Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Binck8 schreef:Mijn Fries van 22 krijgt al heel lang seniores priores. 550 gram ongeweekt + 200 gram fibrenuggets. Dat krijgt hij in de avond. Na het weken doe ik daar nog een flinke schep grasmix doorheen en wat lijnzaadolie.
In de ochtend krijgt hij muesli met grasmix.
Nu het kouder wordt gaat daar mogelijk nog een maaltijd bijkomen van pulp+zemelen of warme slobber.
mvdende schreef:Even voor de zekerheid: je voert 2x 2 voerscheppen?
Want 1 voerschep SP is bij lange na geen 1kg volgens mij. Zet voor de grap z'n voerschep eens op een keukenweegschaal.
DubbelFun schreef:Ik denk dat de DA de grote hoeveelheid SP adviseerde omdat dit makkelijk verteerbaar is, máár er zit behoorlijk wat suiker/zetmeel in (30%) en 'suiker' is héél slecht voor een paard wat al gevoelig is voor maagzweren.
Nature93 schreef:Dank je wel! Wat zijn pulp en zemelen precies? Ik lees daar zo af en toe wat over. Is dat juist gezond voor een paard met maagzweer verleden of te veel suikers?
Coentjuh schreef:Je mag toch helemaal niet zoveel SP in 1x voeren tegelijk, beter verdelen over de dag. Dacht dat het op de zak stond. Hoe doen jullie het in de nacht voor oudere paardjes met slecht gebit? Tandarts kan niet meer veel doen, en veel hooi heeft hij niet gegeten (in de nacht) als ik 's ochtends aankom..