Paard gooit voerbak van staldeur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 17:18

_lauraaa_ schreef:
Mijn paard heeft die groene uit jouw post gehad. Was een vrij stevige voerbak maar iedere keer lag die op de grond. Uiteindelijk is die gescheurd. Daarna nog 2 kunststof voerbakken geprobeerd maar uiteindelijk overgestapt op een rvs. Dat werkt veel beter.

Kun je het niet over 2 emmers verdelen zodat het minder zwaar te tillen is en ze het kunnen omschudden in een vaste voerbak?

Vaste voerbak hangt niet binnen makkelijk bereik, 2 emmers doen ze echt niet. Enkel ophangen willen ze doen. Ze kunnen die emmers niet makkelijk leeg kiepen omdat de voerbak niet bij de deur hangt.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 17:20

Suzanne F. schreef:
Ik had ook die groene uit jouw post maar deze bond ik vast tijdens het eten. Ik weet niet of die mogelijkheid er is maar ik bond deze met een halstertouw vast.

Ze willen snel/makkelijk kunnen voeren. Er hangt een vaste voerbak, te ver bij de deur vandaan. Vastbinden doen ze helemaal niet, met een emmer er in kiepen is ook al veel moeite. Dus idealiter een sterke voerbak die ze zo op hangen en die ons paard er niet af gooit.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 17:21

ellepel schreef:
mijn merrie krijgt haar slobber in een flexibele wasmand van de action.

https://www.action.com/nl-nl/p/wasmand2/

moet het persé aan de deur hangen?
bij mij dus grotere tub op de grond, die laat ze staan, en blijft heel ook als ze het als schuurobject gebruikt :')
en inderdaad wat ibbel zegt aan de buitenkant hangen als je een open stal hebt?
nadeel is dan wel dat als het er af is dat je voer op het gangpad ligt

Grond gooit hij om of k moet n steen onderin de bak liggen, niet slim denk k haha

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 17:22

ajesca123 schreef:
Deze voerbakken heb ik hier. Zijn flexibel en krijgen ze niet kapot.

[ [url=m/HE5G6g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is nog wel n optie. Mis alleen een til hengsel, maar materiaal is een goed idee

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:51

Miss_Mii21 schreef:
ajesca123 schreef:
Deze voerbakken heb ik hier. Zijn flexibel en krijgen ze niet kapot.

[ [url=m/HE5G6g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is nog wel n optie. Mis alleen een til hengsel, maar materiaal is een goed idee

Ze hebben toch gewoon 2 handen mag ik hopen?
Gewoon oppakken en over de deur hangen.
Met hengsel lijkt me alleen maar gevaarlijk als je paard de bakken graag van de deur af kiepert.
Zal niet de eerste die vast komt te zitten in zon hengsel

Princesj

Re: Paard gooit voerbak van staldeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:03

Wij gebruiken een halstertouw afgesteld op de juiste hoogte aan de staldeur. Ik hang de bak (met hengsel) aan de deur en het klipje gaat aan het hengsel. Als hij hem er dan af krijgt blijft hij netjes hangen en kan de bak alsnog leeggegeten worden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:12

Teveel voer / te kleine bak, paard wil sorteren, gaat wroeten en bak gaat om/van de deur af. Grote, stevige rubberen bak nemen. Anders een die op de grond kan, deur open en zo naar binnen schuiven met een voet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:20

tamary schreef:
Teveel voer / te kleine bak, paard wil sorteren, gaat wroeten en bak gaat om/van de deur af. Grote, stevige rubberen bak nemen. Anders een die op de grond kan, deur open en zo naar binnen schuiven met een voet.

Nee hoor dat heeft er niet altijd wat mee te maken. Zelfs op een bekertje vitamine/mineralen brok en zo'n hang voerbak gooit die van mij er standaard vanaf.

TS die met de kunststof hengsels voor over de deur gooien ze er ook nog net zo makkelijk af, maar ze zijn wel steviger

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 16:05

pillow schreef:
Autumnn schreef:
Kan je er geen steen oid in doen? Desnoods er een plankje overheen

Hij moet er uit eten toch.

Dat is meestal wel het idee van een voerbak. :) Daarom zeg ik ook, leg een plankje (even op maat (laten) maken) op zodat de bodem weer egaal is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 18:26

superpony schreef:
Omdat we merrie met veulen kregen, hebben we voerbakken met die metalen beugels, zodat we ze uit de stal kunnen halen.

We hebben in de stal balkjes met 2 spleetjes waar precies de beugels in passen. De balkjes zijn glad afgerond houdt en de spleetjes kunnen ze nooit in of achter komen, zijn echt minimaal.
Hangen dus daar de voerbakken in en na het eten halen we ze er wel weer uit. Voor de nacht staan de stallen open. Overdag zijn ze wel dicht.

