extreme verlatingsangst sinds verhuis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 21:33

Earth schreef:
Dat is wat, vraag je iemand om het gedrag, komt ze aan met aardstralen en poedertjes :')

Ik zou eens kijken naar paarden-EMDR. Dat is een traumabehandeling voor paarden, er is een bokker die dat doet. Ik weet even niet meer precies hoe dat heet maar dat kun je vast wel vinden. Die kan je evt helpen het trauma te verhelpen, dat hebben ze eerder gedaan met een paard die af en toe buiten helemaal leip ging (maar dan met andere paarden in de weide erbij.)
Maar ik zou ook met een grondwerkmens/gedragsmens aan de gang gaan. Eentje die met hem aan het werk gaat en jouw helpt, niet zoiets wat je al hebt gehad :')

ja klopt, daar stond ik dan :+

Ik heb net even google erbij gehaald...
ik kan enkel therapeuten uit NL vinden, en ik ben van België ;( .

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:35

Earth schreef:
Dat is wat, vraag je iemand om het gedrag, komt ze aan met aardstralen en poedertjes :')

Ik zou eens kijken naar paarden-EMDR. Dat is een traumabehandeling voor paarden, er is een bokker die dat doet. Ik weet even niet meer precies hoe dat heet maar dat kun je vast wel vinden. Die kan je evt helpen het trauma te verhelpen, dat hebben ze eerder gedaan met een paard die af en toe buiten helemaal leip ging (maar dan met andere paarden in de weide erbij.)
Maar ik zou ook met een grondwerkmens/gedragsmens aan de gang gaan. Eentje die met hem aan het werk gaat en jouw helpt, niet zoiets wat je al hebt gehad :')

ESDR, zijn inmiddels meerdere therapeuten van, ik dacht zelf ook allemaal verder "gedragsmensen" min of meer.

Zoals ik ook al zei, tot nu toe is er geen gedragstherapie toe gepast :+
ESDR is in principe een ondersteuningin de gedragstherapie, maar danwel de "echte"

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:36

Ik heb er idd zo.iemand bij gehad earyh. Ik was sceptisch maar het werkte wel. Het haalde het niet helemaal weg, want ze had ook nog een tumor :+ maar het ging wel van hartslag 120 op stal als de ander wegging naar een 50 ongeveer. Dus eerst echt hoog en paniek.

Samen met grondwerk wel.