Verwijderbaar rubber in stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:33

Wij hebben toen een mat gekocht en vooraan neergelegd. vooral tegen het schrapen tijdens eten.

Met mesten halen we hem er niet uit, hij ligt gewoon plat. We hebben hem nu thuis liggen omdat dat paard niet meer op stal staat, maar het is wel ontzettend zwaar als je die er steeds uit zou willen trekken.

capopjekop

Re: Verwijderbaar rubber in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:20

Zijn hoefschoenen niet handiger? Je hebt schoenen die je prima langere tijd om kunt doen. Zoals soft ride bijvoorbeeld

MoOtJuHh

Re: Verwijderbaar rubber in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:29

https://paardenmatras.eu/

De mayo matrassen (rubber/kunstof(?)) schijnt heel licht en comfortabel te zijn als die over de breedte goed past ligt die misschien klem genoeg?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:01

[/quote]
Nadeel vind ik dat ze vrij zwaar zijn en er allemaal troep in komt wat het ook nog rommelig maakt om ze te verplaatsen.[/quote]

Het geeft idd wel wat rommel bij het slepen. Ik gebruik zaagsel en mij valt het allezins mee hoe zwaar de matten worden. Alle 3 mijn boxen zijn volledig bedekt met ringmatten en eigenlijk is vaak enkel de mat waar ze plassen wat zwaarder.
Naast het uitkloppen zet ik er 1x per maand de tuinslang op om ze echt even lekker te reinigen met stal-ontsmetting.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 18:50

capopjekop schreef:
Zijn hoefschoenen niet handiger? Je hebt schoenen die je prima langere tijd om kunt doen. Zoals soft ride bijvoorbeeld

Niet aan gedacht als ik eerlijk ben, ga ik ook even naar kijken!

Uit nood had ik nu de dag na het mesten, alle natte plekken plus wat mest naar voren gegooid. Laag stro erover en dat heb ik een tijd als een malle aan lopen stampen :'). Verder azijn over het stro gesproeid in de hoop dat ie er minder van zou eten.
Paard niet blij en weigerde de eerste uren te poepen maar er ligt nu toch al een tijdje redelijk fatsoenlijk stro op die manier!

Voor nu lijkt dus vooral de ondergrond gewoon te glad en eet meneer waarschijnlijk teveel van het stro :x