Zadelkast kopen, help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Zadelkast kopen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:55

Ik heb een derdehands wood&play kast. Die is dusdanig zwaar dat je die niet even optilt en meeneemt hoor. Vind het fijn dat ik er al m’n zooi in kwijt kan. En bv het vakje voor zwepen en meerdere hoofdstelhaken.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:01

Die van wood&play is wel 2x zo groot, daarnaast moet je een archief of PSU kast alsnog aanpassen om er zadel/hoofdstel in op te hangen en zijn ze erg krap.

Ik weet niet wat je er in wil bewaren maar je hebt vaak meer troep dan je denkt.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:03

Kimmie25501 schreef:
Hmm dan heb ik nu twee opties eigenlijk. Of deze van Wood & Play:
[ [url=m/Coivdi.png]Afbeelding[/url] ]
De anderen daar zijn nml allemaal ver boven budget.
Of een metalen kast zoals die van Jet bijvoorbeeld. Zo moeilijk, maar toch al minder bomen in het bos haha

Heb deze een keer gezien, binnen nog geen jaar was de bodem compleet ingezakt...

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 17:05

Yummy, ah meer mensen zo’n ervaring? Of was het een uitzondering?

Dacht ik net een keuze gemaakt te hebben }:0

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:09

Kimmie25501 schreef:
Yummy, ah meer mensen zo’n ervaring? Of was het een uitzondering?

Dacht ik net een keuze gemaakt te hebben }:0

Hier is de bodem ook doorgezakt bedenk ik me nu maar heb geen flauw idee hoe oud hij is.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:48

Heb in 2017 een laten maken voor 230 euro. 100/180/80. Enorme kast, super mooi, op wielen. Van Steigerhout. Helaas kregen we vaste kasten (net wat kleiner, maar geen echte achteruitgang) dus toen verkocht in 2019. Nog 200 euro voor gekregen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:03

Gezien de konstruktie van die kast verbaast het mij helemaal niet dat ie op de bodem door gaat zakken; er zit nergens een fatsoenlijke dwarslat om die druk op te vangen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:28

Heb dezelfde van wood en play, iets meer dan een jaar nu, maar is nog helemaal prima hoor!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:29

Stalgenoot heeft ook zo'n grote en daarvan zag ik ook dat de bodem ging hangen.
De mijne is van steigerhout heel eenvoudig maar heel degelijk.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 18:34

Hmm oké, wat zouden jullie me dan aanraden? Voor die prijs mag de kast wel degelijk zijn vind ik

karin30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:50

Kimmie25501 schreef:
Hmm dan heb ik nu twee opties eigenlijk. Of deze van Wood & Play:
[ [url=m/Coivdi.png]Afbeelding[/url] ]
De anderen daar zijn nml allemaal ver boven budget.
Of een metalen kast zoals die van Jet bijvoorbeeld. Zo moeilijk, maar toch al minder bomen in het bos haha

Deze heb ik. Helaas geen foto neer van. Aan de linkerkant heb ik 2 hoofdstelhangers en de linkerkant 6 haakjes voor halsters en longeerlijn enz erg fijne kast

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:54

Zijn prima kasten, leg in het midden een steen eronder en het doorzakken gebeurt niet

karin30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:56

Skessa_ schreef:
Heb dezelfde van wood en play, iets meer dan een jaar nu, maar is nog helemaal prima hoor!

Die van mij mankeert ook helemaal niks hoor. Nog erg stevig

Otje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:04

Hier slechte ervaring met Wood & Play, kwaliteit liet echt te wensen over en er viel niet over te communiceren…

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:24

ingvdh schreef:
Die van wood&play is wel 2x zo groot, daarnaast moet je een archief of PSU kast alsnog aanpassen om er zadel/hoofdstel in op te hangen en zijn ze erg krap.

Ik weet niet wat je er in wil bewaren maar je hebt vaak meer troep dan je denkt.

