snorkel1986 schreef:Kan je toch zo op Hooft rollen...
Klopt, alleen mijn paard vind een roller op haar hoofd niet zo fijn.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Nou mijn spray werkt niet. Vliegen komen gewoon erop zitten.
Gebruikt:
Hertshoornolie 5ml
Halve liter water
Teentje Knoflook en verse munt van muntplantjes thuis.
Het Stinkt vind ik, maar voor de vliegen nog niet goed genoeg blijkbaar.
Zou het helpen om nog beetje meer hertshoornolie erin te doen? En eventueel iets van lavendel ofzo?
Art_Ificious schreef:Nou mijn spray werkt niet. Vliegen komen gewoon erop zitten.
Gebruikt:
Hertshoornolie 5ml
Halve liter water
Teentje Knoflook en verse munt van muntplantjes thuis.
Het Stinkt vind ik, maar voor de vliegen nog niet goed genoeg blijkbaar.
Zou het helpen om nog beetje meer hertshoornolie erin te doen? En eventueel iets van lavendel ofzo?
miereneter schreef:Blijft hier niet hangen na een regenbui.
Daphara, was nog benieuwd hoe vaak jij jouw mix opnieuw aanbrengt (gemiddeld)?
Daphara schreef:Elke ochtend even snel inspuiten en hoofd insmeren met anti vliegen lotion (ook zelf gemaakt).
Voor het rijden in de bak ook standaard opspuiten en insmeren, maar voor (langere) buitenritten en bos ritten echt flink opspuiten. Ik ben er niet zuinig mee en gebruik best veel van de spray, maar omdat het veel goedkoper is als je het zelf maakt in bulk, is dat geen probleem. Hertshoorn olie koop ik per halve liter en de etherische oliën koop ik in set.
Ik kan dit set oliën van harte aanbevelen voor de beginner, dan heb je de basis in ieder geval gedekt en als je een paar druppels van elk toevoegde aan een (geurloze) bodylotion met een scheutje hertshoorn olie, dan
https://www.bol.com/nl/p/insecten-afwer ... _iphoneapp