Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat betaal jij aan pensiongeld?

0-100
56 (6%)
101-150
48 (5%)
151-200
101 (12%)
201-250
141 (17%)
251-300
129 (15%)
301-350
131 (16%)
351-400
85 (10%)
401-450
52 (6%)
451-500
28 (3%)
501-550
14 (1%)
551-600
7 (0%)
601-650
4 (0%)
651-700
2 (0%)
hoger dan 700
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 807

BoktVerlaten

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:27

590 incl 6x buitenzetten in de week voor dagdeel, uitmesten, hooi, brok, binnen- en buitenbak, overdekte longeerbak en stapmolen. Grote lichte boxen
Ik laat de paarden 7 dagen buiten zetten en 2x pr dag een dagdeel dus er komt nog 140 bij ongeveer. Dus 730 per paard……en ik heb er twee.
Maar ze staan super goed, veel buiten, ‘snachts op stal en echt goed en veel hooi. Ook voor de mens is het fijn, grote poetsplaatsen, fijne bakken en fijne zadelkasten en een wc (heel belangrijk, vorige stal had geen wc, niet fijn!)

Petunia27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:38

95 voor een doe-het-zelf stal (kale huur van stal en terreingebruik)
Faciliteiten:
- Fijne/grote zadelkasten
- In de winter stalling met uitloop
- In de zomer weidegang
- 40 x 80 agterberg rijbaan
- agterberg longeercirkel
- overdekte wasplaats

Wij staan met een klein groepje waardoor we de voerbeurten onderling kunnen verdelen. Wel zelf mesten, eigen hooi en krachtvoer aanschaffen en eigen bodembedekking. Dekens en buitenzetten regelen we altijd onderling, dus zitten ook geen kosten aan verbonden.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:43

Ik betaal E175 voor volpension incl.biks en hooi. Zomers 24/7 buiten in de wei en in de winter snachts in overdekte paddock. Ook hebben we een binnen en buiten bak. 1x per jaar gaat onze pension houder een paar dagen op vakantie, dan moeten wij de taken overnemen. Maar verder hoef ik niks te doen, behalve lekker met m'n paard bezig zijn.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:46

Wat wel apart is in de poll is dat 32% van de mensen op een stal staat tot 200 euro :?
En de meeste verhalen die je leest in het topic zijn veel mooie verhalen, allerlei mogelijkheden en veel buiten etc

Waar zijn die pensionstallen?
De mensen die dit nog lezen en max 200 euro betalen en een prachtige pensionstal hebben.
Waar staan jullie?
Plaatsnaam en welke pensionstal, dat is handig om te weten als je een stal zoekt!

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:49

Ik kon maar 1 optie aankruisen, maar ik betaal voor mijn paard 150 euro, voor mijn shetlander 75.
Ze staan 24/7 buiten, met inloopstal en onbeperkt hooi (en dan bedoel ik écht onbeperkt, er wordt 2-wekelijks een baal hooi in de ruif gereden), we hebben een fijne buitenbak, binnenbak, prachtig bos op een kwartiertje stappen, en een gezellige kantine + 2 toiletten. Warm/koud water en zadelkast, kosteloos.

Ik mest zelf mijn wei uit, ik wil ook geen vreemden bij mijn paarden, dus da's lekker makkelijk :)
Laatst bijgewerkt door Goudhaan1 op 05-10-22 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:51

Ik ben ook verbaasd over de lage bedragen…..dat kan toch nooit uit voor een stalhouder? Alleen aan hooi en stro gaat er al 150 euro minimaal per maand in, denk ik….
Werkuren, onderhoud etc……
Ik zit in zuid holland zuid…geen goedkope omgeving maar de goedkopere stallen in de omgeving zijn ook echt niet veel soeps. Ik wil graag veilige grote stallen, goed hekwerk, goede bakbodem en het belangrijkste…echt hooi. Dat kost gewoon geld

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:53

Goudhaan1 schreef:
Ik kon maar 1 optie aankruisen, maar ik betaal voor mijn paard 150 euro, voor mijn shetlander 75.
Ze staan 24/7 buiten, met inloopstal en onbeperkt hooi (en dan bedoel ik écht onbeperkt, er wordt 2-wekelijks een baal hooi in de ruif gereden), we hebben een fijne buitenbak, binnenbak, prachtig bos op een kwartiertje stappen, en een gezellige kantine. Warm/koud water en zadelkast, kosteloos.