Valt mee hoor. :)
Afbeelding

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:30

Gezien jouw omgeving TS, zoek Jim´s dierenhulpmiddelen op op FB of marktplaats. Hij maakt ze evt naar wens en komt hem brengen en plaatsen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:38

TS, ik zou die wood & play gewoon bestellen als je die graag en zorgen dat je wat stenen eronder legt dat de bodem niet kan instorten. Dan heb je toch een hele mooie kast. Ik heb ook zo’n archief kast gehad, maar daar zaten gaten bij de bodem en ik had er altijd muizen in :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 20:41

Ik denk inderdaad dat ik die ga bestellen! Even overleggen met mijn ouders, maar dan hopen dat het goed zit

Edit: mijn vader vraagt zich af of ze niet makkelijk de kast kunnen openbreken, hij denkt dat het heel dunne plankjes heeft, hoe is dat bij de mensen die zo’n kast hebben?

Edit2: aangezien het steigerhout is, vindt hij het oké. Komt de kast in het geheel of moet je hem in elkaar zetten? Wij zijn al in discussie wie hem dan in elkaar mag zetten :+

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:15

Wordt in zijn geheel geleverd en op de plaats gebracht

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:40

Op de site zie ik dat ook inderdaad. Kast is wel zonder accessoires (zadelsteun, slot etc) wellicht wel nog handig om rekening mee te houden

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:10

Volgens mij heeft iemand hier op stal een wood en play, in ieder geval een houten, en bij die kast kan je de 2 deuren er tegelijk af tillen ook al zit ie op slot, vanwege de plaatsing van de scharnieren, die hebben dus nog aan de binnenkant extra een borging gemaakt zodat ze niet omhoog kunnen. Ik zou zelf toch echt naar een oude legerkast oid kijken, maar dat is eigen keus.

Maar die diefstallen gaan toch vooral om de zadels ed, heb ook weleens voorbij zien komen dat ze juist de oudere aftandse kasten niets mee doen omdat daar 'waarschijnlijk' geen duur zadel in ligt

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:13

Otje28 schreef:
Hier slechte ervaring met Wood & Play, kwaliteit liet echt te wensen over en er viel niet over te communiceren…

Ik heb geen kast bij hun besteld maar een hondenmand. Ik heb bij hun opstal gestaan en de dochter meerdere malen meegenomen met de trailer (voor nope). De week levertijd die er voor stond is uiteindelijk 6.5 week geworden, toen hij er was klopte er niets van de afmetingen. Ik heb een mand van 70x 98 gekregen terwijl hij 80x120 had moeten zijn. Toen ik een minder vrolijk berichtje hier over stuurde gaf ze aan na haar vakantie een nieuwe te maken of mijn geld terug. Gezien ik mij in de maling genomen voelde ging ik voor mijn geld terug. Je kan al 3x raden waar ik nu nog steeds op wacht. Kwalitatief voelde de mand erg goed dus daar niks op aan te merken maar als je zo met mensen om gaat, hoeft het van mij niet. Voelde mij ontzettend gebruikt, wel altijd leuk doen als je mee kan maar nu zo raar doen.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:34

Otje28 schreef:

Mijn stalgenootje ook. Heeft precies die kast van de foto besteld en binnen twee dagen liet de deur los van de kast, de scharnieren waren door de deur uit het hout getrokken(deur is in verhouding ook echt zwaar). Vervolgens heeft ze contact opgenomen met wood & play, reactie was feitelijk zoek het maar uit, je hebt het zelf vervoerd dus geen garantie. En dat voor een kast van 400 euro (voor korting).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:37

Ik snap niet dat mensen die een kast voor dat geld kopen het normaal vinden dat je er stenen onder moet leggen omdat de bodem anders doorzakt ;(
Stel je voor dat een meubelzaak dat zegt als je nieuwe bank doorzakt 'oh mevrouw leg er maar wat stenen onder...'.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:57

Die spaanplaat kasten van Wood and Play zou ik uit de buurt blijven. Als die 1x wat nat worden, dan wordt het hout zwak op die plek. De andere kunnen een stuk meer hebben, maar dan ben je al een hoop meer geld kwijt.

TS ik zou echt niet zo veel geld uit geven aan een kast die in een makkelijk toe gangbare ruimte staat waar je geen dure spullen in gaat doen. Bespaar je het geld.