chubster schreef:Bronsveen schreef:Als je de mogelijkheid hebt ,is een koppeltje schapen prima oplossing voor het onkruid
Wat goed aangevreten is door schapen kun je makkelijk wegspuiten met de handspuit ,en of uitrekken/steken
Hier is mijn wei geweldig opgeknapt qua onkruid , maar het is wel een paardenwei dus er mogen wel wat kruiden staan, maar geen heel veld vol met zuring en brandnetels enzo...
Ja hoor ik vaak over schapen, maar dan moet ik heel veel extra linten gaan zetten overal hieromheen zijn sloten en alles is afgerasterd op paardenhoogte, en weet ook niet hoe de buren reageren op geblaat van schapen
Heb momenteel wat meer schapen maar helft is ook voldoende ,ik had hier een luxe probleem ,teveel gras voor mijn paardjes ,vandaar wat meer
Ik heb flexnetten voor de schapen dat werkt prima
En schapen blaten niet ,zolang je niet bijvoert met biks , is ook niet nodig als er voldoende gras is
Maar als je weet dat toen ik hier kwam wonen , wei eruit zag met ridderzuring ,bramen ,brandnetels. ,en alles wat je niet wil zien in de wei ( woon hier nu 4 jaar j
Ook voor de bemesting is schapen heel goed
Maar zo ziet mijn wei er nu uit