijks gaan vinden voor deze prijs. Zeker als er straks inderdaad ook een fijne bak bij ligt :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:26

Nu alles bij gelezen.
Ik zou ze al niet meer laten komen.
Dat mee helpen gaat niet veel zijn.
En jou werk wel het dubbele.
Dat kan gewoon niet als ze beide fulltime werken.

Dat jij zo'n enorm groot hart hebt voor de verzorgers, geweldig!
Maar dat hoef je niet te hebben voor 2 fulltimers. Die krijgen hun eigen koelkast wel vol.

En als ze dit te duur vinden ben ik bang dat als ze eens een klusje doen ze er ook nog wat voor terug willen zien.

Pas op jezelf. Deze mensen gaan jou daarin niet helpen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 09:28

Jullie maken me bang :o

Hahaha ik had helemaal verwacht dat de meeste zouden zeggen ohw 25 minder kan ook toch. Want ik heb echt totaaaaaaaal geen idee hoor want het kost om aan huis te staan.

Maar ik ga nog eens goed met mijn man ervoor zitten. Een contract opstellen is sowieso een goed plan. Tnx voor het idee.

Volgend jaar als ik mijn operatie heb gehad wil ik een paard en bed opstarten omdat de omgeving zo ontiegelijk tof is. Dus dan heb ik sowieso al weinig privé meer. Maar daar kan ik bijv in het contract al rekening mee houden. Er moet ook ruimte overblijven voor een betalende logeer klant. En daarmee kan ik weer geld verdienen om weer in de boerderij en het land te pompen. Want we zijn inmiddels blut door de aankoop van dit huis en mijn gedoe met mijn gezondheid.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:31

Ook ik zeg: wat je vraagt is realistisch / tegen te goedkoop aan en wat je aan gratis extra's aanbiedt is te gek voor woorden.
Ik heb er hier 1 staan in de opfok, daar vraag ik ook 175 euro voor. Stal met vlas, bak met verlichting, onbeperkt hooi in slowfeeders (die ik vul), er wordt gevoerd en uitgemest en als de hoefsmid komt sta ik het beest vast te houden. Hou ik echt niets aan over, is een vriendendienst.

Maar koffie en lekkers moet de eigenaar toch echt zelf meebrengen (en krachtvoer voor 't peerd ook)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:32

Zoals hierboven gezegd: Doe het aub niet!
Het is echt al een enorme rode vlag dat ze het teveel vinden. Grote kans dat ze dan straks ook nog overal op of aanmerkingen op hebben of onredelijke eisen gaan stellen.
Denk aan jezelf en je gezondheid! Kun je die stress erbij hebben?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:35

Sharmila schreef:
Jullie maken me bang :o

Goed zo. Dat is niet onterecht. Ik zou zeggen bespaar je ruimte geld en plannen voor de veel beter betalende logeerklant en blijf het gezellig hebben met de bijrijder meisjes. Deze manier pension is gedoemd om te mislukken. Klinkt onaardig maar jij wordt er de dupe van in deze.

Pension is niet leuk, niet gezellig en er moet geld bij. Het werk verdrievoudigt (mijn werk met 1 paard extra is meer dan verdubbeld door alle andere maniertjes, persoonlijke eisen en andere werkwijzes en omdat ineens elke keer alle spullen verdwenen zijn van de vaste plek bijvoorbeeld. Allemaal gedoe. Klinkt allemaal leuk en gezellig maar ik zou er niet aan beginnen. Gedoe gegarandeerd.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:39

Ik betaal €250,- voor mijn veulen. Hij staat samen met nog een pony in een grote loopstal.
Je vraagt echt niet zoveel.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:46

Als eerste, wat een heftig traject waar je in zit, en wat lijk je me een lief mens!

Ik zou ook adviseren het niet te doen.... Je kunt ook robijntjah hier op bokt eens vragen. Die is net gestopt met pension aanbieden omdat het toch tegen valt.

Dan kun je misschien beter zelf een paard er bij kopen en een aantal leasers nemen... Ook gedoe, maar die kun je wel wegsturen als het niet bevalt. Een betalende pension klant zit je wel even aan vast als je pech hebt. Bijvoorbeeld als ze ineens niet meer komen en weigeren te betalen.

