Welke bodembedekking verteert snel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Re: Welke bodembedekking verteert snel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 13:30

Ik ben er uit en ga eens enkele pakken gehakseld tarwestro halen, eens kijken hoe het gaat. Stro is bijna op, dus dan kan ik gaan uitproberen.
Bedankt iedereen voor de adviezen alvast :D

Vroeg nog 1 iemand of ik het niet zelf kon wegbrengen, nee dat is geen optie, heb geen geschikte auto om zo'n gewichten te trekken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 15:20

ElCid schreef:
superpony schreef:
We hebben nog een compost hoop, maar stro verteerd best langzaam. Een beetje is niet erg, maar elke dag van meerdere stallen is teveel.

Wat kost bezorgen? Staat er niet??

Bezorgen is afhankelijk van afstand en hoeveelheid; zou je met ze moeten overleggen.

Wij willen ook niet alleen maar stro, vreselijk ;-).

Ik vind dat best vervelend dat ze niet gewoon open en duidelijk zijn op de site over hun tarieven. Hoe moeilijk kan het zijn?

Hilary schreef:
Ik heb ooit een pallet rapsodie besteld, gewoon bij de fabrikant, Agri-stro. Die zitten in Winschoten, dus dat is voor jou ook nog te doen, superpony.
Ik meen dat ik doen nog geen €6 per pak betaalde, maar dat is wel al een jaar of 15 geleden.

http://www.agristro.nl/stalstrooisel/

Edit: de tinker van een vriendin vrat ook bodembedekking; ze hebben zaagsel geprobeerd, maar dat verteert slecht (hout, dat duurt lang), vlas werd afgeraden door de DA ivm scherp en in de darm voor verstopping zorgen, rapsodie zou geen probleem zijn als daar wat van gegeten zou worden.

Dank je wel. Ik had nog niet op iets meer afstand gekeken inderdaad. 6 euro is niet gek. We betalen nu 1 dorp verder 7,50 voor vlas en ik vind de kwaliteit niet top en pakken ook niet heel zwaar. Nu is dat laatste toevallig beter, maar heb net 2 pakken gebruikt. Even zien hoe deze kwaliteit is.

qua mengen denk ik ook of we het eerst leeg zullen halen of gewoon het erop gaan gooien.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 16:16

superpony schreef:
Ik vind dat best vervelend dat ze niet gewoon open en duidelijk zijn op de site over hun tarieven. Hoe moeilijk kan het zijn?

Omdat het van allerlei factoren afhangt. Hoeveelheden, afstanden die afgelegd moeten worden, inkoopskosten, etc. etc. Als je om de hoek woont is bezorging een stuk makkelijker ( en goedkoper) dan als je aan de andere kant van Nederland woont. Als je 1 baal besteld is dat, logischerwijs, duurder dan wanneer je een vrachtwagen besteld. Voordeel is dat ze op deze manier veel scherper kunnen prijzen en inkopen dan er een eenheidsworst van maken.
Hoe moeilijk is het om een offerte op te vragen? Zo kan je het ook zien.

Wij doen nu 2 jaar zaken met ze en dat bevalt erg goed; ook qua prijzen.

Overigens werken veel van dergelijke bedrijven op deze manier.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 18:00

Ja, ik snap het en heb voor hooi ook een keer een offerte gevraagd, toen op ander adres.

Maar er wordt heel veel bezorgd en die bedrijven geven ook hun tarieven daarvoor op de site. Het is niet zo moeilijk om per hoeveelheid en per regio prijzen aan te geven.

Het zou ze daarnaast een hoop werk schelen.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 08:07

Ik heb dit topic van de week gevonden en ik heb contact gehad met een fourage handel op 20 minuutjes van mij af.
Hun hebben ook gehakseld koolzaadstro. En ik ga vanmiddag wat pakjes zelf afhalen dus ik ben onwijs benieuwd!

Ps. Mijn paarden staan vanwege de wolf nu binnen, in de 'schuilstal' wat een container is. Met houten vloer. Die vindt die pies niet zo fijn... :o dus ik hoop dat gehakseld koolzaadstro de oplossing is.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:12

MelissaV schreef:
Strokorrels heb ik eens een tijd geprobeerd, maar ben ik niet zo'n fan van.
Vlas ken ik maar dacht dat dit niet zo snel verteerde, misschien dus wel de moeite waard om eens te testen.
Gehakseld stro, eten ze dat graag en kan dat kwaad als ze dat eten?
Hennep is hier in de buurt niet te krijgen denk ik

Ik ken een paard die er inderdaad voor naar de kliniek moest, Volgevreten en zat verstopt. Die was er niet best aan toe toen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:16

Paard van vriendin heeft er ook van gegeten, dikke koliek wat hij uiteindelijk niet overleefd heeft na het eten van gehakseld stro.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:22

meggiemeg schreef:
Paard van vriendin heeft er ook van gegeten, dikke koliek wat hij uiteindelijk niet overleefd heeft na het eten van gehakseld stro.

Paard dat ik ken wel gelukkig, maar was kantjeboord

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:26

Afbeelding
Deze heeft de welkoop is dit koolzaadstro ?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:47

Nee, dat heb ik in je andere topic ook al geantwoord. Dit is gewoon stro, maar heel compact geperst.