Dorine92 schreef:Ik ent niet. En de paspoorten liggen niet bij de rest. Waarschijnlijk omdat hij een kopie heeft gemaakt en daarna de paspoorten niet op die plek heeft gelegd
Heeft hij zelf een kopie gemaakt?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dorine92 schreef:Ayasha schreef:Dus je wil niet tegen je stalhouder in gaan en je stalhouder zegt dat hij de paspoorten niet heeft. Dan rest alleen nog maar de mogelijkheid om je verlies te nemen.
Tja ik wil het wel maar hij is koppig. Hij zegt gewoon ze zijn hier niet dus jij hebt ze. En vanaf dat moment is het mijn probleem. En als je het je stalhouder moeilijk gaat maken, gaat dat hooguit ten koste van de zorg voor de paarden. Je staat letterlijk klem
Ayasha schreef:Dorine92 schreef:Tja ik wil het wel maar hij is koppig. Hij zegt gewoon ze zijn hier niet dus jij hebt ze. En vanaf dat moment is het mijn probleem. En als je het je stalhouder moeilijk gaat maken, gaat dat hooguit ten koste van de zorg voor de paarden. Je staat letterlijk klem
oke, dus wat wil je met dit topic?
Dan zal je dus duplicaten moeten aanvragen.
Het alternatief is toch tegen je stalhouder in gaan en dat wil je niet.Als er niet met hem te praten valt kwa nog eens zoeken enz. Dan houdt het gewoon op.
Dorine92 schreef:Ayasha schreef:oke, dus wat wil je met dit topic?
Het alternatief is toch tegen je stalhouder in gaan en dat wil je niet.Als er niet met hem te praten valt kwa nog eens zoeken enz. Dan houdt het gewoon op.
Ik vind dat dit niet moet kunnen. Dat je volgens de wet ergens toe gedwongen wordt, maar wel financieel verantwoordelijk bent voor wat anderen doen
Dorine92 schreef:anjali schreef:
Nou dat vind ik erg overreacting als je verder wel tevreden bent met de stalling.
Dit dus. Voor de paarden is het nergens beter dan hier
Dorine92 schreef:Ayasha schreef:oke, dus wat wil je met dit topic?
Ik vind dat dit niet moet kunnen. Dat je volgens de wet ergens toe gedwongen wordt, maar wel financieel verantwoordelijk bent voor wat anderen doen
Wirobelgje schreef:dus je staat wel fijn maar als je dit issue doorzet en ingaat tegen stalhouder dan zou je angst hebben voor represailles naar je paard toe?
Dat klinkt dan als niet zo een fijne stal als je aangeeft, of ben ik nu gek of te simpel of begrijp ik het gewoon verkeerd?
anjali schreef:Ik snap ts heel goed. Degenen die vinden dat ze op haar strepen moet gaan staan hebben misschien hun paarden in eigen beheer,niet afhankelijk van een pensionhouder.Want als je in pension staat ben je wel afhankelijk van de goodwill van de stalhouder en als je paard het daar naar zijn zin heeft slik je zelf maar eens als er wat is.
ElSea schreef:Volgens de wet ben je gedwongen om binnen een halfuur het paspoort te voorschijn te toveren. Dus als je geluk hebt en dichtbij woont/werkt kan je hem gewoon in je kastje bij je spullen bewaren en zelf afgeven bij eventuele controle. Is dat niet het geval zou ik ergens een sleutel van je kastje neerleggen en dat alleen voor die reden vertellen aan jouw stalhouder. Ik ga bijna wekelijks weg met de trailer en er is nog nooit een probleem van gemaakt dat ik het zo doe, als ze er maar bij kunnen.
En deze strijd ga je zo te horen niet winnen, dus qua kosten zal je je verlies moeten nemen helaas.
amen schreef:Dorine92 schreef:
Dit dus. Voor de paarden is het nergens beter dan hier
Nou dan neem je je verlies van het geld.. en geeft of paspoort niet weer.. of calculeer elk jaar duplicaat paspoort bij de kosten van je paarden..
Als t allemaal top is.. had ik dit topic niet eens geopend!!!
Wat is nou 175 euro pj extra voor top plek voor jou paarden!
Verantwoording voor paspoort bewaren stel je hem vrij van!!
dus 1st zeuren over geld.. maar hij is top..
Zeur dan niet..
Temeraire schreef:Wat een vreemde suggesties worden er hier gegeven, controle op hem afsturen, kom nou toch. Lekker haatdragend.
TS er zit niks anders op dan een duplicaat aanvragen en die kosten voor lief nemen. Heel vervelend maar je kan verder niks. En dan die paspoorten zelf houden en de stalhouder hooguit een kopie geven.