Als ze dit al veel vinden, ben ik bang dat je er alleen gezeur van krijgt.

Ik vind je iets naïef over komen, en raadt je aan hier op bokt bepaalde topics van pension houders eens goed te lezen....
Het zou zonde zijn van je tijd en energie om zelf te moeten ervaren, wat andere inmiddels allang weten.

Succes, en ik denk dat voor wat jij biedt, minimaal 225-250 voor een grote, en 150 voor een kleine een veel betere prijs zou zijn....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:46

Op zich kan het best leuk zijn hoor, je locatie delen met iemand maar dan moet je echt maar net de juiste treffen :j Het gezin van mijn neef heeft hier een Fjord gehad. En we deden gewoon alles samen en dat ging op een hele fijne manier. Dat je elkaar iets gunt, en allebei je best doet voor je gezamelijk plekje voor de paardjes +:)+.

Het waren geen pensionklanten maar we hadden gewoon een "spaarpot voor de ponies" waar we allebei 150 euro per maand inlegden. Daarvan betaalden we de huur van een deel van de weide, het hooi, voer, wormenkuren, weideonderhoud, lading zand voor de paddock, dat soort dingen. Werkte perfect +:)+

De ene keer deden zij meer, dan wij. Net hoe het uitkwam. Ik deed het voeren maar zij vulden de hooinetten en bakken ook wel bij, of we deden het gezellig samen, de hele zooi uitmesten / strontkar legen / hooi bijvullen / bladeren harken / palen zetten enzo. Ging allemaal heel gemoedelijk +:)+

Dat moet je hebben. Ik zou zo wel weer een paardje erbij willen maar durf het niet aan omdat je er toch vaak een berg gezeik van krijgt. Dat het allemaal anders moet, mensen toch niet helpen en jou met de zooi en het extra werk laten zitten, de stront niet goed weghalen, draadjes / deuren niet goed dichtdoen, met je spullen gaan slepen en niet terugzetten waardoor je steeds een zoektocht moet starten, niet op tijd betalen / allerlei smoesjes waardoor ze zich niet aan de afspraken houden... of iedere klipklap aan de deur staan of weet ik wat. En zie er dan maar weer eens vanaf te komen :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 27-12-22 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:47

€175 volpension is erg goedkoop.

Ik heb een pensionklant voor minder geld bij mij in pension gehad, ook voor de gezelligheid (vriendin van me) maar ook zeker omdat zij me werk uit handen nam. Dat was onze deal: voor haar was het anders teveel geld, mij scheelde het veel tijd als zij werk overnam.

Als deze mensen het te duur vinden, hadden ze ook kunnen aanbieden enkele mest- en voerbeurten over te nemen in ruil voor goedkopere stalling.

Dus tenzij je in een heel goedkope regio woont, weer iedereen zijn eigen paard al voor weinig geld aan huis heeft, lijkt het me dat je beter een andere pensionklant kunt vinden, die het een koopje vindt een daardoor ook bereid is nog wat extra te doen voor jou.

Succes met het vinden van de juiste pensionner en ook sterkte met je chemo!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:49

Het kan idd heel gezellig zijn.
Ik heb ook fijne mensen gehad. Gezellig samen buiten rijden.
Maar ik heb ook geen paarden meer op pension... Uitleg zal niet hoeven denk ik :D

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:05

Jullie zijn blut zeg je, maar je gaat nu ren prijs vragen waar je geld op toe moet leggen.
En die mensen klagen nu al dat ze het te duur vinden? Ik zou deze mensen vriendelijk laten weten dat de plannen gewijzigd zijn en je ze geen stal meer aanbiedt.

Dan zou ik goed gaan rekenen wat je kosten nu worden als je 1 gemiddeld etend paard in pension zou nemen. Extra kosten aan elektriciteit, alle chocola en koffie die je in de koelkast gaat leggen (zou ik sowieso niet doen trouwens), extra kosten aan omheining bij een kleine pony, en ik zou jouw eigen werkuren ook (deels) meereken. Dan kom je op een veel hoger bedrag maar dan ben je wel eerlijk tegenover je gezin. Je trekt dan ook mensen aan die daadwerkelijk een paard kunnen betalen. Bij zulke lage prijzen als jij hanteert is de kans groot dat je mensen trekt die het financieel krap hebben en dan heb je altijd gezeur.