Wij vonden ook aan de deur te hoog, maar hebben quarters en geen grote rijpaarden.

Voorheen hadden we die flexibele wasmanden, maar die kwamen wel in de gekste vormen uit stal. Maar blijf ze prima vinden. Nu alleen vanwege veulens dus gekozen om iets anders te maken.

Foto van balkje erbij

[ [url=m/O7W3oD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik quote mezelf maar even. Heb je de foto gezien TS? Is heel veilig en de bakken blijven er goed aan hangen. Wij halen de bakken er wel uit voor de nacht en willen ze kunnen wassen, dus hebben nooit een vaste bak.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:18

Staat je paard veel op stal? (of te veel voor dit paard?)
Dan zou het ook gewoon een vorm van stalverveling kunnen zijn.
Ik ken er eentje die uit verveling de drinkbakken begon te verbouwen.
Opgelost door paard niet meer op stal te zetten.
(de ene gaat luchtzuigen of weven, de ander wordt baldadig..)

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 22:27

superpony schreef:
Omdat we merrie met veulen kregen, hebben we voerbakken met die metalen beugels, zodat we ze uit de stal kunnen halen.

We hebben in de stal balkjes met 2 spleetjes waar precies de beugels in passen. De balkjes zijn glad afgerond houdt en de spleetjes kunnen ze nooit in of achter komen, zijn echt minimaal.
Hangen dus daar de voerbakken in en na het eten halen we ze er wel weer uit. Voor de nacht staan de stallen open. Overdag zijn ze wel dicht.

Wij vonden ook aan de deur te hoog, maar hebben quarters en geen grote rijpaarden.

Voorheen hadden we die flexibele wasmanden, maar die kwamen wel in de gekste vormen uit stal. Maar blijf ze prima vinden. Nu alleen vanwege veulens dus gekozen om iets anders te maken.

Foto van balkje erbij

[ [url=m/O7W3oD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is wel heel slim, dan haak je de haken van de emmer achter de balk? Ik mag geen balk bevestigen of iets vasttimmeren aan de staldeuren.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 22:28

hoefnageltje schreef:
Staat je paard veel op stal? (of te veel voor dit paard?)
Dan zou het ook gewoon een vorm van stalverveling kunnen zijn.
Ik ken er eentje die uit verveling de drinkbakken begon te verbouwen.
Opgelost door paard niet meer op stal te zetten.
(de ene gaat luchtzuigen of weven, de ander wordt baldadig..)

Weven deed hij op boxrust. Ze staan van 7 tot 18/19 uur buiten meestal. Weven doet hij niet meer, emmers er af kiepen wel op de grond gooit hij hem om, aan de deur kiept hij hem er af. Enige dat lijkt te werken is om t in z'n voerbak (vaste voerbak) te kiepen

NB: hij heeft 3/4 nachten 24/7 buiten moeten staan ivm een verbouwing, toen kon je er niks mee. Net een klein kind, super vervelend, kon alleen maar corrigeren.
Nu hij s nachts weer op stal staat is t een heel ander paard, luistert goed, dramt niet zo door. Nu ben je geen politieagent meer aan t spelen. Dus hij moet s nachts op stal ;) er zijn genoeg stallen waar ze meer opgehokt staan, hij heeft het hier niet slecht.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 01:13

Ja, wij hebben de balk in de muur vast. Misschien kan je het wel overleggen als het ook voor hun gemak is.

En 24/7 buiten of op stal vraagt wel wat meer dan gewoon buiten zetten en daar laten staan. Die van ons mogen 24/7 kiezen. Ze willen alsnog af en toe even in de stal staan of liggen en eten. Ze hebben sociaal contact nodig, een veilige schone en droge sta, lig en eetplek. Rust is ook altijd belangrijk.
7 uur naar buiten is lekker vroeg, maar 18/19 uur naar binnen betekent dus wel dat hij ook 12 uur lang op stal staat en dat is echt wel lang.

Mijn ruin van 23 heeft nog steeds 2x per dag zijn klooi uurtje, dus dat houden sommigen altijd.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:21

De voerbak uit jouw OP heb ik 2x. 1 is echt al jaren en jaren oud. Hij heeft was krassen maar that's it. Mijn shetlander gebruikt hem vaker als opstapje en verder vliegt hij dagelijks door de wei/paddock of stal. Dat ding is niet kapot te krijgen. Ik heb hem ook wel eens als nood waterbak gebruikt en om te voorkomen dat hij er dan mee aan de haal gaat bind ik hem vast met een touwtje. Werkt super en onverwoestbaar :D