Ik zit in Friesland, hier zijn ook al meerdere schapen gepakt op zo'n 5 km afstand
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Het zou al schelen als er meer bekend wordt hoe je de wolf wel kan weren, want tot nu toe is er alleen bekend dat niks helpt.
Ik denk zelf wel dat als ze keus hebben, de makkelijkste prooien pakken. Dus de lastigste omheining zal meer tegenhouden, maar alleen als er ook een keus is met mindere omheining.
Stallen vind ik net zo eng. Ik heb 3 stallen die boven open zijn. Dan kunnen de paarden geen kant op en zich helemaal niet verdedigen, waar ik denk dat zeker broer en zus samen flink tekeer zouden gaan als ze samen zouden zijn.
Ik zou bijv willen investeren in fel licht of een hoog geluid als we weten dat zoiets zou helpen. En dan een lijn als ze daar overheen komen die dat signaal doet afgeven. Geloof niet dat de wolf nog helemaal zal verdwijnen, want daarvoor zijn er al teveel en wordt er nog niet ingegrepen.
En er zullen mensen eigen rechter spelen.......
superpony schreef:Dat is het mooiste, dat je ze tijdelijk binnen kan zetten en verder gewoon buiten.
Mensen roepen echt zo makkelijk dat je je paarden maar op stal moet zetten. Die van ons hebben 24/7 vrije keus en dat is niet voor niks.
Als wij ze nu 's nachts op stal gaan zetten, kunnen ze allerlei andere problemen krijgen. Het wordt steeds vroeger donker, dus moeten ze vele uren op stal staan.
Ik moet dus de gezondheids en blessure risico's nemen, terwijl er misschien nooit een wolf langskomt.
En dan ga ik boodschappen doen en komt de wolf overdag langs.........
Wij lopen weinig risico op enkele plekken na. Er is een sloot, dan de bramen haag en dan ons gaas met een klap stroom daar boven. Niet hoog genoeg, maar het zijn wel meerdere obstakels.
Toen de veulens kleiner waren gingen ze 's nachts naar de stal met uitloop en dat gaan we straks weer doen. Dan staan ze ook dichterbij en horen we zo goed als alles.
Maar ik wil nog steeds iets als een draad die een alarm afgeeft, al is het voor ons, als iets of iemand daarover gaat. Maar dat mag dan niet bij een slak of pad zijn bijv.
Citaat:Het kan even duren voordat je toegevoegd wordt vanwege het hoge aantal aanmeldingen en drukte.
Om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen, aanmeldingen voor de whatsappgroep sturen naar
Boudewijn 0654918352
Vermeld daarin:
Welke groep je wilt
Drenthe/overijssel
Veluwe
Maasduinen
Tholen.
Beantwoord de volgende vragen
Naam
Waar woon je
Welke dieren heb je
Standpunt tov de wolf?
Bewaar dit om door te geven aan andere bezorgde mensen zodat zij ook sneller aangemeld kunnen worden.
Niet voor wolvenwappies!
tienus63 schreef:Ellende in België
Twee pony’s gedood in Lommel/Kerkhoven.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2912189313
lies_sparkle schreef:Ik heb inderdaad gekeken naar een binnenste stroomdraad en dan zo'n hoog hek er omheen. Opzich houd je de wolven wrs dan wel buiten maar ik weet niet hoe die 2 kleintjes zich gedragen als ze doodsangsten uitstaan.
Vannacht dus weer in Uffelte, nog steeds aan de andere kant van het bos en weer een pony in België. Dat van die trailer is zeker een goed idee. Ik ben er nu naar opzoek.
Een dichte stal bouwen is natuurlijk het beste maar het is niet mijn terrein en daarnaast wil ik ook, zodra op de andere stalling een plekje is, direct verhuizen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ben ik niet alleen meer met mijn zorgen
lies_sparkle schreef:Ik heb inderdaad gekeken naar een binnenste stroomdraad en dan zo'n hoog hek er omheen. Opzich houd je de wolven wrs dan wel buiten maar ik weet niet hoe die 2 kleintjes zich gedragen als ze doodsangsten uitstaan.
Vannacht dus weer in Uffelte, nog steeds aan de andere kant van het bos en weer een pony in België. Dat van die trailer is zeker een goed idee. Ik ben er nu naar opzoek.
Een dichte stal bouwen is natuurlijk het beste maar het is niet mijn terrein en daarnaast wil ik ook, zodra op de andere stalling een plekje is, direct verhuizen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ben ik niet alleen meer met mijn zorgen