Ik mest zelf mijn wei uit, ik wil ook geen vreemden bij mijn paarden, dus da's lekker makkelijk :)

Hoe heet deze pensionstal dan?
Of is het particulier, dan is het geen pensionstal.
Als het een pensionstal is met een eigen website, dan kun je dat gerust dus hier neerzetten.
Dan wil ik me er wel op de wachtlijst zetten, als het niet al te ver weg is. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:58

Barbet schreef:
Wat wel apart is in de poll is dat 32% van de mensen op een stal staat tot 200 euro :?
En de meeste verhalen die je leest in het topic zijn veel mooie verhalen, allerlei mogelijkheden en veel buiten etc

Waar zijn die pensionstallen?
De mensen die dit nog lezen en max 200 euro betalen en een prachtige pensionstal hebben.
Waar staan jullie?
Plaatsnaam en welke pensionstal, dat is handig om te weten als je een stal zoekt!

Tja niet iedere stal zit nog te wachten op klanten of is groot... hier ook tot 200 of nouja vooruit 210. Maar sta bij particulier die maar 2 stallen voor pension hebben en koop mijn hooi en voer zelf. Dus dat komt er nog bij. Maar er word hier gevraagd wat betaal je aan je pension. Nouja dat dus.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:59

Barbet schreef:
Goudhaan1 schreef:
Ze staan 24/7 buiten, met inloopstal en onbeperkt hooi (en dan bedoel ik écht onbeperkt, er wordt 2-wekelijks een baal hooi in de ruif gereden), we hebben een fijne buitenbak, binnenbak, prachtig bos op een kwartiertje stappen, en een gezellige kantine. Warm/koud water en zadelkast, kosteloos.

Hoe heet deze pensionstal dan?
Of is het particulier, dan is het geen pensionstal.
Als het een pensionstal is met een eigen website, dan kun je dat gerust dus hier neerzetten.
Dan wil ik me er wel op de wachtlijst zetten, als het niet al te ver weg is. :o

Naamloos, en websiteloos, in Sprundel, Noord Brabant :) Ondertussen staan we wel een beetje vol :o
Laatst bijgewerkt door Goudhaan1 op 05-10-22 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:59

Ik betaal voor mijn 2 paarden 300 euro per maand. Mijn paarden lopen 24/7 buiten heel het jaar door, mijn paarden staan nu nog op 2 verschillende paddocks. Beide paddocks hebben een ruime schuilstal, er ligt geen strooi in de schuilstal. Waar mijn ruin staat loopt ook nog een andere pony, hun hebben een hele grote schuilstal waar een grote baal hooi (500kg) binnen wordt gelegd, wanneer het hooi op is geef ik dat door aan de stalbaas en komt er weer een nieuwe baal gebracht . Bij mijn merrie die ook met een andere paard loopt wordt 2 maal per dag een grote volle kruiwagen hooi gebracht in de hooibak, kunnen heel de dag door hooi blijven eten en zitten nooit zonder hooi. Ik sta niet op een luxe stal en moet beide paddocks zelf mesten, dit doen we om zijn beurt een aantal dagen per week. Het is wel de bedoeling dat mijn paarden weer samen komen te staan in een paddock.

Wat zit er allemaal bij:
onbeperkt hooi ( hooi komt van het land van de stalbaas)
grote buiten rijbak 20/60
kleine binnen rijbak, dit is echt een kleine bak waarin ik kan rijden en springen met mijn paarden.
wasplaats is buiten wel met koud water.
en op loop afstand van een bos.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:03

Ik betaal 325 euro volpension. Dat is inclusief uitmesten, heel goed en genoeg ruwvoer en brok, binnen en buiten zetten. Hele goede grote eb en vloed bak met verlichting. Sinds kort een wc, een kantine, een overdekte poets en wasplaats met warm water en een stapmolen. Paard word in de stapmolen gezet als ik daarom vraag.
Is op een privé stal in Goeree Overflakkee.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:07

