Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelFun schreef:Leg je nog wel bedding op de matten?? Want dit soort matten is nog best wel hard en mijn paard kreeg er zonder bedding kale plekken op zijn benen van.
K_nolan schreef:Ik heb er hier ook niets op en bij mij gaat dat goed, de tegels liggen kennelijk prima want bij de inloop kiezen ze vaak ervoor om op de tegels te liggen ipv het zand.
Urine gaat naar onder en vandaar gaat het of me stal uit via een gootje. 1x pm maak ik de tegels goed schoon met water en zeep en 2x pj alles eruit voor grondige schoonmaak onderkant van de tegels.
Nadiine__x schreef:[ [url=m/YAxfBW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij had er vanmorgen lekker een poep smeerboel van gemaakt.
Maar even de bezem eroverheen en het was weer netjes
En hij schraapt heel erg, waardoor hij geen hoefen overhoud, met de rubbermatten zeker nog een voordeel!
Nadiine__x schreef:[ [url=m/YAxfBW.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hij schraapt heel erg, waardoor hij geen hoefen overhoud, met de rubbermatten zeker nog een voordeel!
woemp schreef:Nadiine__x schreef:[ [url=m/YAxfBW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Raken jouw matten niet verstopt? Ik borstel ze elke dag schoon maar de mest blijft er wat op. Na een week zijn ze al helemaal nat dus moet ik ze er telkens uithalen ( wegen 30kg per stuk) en met de hogedrukreiniger schoonspuiten… een heel karwei dus
Ninx schreef:Ehm, wat doet een jaarling op stal? Waarom laat je hem niet lekker buiten opgroeien, probleem opgelost!
Ben ik nou de enige die het apart vindt dat een jaarling die de boel volsmeert en schraapt vooral zsm naar buiten moet? Dit is voor zijn ontwikkeling veel beter.
Ninx schreef:Ehm, wat doet een jaarling op stal? Waarom laat je hem niet lekker buiten opgroeien, probleem opgelost!
Ben ik nou de enige die het apart vindt dat een jaarling die de boel volsmeert en schraapt vooral zsm naar buiten moet? Dit is voor zijn ontwikkeling veel beter.
YvonneV schreef:staat hij dan 's nachts alleen binnen dat hij daardoor zo veel loopt in zijn stal en daardoor er zo'n smeerboel van maakt?
Overigens heb ik een 20 jarige die er ook zo'n smeerboel van maakt en de andere doet het netjes op een hoop.
Je kan eens proberen om alles op een hoop te gooien en kijken of hij het er bij wil gaan doen
Daphara schreef:Mijn merrie heb ik de ik vanaf veulen en in de wintermaanden stond ze ‘s nachts ook op stal (soms met uitloop, soms niet) alleen het laatste jaar had ik haar ergens waar ze 24-7 buiten kon lopen met trekpaarden op een goed stuk droog land in de winter. Ik vind veilig en niet in de blubber belangrijker dan 24/7 buiten. Van mei tot en met november stond ze op een natuurgebied van vele tientallen hectaren.
Het is echt niet slecht voor een jaarling om wat uurtjes op stal door te brengen en Nadine heeft een geweldig plekje voor haar paarden.