Is er een goedkopere oplossing voor een natte bak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:47

Het geld inzetten voor een trailerrijbewijs?
Of kun je auto+trailer ook niet lenen?

Hier was de aanschaf van een nieuwe trailer logischer dan een grote investering in de bak.

Nynkex01

Re: Is er een goedkopere oplossing voor een natte bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 14:01

Ik ben blind dus kan zelf niet met de trailer rijden :')
Heb wel lieve mensen om me heen die best met me mee willen, maar die vraag ik ook altijd al mee op wedstrijd en wil niet de hele tijd andere mensen vragen.
Heb mijn vader gevraagd of hij wil draineren maar dat wil hij niet, vindt hij te veel werk en hij zegt dat het waarschijnlijk niet gaat helpen. Dus ik denk dat ik toch maar weer op zoek moet naar een pensionstal

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:56

Nynke, er is misschien iets van een tussenoplossing. Hoe ver ligt de sloot vanaf de bak en zou je in een sleuf een buis kunnen leggen.? Zodat het water van de bak naar de sloot kan.?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:12

Nynkex01 schreef:
Ik ben blind dus kan zelf niet met de trailer rijden :')
Heb wel lieve mensen om me heen die best met me mee willen, maar die vraag ik ook altijd al mee op wedstrijd en wil niet de hele tijd andere mensen vragen.
Heb mijn vader gevraagd of hij wil draineren maar dat wil hij niet, vindt hij te veel werk en hij zegt dat het waarschijnlijk niet gaat helpen. Dus ik denk dat ik toch maar weer op zoek moet naar een pensionstal

Oeps. Sorry, dan heb je er idd niks aan.

Stel je zou drainage leggen, kun je het water dan afvoeren via een sloot of een lager liggend weiland?
Anders is het idd de vraag of het gaat helpen.

Nynkex01

Re: Is er een goedkopere oplossing voor een natte bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 15:15

Ja er liggen twee sloten direct tegen de bak aan

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:17

Dan maak je een kuiltje in de grote kuil ( de bak). De loonwerker kan met een tractor met kilverbak en laserapararatuur zorgen dat de bak afloopt naar dat punt. Dat je daar het water van de bak verzameld. Dan graaft iemand een sleuf en legt daar een dikwandige p.v.c. buis in van 125mm1. op afschot naar de sloot. Het uiteinde aan de kant van de bak leg je op een tegel boven de rest van de grond in de kuil ,zodanig dat de paarden er niet bij kunnen komen. Om het uiteinde doe je een stukje zeefdoek.

Dit kan niet de wereld kosten en is effectief zolang de buis maar diep genoeg ligt en de paarden er niet bij kunnen komen. Succes.