Ik sta op een pensionstal en heb gestemd voor het totaal van mijn twee paarden (€365). Daarbij heb ik tot mijn beschikking:
    - 24/7 weidegang, zomer en winter op een afgezet stuk voor mijn merrie met veulen;
    - een grote box tot mijn beschikking waar ze samen op kunnen;
    - beschikking over een basisbrok (maar ik heb eigen voer);
    - onbeperkt hooi;
    - stro voor de stalbedekking;
    - 2 buitenbakken (groot/klein), beiden verlicht en praktisch altijd berijdbaar;
    - 2 logeercirkels (onverlicht, wel praktisch altijd berijdbaar;
    - mogelijkheid tot het stallen van een trailer of het vrachtwagentje;
    - ze worden in principe buiten gezet of binnen gezet als je daarom vraagt;
    - mesten moet ik zelf tenzij ik er niet ben en het aan hun vraag;
    - wasplaats;
    - prima zadelkast en mogelijkheid om zelf een andere te regelen;
    - ruime uitrijdmogelijkheden voor de veluwe;
    - 's morgens wordt er voor mij gevoerd (ik vind het leuk om het 's avonds zelf te doen, maar dat doen ze gerust ook voor mij);
    - als er supplementen nodig zijn of medicatie en het is een werkdag kunnen zij het voor hun rekening nemen.

We staan overigens in Loenen (Gld), contactgegevens per PB, want er is nog plek.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:16

Ik betaal 320 daarvoor zomers 24/7 weidegang als je dat zou willen en in de winter met daglicht in een paddock met een net hooi. Als je basisbrok van stal wilt kan dat anders zelf kopen. Hooi en stro zit er bij.

We regelen zelf onderling het binnen en buiten zetten in de winter. Paddock en stal zelf mesten.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:19

Ik betaal 250 voor volpension, 24/7 buiten met onbeperkt hooi en een ruime inloopstal met strobedekking, 2 keer per jaar gezamenlijke ontworming. Klusjes zijn 0, uitmesten en hooi voeren word gedaan. Krachtvoer is wel zelf te regelen.
Faciliteiten: verlichte buitenbak, verlichte zadelkamer met zadelkast, verlichte overdekte poetsplaats direct aan de inloopstal zodat je altijd droog kunt staan, wasplaats met warm en koud water, toilet, Kantine met koffiemachine, waterkoker, koelkast gevuld met flessen water. Het bos is op loopafstand net als de manege waar we de binnenbak kunnen reserveren zo vaak we willen via een app.
Ik vind het vooral heel fijn dat de pensioneigenaar 4 keer per dag de paarden checkt en het hooi bijvult als dit nodig is.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:24

300 bij iemand aan huis, op basis van doe-het-samen.
Inclusief heel veel wandelmeters en ruimte voor de paarden op een tracksysteem, kleine en stabiele kudde. Inclusief heel goed hooi.
Gedraineerde bak op het terrein, fijne verwarmde plek voor mijn spullen... ik vind het een topplek!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:47

€380 volpension op een prachtige hitactief, inc trailerstalling en een extra kast.
24/7 kwalitatief goed hooi, bijna het hele jaar rond weidegang. Grootste gedeelte van het terrein is gedraineerd. Goede binnenbak, buitenbak en een rij-arena.
Duurste plek waar we ooit hebben gestaan, maar tevens de beste en geen stress meer of mijn paard wel voldoende te eten krijgt van goede kwaliteit :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:00

250,- voor 24/7 buiten met goed hooi en 2 voerbeurten krachtvoer per dag.
Voer zelf nog regelmatig wat hooi bij (als ze zo zielig staan te kijken _O-) en daar wordt nooit moeilijk over gedaan.

Het zou eigenlijk 150,- moeten zijn voor 24/7 buiten en 250,- voor 's nachts op stal, maar vind het geen geld en heb zo altijd de mogelijkheid om te zeggen "vanaf nu wil ik hem op stal hebben 's nachts" soort reservering dus. :)

We hebben een kleine kantine met altijd koek/snoep een wc, warm water en verlichte buitenbak en een soort crossweide en veel springmateriaal wat gebruikt mag worden.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:18

