Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MirandaMalik schreef:Wij hebben deze het voorjaar gebouwd.
Heel goedkoop was het niet (deze planken waren wel in de aanbieding) maar het is wel heel stevig en duurzaam en ik wilde ook iets wat ik mooi vond.
Kostte ongeveer 3000 euro.
Binnen verdeeld in een stal van tweeënhalf bij drie voor de kleintjes en één van vierenhalf bij drie voor de rarebier.
[ [url=m/U3cgq1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Equisync schreef:qua oppervlakte is 3,5x4m hetzelfde als 4,5x3m (zelfs 0,5m2 kleiner) dus ik zie daar geen probleem in.Ik volg dit topic even mee! Vanaf januari hebben wij een weide in eigen beheer en gaan daarop een schuilstal plaatsen. Volgens de regels van de gemeente mag deze maximaal 3,5x4 en 2,2mtr hoog zijn.
We hebben bouwpakketten gezien van steenschotten die 3x4,5 zijn dus hopelijk mag dit ook.
Deze zitten qua prijs incl btw net onder 1500€. Dat is wel een beetje een nette prijs toch? Zeker in de huidige tijd..
Heel goedkoop was het niet (deze planken waren wel in de aanbieding) maar het is wel heel stevig en duurzaam en ik wilde ook iets wat ik mooi vond.
Binnen verdeeld in een stal van tweeënhalf bij drie voor de kleintjes en één van vierenhalf bij drie voor de rarebier.
[ [url=m/U3cgq1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U3cgq]Afbeelding[/url] ]
cinniz123 schreef:rarebiermoest even 2x lezen of ik het nou goed las.
Wat een mooi stalletje zeg en super fijn met zo’n afdak eraan dat zal een hoop rotzooi schelen.
MirandaMalik schreef:Wij hadden bij onze vorige stal bitumen maar wel spijt van gekregen, het wordt in de zomer heel zacht en slap, breekt en gaat lekken, je kan er ook niet op staan als er wat is, we hadden toen alles vervangen voor metalen plaatjes, dat was veel beter!
Bij deze stal dus ook weer gedaan, de Hornbach zijn ze niet zo heel duur.
https://www.hornbach.nl/p/precit-h12-tr ... m/8738996/
Art_Ificious schreef:Dan zu ik eerder voor B-keus geïsoleerde dakpanelen gaan. Die zijn sterk, geen geluiden én ook geen druppels aan de onderkant van de platen.Enerzijds wel gekozen voor bitumen omdat hier de regen en hagel minder hard op weerklinkt. Heb immers 1 paard die bang wordt zodra er felle geluiden zijn in de stal.
DubbelFun schreef:Art_Ificious schreef:Dan zu ik eerder voor B-keus geïsoleerde dakpanelen gaan. Die zijn sterk, geen geluiden én ook geen druppels aan de onderkant van de platen.Enerzijds wel gekozen voor bitumen omdat hier de regen en hagel minder hard op weerklinkt. Heb immers 1 paard die bang wordt zodra er felle geluiden zijn in de stal.