Ongeschoren, dekenloze 20 jarige heeft het warm

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sam_I_Am

Re: Ongeschoren, dekenloze 20 jarige heeft het warm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 00:30

Ze had het logischerwijs een stuk minder warm met haar nieuwe patroon. Ze ging tussen het eten door wel elke keer weer in de zon staan, maar aangezien ze nu verplicht onder een overkapping moet staan om te eten scheelt dat veel uren zonnebaden.

Haar PPID test dateert van 30 september, bel morgen de dierenarts ook wel even met deze vraag, maar ik neem aan dat dit recent genoeg is?

Echt vreselijk hoeveel zorgen ik me altijd maak om dit paard. Al zo veel meegemaakt met haar dat ik eeuwig twijfel en overal iets achter zoek.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 01:23

Het is momenteel belachelijk, verontrustend, warm weer.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:58

Ik zou het even afachten tot het weekend. Dan word het al een stuk koeler.

Ik wilde ook weer ppid testen maar het scheren bracht wel wat verkoeling. Dus ik wacht het nog even af.

Vorig jaar had ik hetzelfde en toen hij helemaal kaaĺ was had ik een heel ander paard. Maar toen stond hij nog veel op stal.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 00:29

Mijn shet merrie heeft ook echt een dikke vacht al, wel zo dik als andere jaren. Maar wat ik sinds vorig jaar doe als ze staat te zweten is een baantje knippen ipv scheren bij hals/borst. Enerzijds omdat ik geen fijn scheerapparaat heb. Anderzijds omdat je dan zelf kunt bepalen hóé kaal je dr wilt hebben. Vooral straks als het ineens koud wordt vind ik het wel prettig dat ze niet echt kaal-kaal is. En met knippen zweette ze dus ook al niet meer, terwijl ze voorheen echt van voor tot achter nat was terwijl ze gewoon op stal stond.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 01:11

Ts mijn ppid’er leek gewoon astma te hebben vorige week en je zou bijna zeggen bel een dierenarts.
Maar eerste plan: scheerapparaat erover, vermoeden was dat hij het te warm had.
Nu kijkt hij weer veel veel frisser rond en geen zware ademhaling meer niks.

Dit zat erop en het zou 22 graden worden…
Er zaten gewoon al tientallen smetplekjes op zijn flanken en hals onder.
Afbeelding

Hij staat met mooi weer warm genoeg in zijn blote kont buiten.
Maar zo’n sloper is wel echt drama dan.
Ik wilde ook deels scheren tot ik de smetplekjes zag, toen heb ik alles eraf gehaald. :(:)
Hij was er zo blij mee, bij de eerste streep scheren gaf hij een zucht van verlichting en ging er nog net even beter voor staan.
Ik hoef ook niet te sederen, hij weet dat dat herrieding hem verlost van zijn berenvacht.