Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nikkel schreef:Superpony, wat in het ene geval goed werkt, is in een ander geval waardeloos.
Het is compleet afhankelijk van de situatie ter plekke. Ik zou beginnen met het afgraven van de bovenste lagen en onderzoeken of er ergens een puinzeef in de buurt staat. Dan kan de gezeefde grond/zand hergebruikt worden. Dan de onderlaag waar al die stenen uitkomen eerst eens goed bekijken of daar een oplossing voor is.
Mac schreef:In de bak investeren gaan we hoe dan ook doen. Het hoeft geen Agterbergbodem te zijn, maar wel gewoon bruikbaar.
De stenen en steentjes (kiezels eigenlijk meer in allerlei vormen en maten) zitten hier in gewoon in de grond, in alle lagen. We zullen dus moeten zorgen dat ze niet uit de onderste lagen naar boven komen. Maar hoe?
ikke schreef:Verhuizen naar een regio zonder kiezel in de grond, zoals in andere delen van Brabant.
Mac schreef:ikke schreef:Verhuizen naar een regio zonder kiezel in de grond, zoals in andere delen van Brabant.
We wonen hier pas net een jaar dus dat vind ik met de huidige hypotheekrente wel een beetje zonde![]()
Granulight zal zich dan ook vermengen neem ik aan ... ?
Of dan toch uit ellende maar een eb en vloed bak?? Dan zit er plastic tussen; daar kunnen de stenen toch echt niet doorheen zou je denken.
nikkel schreef:Superpony, als jij het op basis van hetgeen jij gezien beter te moeten weten, dan ik met mijn ervaring.
45 jaar aannemersbedrijf grond weg en waterbouw, dan zal dat zo zijn.
Meng granulaat wordt betonhard op den duur, is dan niet langer waterdoorlatend. Alleen als je a onder een helling aanlegt, b voldoende zandpakket aanbrengt kan het een termijn van bijv. 10 jaar meegaan afhankelijk van de vervuiling.
Zidore schreef:Wat is er mis met een eb en vloedbak? Mocht ik het geld hebben dan zou ik zeker zo’n bak willen. En ja dan komen je stenen zeker niet meer boven, misschien voor TS wel de juiste en beste oplossing in dit geval?
Zidore schreef:Wat is er mis met een eb en vloedbak? Mocht ik het geld hebben dan zou ik zeker zo’n bak willen. En ja dan komen je stenen zeker niet meer boven, misschien voor TS wel de juiste en beste oplossing in dit geval?