IngeK schreef:Hier in het oosten van NL komt Nijssen niet en leek Van Leeuwen de enige optie.
Ik heb een tweedehands 15 m3 container gekocht van hen. Vergeleken met huur heb ik die er na 5 jaar uit, geloof ik. En gezien je voor het ophalen per keer betaalt, was een grote ook economischer.
Ik heb twee paarden die veel mesten (vrijwel onbeperkt hooi) maar geen bodembedekking en verwacht met deze 15m3 ongeveer een half jaar te doen. Af en toe schept iemand er ook wat uit voor de moestuin.
Nadeel voor mij qua legen is wel dat Van Leeuwen erg zuinig is op hun materieel. Natuurlijk hun keuze, maar voordat zij de mestcontainer willen komen legen moet ik eerst een rij bomen heel fors terugsnoeien omdat ze vier meter hoogte nodig hebben om met de wagen er te komen en er absoluut geen krasje op willen van een rondwaaiend takje. Dus dat gaan we van de winter maar doen
Edit om toe te voegen: Ik vond het prijsverschil tussen met en zonder dak echt absurd. Ik dacht, daar regel ik zelf wel een zeiltje voor, om het regenwater eruit te houden. Maar dat blijkt zo simpel nog nietBij iedere regenbui blijven de plassen in het zeil staan, die ik er vervolgens met een emmer uit moet scheppen voor het zeil eraf kan. En onder het zeil broeit het gigantisch en groeien de paddenstoelen weelderig. Maar ik was toch ook niet van plan om er een heel dak op palen overheen te gaan bouwen...
Ik vind dat hoe je neer zet over van leeuwen wel flauw. Lak beschadigd snel en daarna rol je van het een in het ander. Dus dat je moet snoeien lijkt mij niet meer dan normaal. Als ze je de takken van de bomen jagen omdat ze met oude troep rijden is het ook niet goed.