Zorg voor jezelf en je gezin door een goede prijs te vragen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:10

Ik vind het ook goed koop. Mijn pensionners betaalden 180 euro. Ik kwam daarmee net uit. En dan hielpen ze nog een vaste dag per pensionpaard per week mee. Dat vond ik net zo belangrijk. 175 voor volpension is echt goedkoop. Vergis je niet hoeveel werk je er meer aan hebt. Hoeveel meer mest. Hoeveel verantwoordelijkheid. Als er iets aan de hand is kun jij op komen draven.

Ik heb me er ook in vergist. En hoewel ik prima pensionmeiden had, heb ik er nu bewust voor gekozen om geen pensionklanten meer te hebben. Wellicht dat er nog iemand voorbij komt waar het super mee klikt. Maar dan ook zal het niet volpension zijn, maar juist met 1 of 2 dagen staldienst om mij werk uit handen te nemen.

Lang verhaal kort: 175 en 100 is goedkoop voor volpension en eerder gebruikelijk bij doe het zelf stalling waarbij je een vaste dag (of meer) mee helpt, of je eigen stal dagelijks uitmest, of exclusief hooi.

Popstra

Re: Normale prijs stalling aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:14

Dit bedrag is niks teveel hoor. Eerder al wat te weinig.
Mijn paarden kosten hier aan huis ook al zo een 175..180 per maand en dan reken ik geen arbeid.
Komt bij dat alles flink duurder is geworden.
Ik denk dat ze in hun handjes mogen knijpen dat ze zo kunnen staan. En als ze ergens goedkoper weten te staan dan gaan ze toch lekker! Jammer dan maar geloof me, dat vinden ze nergens meer

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:22

Ik zou iemand een stalplekje bij jou gunnen die wel kan waarderen wat jij allemaal aanbiedt, TS.
Deze mensen (hoe lief ze ook zijn in het dagelijks leven) zijn op dit moment nog geen klant bij jou en je hebt je eerste "klacht" al aan je been. Je hebt je eerste topic erover al geopend en je hebt je eerste kopzorg erbij. Wil je dat? Of wil je een gemakkelijke, leuke klant die het allemaal top vindt wat jij doet en aanbiedt?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:25

Schapenwol schreef:
Jullie zijn blut zeg je, maar je gaat nu ren prijs vragen waar je geld op toe moet leggen.
En die mensen klagen nu al dat ze het te duur vinden? Ik zou deze mensen vriendelijk laten weten dat de plannen gewijzigd zijn en je ze geen stal meer aanbiedt.

Dan zou ik goed gaan rekenen wat je kosten nu worden als je 1 gemiddeld etend paard in pension zou nemen. Extra kosten aan elektriciteit, alle chocola en koffie die je in de koelkast gaat leggen (zou ik sowieso niet doen trouwens), extra kosten aan omheining bij een kleine pony, en ik zou jouw eigen werkuren ook (deels) meereken. Dan kom je op een veel hoger bedrag maar dan ben je wel eerlijk tegenover je gezin. Je trekt dan ook mensen aan die daadwerkelijk een paard kunnen betalen. Bij zulke lage prijzen als jij hanteert is de kans groot dat je mensen trekt die het financieel krap hebben en dan heb je altijd gezeur.

Zorg voor jezelf en je gezin door een goede prijs te vragen.

Precies dit, ik zou deze mensen ook mededelen dat het aanbod voor stalling niet meer geldig is.

