Paarden houden in Portugal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: Paarden houden in Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 17:58

Leuk topic, ik woon in Frankrijk en herken veel van de dingen uit Portugal. Bijv het ja zeggen en nee doen ;-) Het is een intentieverklaring zeggen we altijd.

TS heb je wel eens Zuid-Frankrijk overwogen? Wij zitten in de Gers, hebben een Spaans klimaat, maar toch volop groen, water en gras/hooi.

pennie17

Re: Paarden houden in Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:57

Ik ben 3 jaar geleden naar Portugal vertrokken. Ik kan beamen wat Lusitana zegt, klopt allemaal. Ik woon in centraal Portugal, 1,5 uur boven Lissabon. Het is hier groener dan in het zuiden maar je loopt wel meer risiko ivm bosbranden. Het leven is hier trager wat ik erg fijn vind. Aan het begin ergerde ik me aan die mensen die hun afspraken niet na kwamen maar daar wen je aan. Je pas je manier van leven gewoon aan. Morgen is er weer een dag. Minder stress en meer genieten van het leven. Ik heb al op verschillende plekken gewoond in Portugal en heb nog steeds de voor mij ideale plek niet gevonden (op de ene plek is het te heet, daar weer te koud etc.) Maar zo zie je ook veel van het prachtige land. Mijn paard welke ik uit Nederland heb meegenomen (verhuisd door Marcel Jordan aanrader) heeft het eerste jaar moeten wennen aan het hooi en de warmte, maar inmiddels gaat het prima met hem. Hij staat aan huis met een maatje en 24 uur buiten. Hier waar ik nu woon wordt het gelukkig niet zo warm en dat is voor hem goed vol te houden. Mocht je vragen hebben dan mag je me gerust een PM sturen.

Ygold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:17

deze topic is al een tijdje stil, ook wij zijn er over aan het nadenken om tzt met 2 pony's en een paard naar Portugal te vertrekken.
we staan nog helemaal aan het begin, maar het begint altijd bij een idee en het is toch leuk om hier al het een en ander te lezen om over na te denken.... :)

wat ik me afvraag, behalve locatie, is:
waar zoek je naar en let je op als je voor huizen gaat kijken?
hoeveel m2 perceel is handig?