Dan zou je al op 30x6 = 180 euro per maand zitten aan alleen hooi. Maar wellicht dat het verbruik minder is doordat er ook deels gras gegeten wordt

Je hebt natuurlijk ook extra verbruik van bodembedekking. En elke dag meer werk aan stront ruimen en hooi bijvullen. Vaker mest wegbrengen. Je wei wordt sneller kapot gelopen dus minder gras voor je eigen paardjes die dan ook meer hooi nodig hebben dan voorheen. Wellicht dus je afrastering flink aanpakken zodat die kleine er niet onder- of tussendoor kan. En wellicht gedoe om die kleine apart te kunnen houden als die toch gevoeliger blijkt voor gras dan het grote spul.
We hebben hier een mini en dat is echt een drama.... op elke 30cm hoogte een draad is niet genoeg. Nu van pure ellende maar op 1 rondje van de track overal schapengaas gezet, dat is het enige dat helpt om dat kleine ettertje binnen te houden. En terwijl Mareentje dan op het gras mag, moet die kleine apart blijven anders gaat ze gevoelig lopen.... ik vind dat persoonlijk erg sneu om tegenaan te kijken

En voor een pensionklant is dat wellicht ook niet leuk, om te zien dat haar mini alleen moet staan.
Ook al gaat het nu goed samen met de Fjord, het moment kan toch komen dat de mini het niet bij kan benen wat de grotere wel kunnen.
Het lijkt me ook wel erg pittig hoor in de situatie waar je nu mee zit en wellicht nog doorheen moet, om je dan extra werk op de hals te halen met nog anderhalf paard extra om voor te zorgen....
Ik denk dat ze niet snel iets soortgelijks gaan vinden voor deze prijs. Zeker als er straks inderdaad ook een fijne bak bij ligt