Kun je beter meteen starten met logies en stalling, verdien je meer aan, en doordat mensen maar tijdelijk blijven lijkt me dat voor jezelf minder belasting, en als het een keer minder aardige mensen blijken te zijn, dan zit je daar niet een heel jaar aan vast.
Denk alsjeblieft aan je gezin en jezelf, het is al niet niks met jouw ziekte, sterkte ermee!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:30

Over het algemeen geven pensionklanten alleen maar ellende. Je hebt er meer werk en gezeur van dan dat het iets oplevert. Als je het dan toch perse wilt dan zeker zorgen dat je er financieel niet mee het schip ingaat. Ik vind 275 euro voor de twee echt heel weinig. Hoe durven ze daar nog over te zeuren. Word je niet bespeeld op de ene of andere manier? Dat ze weten dat je graag wilt dat ze bij jou komen te staan?
Ik zou eerder meer vragen dan minder. Het is niet alleen je voer en bodembedekking maar ook het onderhoud aan jouw faciliteiten. Jij draait er voor op als ze weer je omheiningen kapotmaken bijvoorbeeld. Ik zou er nog even goed over nadenken als ik jou was.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:30

Daar ga je niet mee uitkomen, je vraagt echt te weinig voor de service die je biedt.
Ik zou ze beleen en vertellen dat je na hun verzoek nog eens goed de boel hebt doorberekend en dat de prijs omhoog zal gaan omdat ze anders niet uitkomt.

Je rekent minimaal voor het voer en bodembedekking maar vergeet volgens mij jouw eigen uren, onderhoud aan het terrein, aanpassingen voor hun mini, een spaarpotje voor onvoorziene gebeurtenissen en ik neem aan dat jullie ook een dikke hypotheek hebben die ook betaald moet worden. Dan heb ik het nog niet eens over de koelkast die gevuld is met boodschappen.

Dat die mensen proberen de prijs omlaag te brengen met die kosten vind ik eigenlijk heel erg.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:37

Ik heb kort een pensionpaardje gehad. Ik vroeg 175 euro. 24/7 buiten, onbeperkt ruwvoer en 2x per dag vitaminebrok. Rijbak erbij. Behalve dat het financieel echt niet uit kon werd het een grote teleurstelling

gertrud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:40

Het lijkt me een koopje!
En die goed gevulde koelkast?!
Als ik iemand zou vinden als jij zou ik haar op handen dragen en de koelkast weigeren. Te prive. Een beetje afstand houden kan heel goed zijn.
Sterkte ermee!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:42

Die mogen hun handjes dichtknijpen met zo'n mooi aanbod.

Wijsheid? Snel laten gaan deze mensen. Want als geld nu al gedoe oplevert... dat wordt echt niet beter zodra die dieren bij je staan.
En die stress wil je toch niet?

Er zijn heel veel andere, ook leuke mensen, die maar wat graag wel bij je willen stallen. Ook wel voor iets meer geld, want je aanbod is echt een goede deal.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:43

Ik vind dat je te weinig vraagt.
Dus ik zou je willen waarschuwen voor deze mensen. Dat als ze minder willen betalen voor wat jij allemaal doet dat ik bang ben voor een groot risico op misbruik van jouw goedheid.
Niet doen hoor!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:45

Ik zou zeker niet de prijs omlaag doen hoor.
Want naast het hooi en vlas verbruik gaan er ook nog andere kosten omhoog voor je.
Denk aan water verbruik, stroom (zeker met de winter als ze met de avonden komen), mest afvoer etc

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:46

Je bent echt veel te goedkoop en ziet het ook allemaal door een iets te roze bril. Het kan heel leuk zijn, maar dat is altijd maar voor even. Je krijgt er een hoop werk en gedoe bij en als je al een kind en een slechte gezondheid hebt, kun je er beter helemaal niet aan beginnen. Die mensen werken de hele dag, dus gezelligheid krijg je er zeker niet bij. Ik spreek uit (ruime) ervaring en kan je alleen maar adviseren om hier helemaal niet aan te beginnen. Sterkte met je gezondheid!

mmajar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:48

Wat ik in eerdere berichten niet terugzie:
Hoewel je vraagprijs kostendekkend lijkt voor voer, stalbedekking enz, vergeet je een ding.
Jij hebt geïnvesteerd in de aankoop van land, loopstal, omheining. Daar zouden je pensiongasten dan gratis en voor niks gebruik van maken, terwijl jij maandelijks de hypotheek betaalt