Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
scrabbel schreef:Volgens de boeken leven mollen idd alleen. In anderhalf hectare 15 stuks gevangen toen ik daar kwam. Nu hou ik het bij, anders wordt het echt een plaag. Zet meerdere klemmen. Soms 3 x bingo met 5 klemmen dicht bij elkaar.
Change3x schreef:Ben ik de enige die het sneu vind om mollen te vangen met klemmen? Dat is toch een afgrijselijk lijden voor ze. Net zoals muizen overigens. Wellicht heb ik een te teer hartje.
Succes ermee TS, ik heb verder geen tips.
Wij hebben heel veel last van kraaien in de wei die de hele boel omploegen. Mocht iemand daar nog ideeën voor hebben.
Suzanne F. schreef:Change3x schreef:Ben ik de enige die het sneu vind om mollen te vangen met klemmen? Dat is toch een afgrijselijk lijden voor ze. Net zoals muizen overigens. Wellicht heb ik een te teer hartje.
Wij hebben heel veel last van kraaien in de wei die de hele boel omploegen. Mocht iemand daar nog ideeën voor hebben.
Ja maar vergiftigen is ook zielig. Wat dan? Alles gewoon laten lopen en je grasveld laten omploegen?
Change3x schreef:Ben ik de enige die het sneu vind om mollen te vangen met klemmen? Dat is toch een afgrijselijk lijden voor ze. Net zoals muizen overigens. Wellicht heb ik een te teer hartje.
Change3x schreef:Ben ik de enige die het sneu vind om mollen te vangen met klemmen? ......
Sanet schreef:Ik ben mijn Momfer invasie ook aan het bestrijden. Op mijn 2 hectare zitten er echt wel 15. Ik heb mijn weiland dan ook nu omgedoopt tot België, want dat is echt niet grappig meer. Mijn zitmaaier slaat af als je niet meer op het stoeltje zit ennuhm, dat gebeurt nogal eens.
Dus volgens mij zijn ze flink gaan fokken op ons stuk ofzo. Overigens hebben wij ook van die ondiepe gangen her en der. Ik ben nu 2 weken bezig en ik heb 3 gevangen nu. Ik vind het wel ook sneu, want ze zijn hartstikke schattig en zacht en een mol molt eenmaal. Maar ze mollen wel erg veel op dit moment…..
Ik heb dit filmpje gebruikt als voorbeeld hoe de vallen te zetten: https://youtu.be/vcseNOKtFQk
DubbelFun schreef:Change3x schreef:Ben ik de enige die het sneu vind om mollen te vangen met klemmen? ......
Een paar keer hard 'foei' roepen, want ik neem aan dat je de kraaien ok geen pijn wilt doen.
DuoPenotti schreef:Die ontploffen niet toch? Roken uit.
Maar werkt dat goed ja? Of gaan ze dan 50 meter verderop zitten?