Wie aansprakelijk voor de schade?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 19:18

imaudy schreef:
Dan zou hij toch bij de eigenaar van het paaltje moeten zijn? Dat is je buurman.

Maar eerlijk, ik kan mij voorstellen dat je zelfs een paaltje van 1,5 meter bij zulk hooggras over het hoofd ziet. Snap wel dat het dan erg zuur is voor degene die gemaaid heeft.

Deze paal was 1,5 meter hoog en onderdeel van een heel hekwerk wat je echt niet zomaar over het hoogd ziet. Het is nu ook weer niet zo dat het gras 2 meter hoog was of zo. Hooguit kniehoogte.

Eleeke

Re: Wie aansprakelijk voor de schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:27

En toch zou ik het even uit(laten) zoeken voor je iets roept.
Je hebt hem en zijn maaier ingehuurd, en dan ligt het soms toch anders.

Ik vermoed dat het klopt wat je denkt, maar heel stellig zijn zou ik niet. Dus goed dat je het even aan je verzekering vraagt.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 19:29

Eleeke schreef:
En toch zou ik het even uit(laten) zoeken voor je iets roept.
Je hebt hem en zijn maaier ingehuurd, en dan ligt het soms toch anders.

Ik vermoed dat het klopt wat je denkt, maar heel stellig zijn zou ik niet. Dus goed dat je het even aan je verzekering vraagt.

Als ik een bedrijf had ingehuurd heeft zo'n bedrijf daar een verzekering voor. Dit was een soort van vriendendienst waarvoor alleen de diesel betaald is.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:45

Ik werk voor een verzekeraar maar niet op de schade afdeling.

Maar als ik het zo lees, hoort het paaltje er te staan en heeft de boer deze zelf niet gezien en zelf de schade aan ZIJN voertuig veroorzaakt.

Dit zou onder zijn eigen dekking vallen bij zijn eigen verzekering (als hij verzekerd is voor schade door eigen schuld).

Echter vallen landbouwvoertuigen niet onder particuliere verzekeringen maar onder agrarische verzekeringen / mkb verzekeringen. Mogelijk zijn de voorwaardes hier anders.

Heb je een Rechtsbijstand TS? Want het is mogelijk dat hij jou wel aansprakelijk gaat stellen (of de verhuurder van het land, want jij bent niet de eigenaar)
Zodra jij bericht krijgt van jouw verzekeraar dat jij aansprakelijk word gesteld (Dit zou dan gaan via je AVP woon) zet er dan gelijk je rechtsbijstand op.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 19:54

Lillian__ schreef:
Ik werk voor een verzekeraar maar niet op de schade afdeling.

Maar als ik het zo lees, hoort het paaltje er te staan en heeft de boer deze zelf niet gezien en zelf de schade aan ZIJN voertuig veroorzaakt.

Dit zou onder zijn eigen dekking vallen bij zijn eigen verzekering (als hij verzekerd is voor schade door eigen schuld).

Echter vallen landbouwvoertuigen niet onder particuliere verzekeringen maar onder agrarische verzekeringen / mkb verzekeringen. Mogelijk zijn de voorwaardes hier anders.

Heb je een Rechtsbijstand TS? Want het is mogelijk dat hij jou wel aansprakelijk gaat stellen (of de verhuurder van het land, want jij bent niet de eigenaar)
Zodra jij bericht krijgt van jouw verzekeraar dat jij aansprakelijk word gesteld (Dit zou dan gaan via je AVP woon) zet er dan gelijk je rechtsbijstand op.

Dank je voor de heldere uitleg. Ik heb inderdaad een rechtsbijstandverzekering.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:24

Als hij je aansprakelijk stelt, stuur je het naar je verzekeraar. Die zal het afwijzen. De afwijzing zou ik dan doorsturen. En dan is het waarschijnlijk wel klaar.

Je kunt ook aansprakelijk zijn en geen dekking hebben op je verzekering. Maar dat weten de meeste mensen niet.
Je kunt het natuurlijk ook melden bij je rechtsbijstandverzekering.

Edit: overigens wel een goede poging. De volgende keer dat ik tegen een paaltje rij, stel ik ook de eigenaar van het paaltje aansprakelijk voor de schade aan de bumper.

kitobeer

Re: Wie aansprakelijk voor de schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:31

Waarschijnlijk vind hij de kosten hoog en denkt hij als we het nu kunnen fixen (smoes verzinnen) met jou verzekering dan heeft geen van beide kosten. En is zijn schade betaald.