310 euro.
Hierin zit: 2x per dag brok, onbeperkt voordroog, buitenzetservice (overdag buiten, 's nachts op stal, uitmesten, stro, gebruik buitenbak en longeercirkel, gebruik warm en koud water, gebruik solarium, zadelkast, ontworming 4x per jaar, rhino enting 2x per jaar, influenza en tetanus 1x per jaar.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:21

Ik sta bij een boer op basis van doe het zelf.
Paard en een mini voor €175 per maand.
Hooi en stro zit daar bij inbegrepen. Gaat ongeveer 1 vijfhonderd kilo baal hooi per maand doorheen.
In en uitloopstal met een paddock. Mogelijkheid voor hele jaar weiland, maar is op klei, dus wil ik zelf niet.
Bij heel slecht weer of in de winter gaan ze 's nachts op stal.
In geval van nood of vakantie zorgt de boer voor mijn paarden, wat wil zeggen binnen en buiten zetten.
Hooi staat in diverse slowfeeders en daar kan ik voor 5-7 dagen hooi in kwijt.
Sta er wel helemaal alleen, dus nooit aanspraak.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:21

Petra_O schreef:
210 euro, paard staat 24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer (hooi en stro). Er is een goed gedraineerde buitenbak en een kantine met toilet en warm water. Verder zelf mesten en krachtvoer voor eigen rekening. Hooi wordt gevoerd, krachtvoer moet je zelf doen. Er zijn stallen beschikbaar indien nodig, stro is dan voor eigen rekening.

Helemaal vergeten... Vier keer per jaar mestonderzoek en 1 keer per jaar enten is ook inbegrepen

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:24

370 betaal ik..
-stal met uitloop
- ik mest zelf uit en mag hooi en stro pakken
- er wordt 4x per dag hooi en krachtvoer gevoerd (wat je wil, die van mij krijgt 4x hooi en maar 3x een beetje brok)
Er zijn 2 binnenbakken, losgooibak, grote buitenbak, paddocks, longeerkralen en aan het ruiterpad naar t bos.
Weidegang zit daar niet bij in, dat huur ik bij de buren en regel het op en af de wei met stalgenoten. Heerlijke plek voor mij en m’n paard.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:44

300 per maand, volpension, incl 1 keer gratis meerijden in een groepsles ( pensionstal op een manege)
Zomer overdag op het land, snachts op stal in de winter overdag paar uur met hooi op de paddock, rest op stal.
Onbeperkt ruwvoer, 2 x per dag krachtvoer, buiten en binnen zetten, uitmesten( dagelijks) opstrooien( 3xper week), gezamelijk ontwormen en inenten. Medicijnen worden gegeven en we kunnen altijd aankloppen voor advies ed.
Dekens regelen we onderling, net als in de zomer de vliegenmaskers.
2 binnenbakken, eb en vloed buitenbak, grote springbak waar in de zomer een parcours staar, crosswei, waterbak en drentsfriese wold is onze achtertuin.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:47

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 05-10-23 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:51

Ik sta bij een boer en betaal 185 euro per maand. Daarvoor staat hij deels op de wei en deels op zijn eigen paddock met schuilstal. 24/7 eten en zij zorgen er voor dat ze op en af de wei komen. Het enige wat ik zelf moet doen is de paddock mesten en als je krachtvoer wil geven moet je dat zelf doen. We hebben een plek waar we kunnen rijden en een heel groot natuurgebied op 500m stappen. Er is een poetsplaats. Geen luxe dus, heb ik ook geen behoefte aan, maar mijn paard heeft alles wat hij zich wensen kan.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:53

Zomerperiode is €195/maand. Dat is voor de weide en gebruik van faciliteiten (piste, wasplaats koud water, stalgebouw, wc etc…). Bijvoeren is voor de meeste paarden niet nodig, indien wel zorgt iedereen daar zelf voor.

Winterperiode is €250/maand. Dat is voor de weide, onbeperkt hooi, 1x per dag krachtvoer en gebruik van de faciliteiten. Het hooi en krachtvoer wordt voorzien en gegeven door de stal zelf.

Ik vind het een prima prijs. Mijn paard is blij, het is er gezellig en ik kan makkelijk op buitenrit door zo van het erf het bos in te rijden. De paarden staan 24/7 buiten in groepen van 4-5 paarden. De weilanden zijn zeer ruim, ik schat zo’n 7000m2 tot een kleine hectare.