Na verhuizing/kopen Shetlander totaal ander gedrag.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Na verhuizing/kopen Shetlander totaal ander gedrag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 12:37

Ik denk dat het zijn van kinderpony een vak apart is voor ponies. Omdat kinderen zich druk en onvoorspelbaar kunnen gedragen. Sommige ponies verdragen echt alles van kinderen, daar sta ik wel eens verbaasd naar te kijken.Bij andere moet een kind zich wel aan gedragsregels houden. Maar als het ponygedrag gevaarlijk wordt naar kinderen dan is dit geen geschikte kinderpony. Mogelijk ook dat het met een rustig kind wel gaat en niet met een drukker kind? Ik ben benieuwd hoe dit geval gaat aflopen. Maar pas wel op de veiligheid van je kind.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:15

Bij 1 van mijn merries is er ook een maand geen land mee te bezeilen als ze verhuisd is.
Ik zou het nog even aankijken en inderdaad je kind niet alleen met de pony bezig laten zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:41

Dusja1 schreef:
Bij 1 van mijn merries is er ook een maand geen land mee te bezeilen als ze verhuisd is.
Ik zou het nog even aankijken en inderdaad je kind niet alleen met de pony bezig laten zijn.

Mijn ervaring is juist dat ze de eerste weken na verhuizing makker zijn.En pas als ze gewend zijn grenzen gaan verkennen en de baas gaan proberen te spelen.Maar inderdaad wel een gedragsverandering bij verhuizing.Het probleem bij ts is nu dat er een kind bij betrokken is en dan moet je erop letten dat de situatie veilig blijft.

Lunapiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 18:21

Iedereen bedankt voor jullie reactie. Het gaat al een stuk beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:37

Lunapiet schreef:
Iedereen bedankt voor jullie reactie. Het gaat al een stuk beter!

Wat fijn!
Hopelijk zet zich dit zo door :j

Heb je nog iets speciaals gedaan als ik vragen mag?