Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Ik lees over hoeven slijten? Dat herken ik bij ons niet. Alle paarden hebben nog steeds regelmatig onderhoud nodig gehad.
Ir111 schreef:superpony schreef:Ik lees over hoeven slijten? Dat herken ik bij ons niet. Alle paarden hebben nog steeds regelmatig onderhoud nodig gehad.
Wel als de paarden daarvoor nauwelijks op verharding hebben gestaan/gelopen. Dan slijt de boel in eerste instantie een stuk sneller dan je gewend bent. Maar in de zomer (als de hoef toch snel groeit) dan is dat normaal gezien helemaal geen probleem. Ik las ergens dat dat snelle slijten met 3 weken over is. Dat kan maar over het algemeen heeft de hoef wat meer tijd nodig. Maar nogmaals, door in de zomer te verhuizen is dit meestal helemaal geen probleem. Wat sneller slijten is anders dan te kort worden.
Ir111 schreef:superpony schreef:We hebben altijd ex stal paarden, maar nooit last van gehad. Sommigen slijten anders af, maar ze zijn nooit te kort wat ik lees en hebben altijd nog regelmatig onderhoud nodig.
Dat is toch precies wat ik ook zeg?![]()
tengeltje11 schreef:Zoals iemand hier ook al zei, doet de kudde heel veel.
Is het een stabiele kudde, waar het paard zijn plekje in vind, dan zul je amper paarden vinden die daar niet gelukkig van worden.
Het wordt een ander verhaal als ze altijd buiten staan, maar de kudde om de twee voeten wisselt of er gewoon onrust hangt.
Een pp op een postzegel zou ik persoonlijk nooit kiezen, paarden hebben ook ruimte nodig om hun plek te vinden en ook ruimte voor zichzelf te hebben als ze dat nodig hebben.
Marigo schreef:Hoi,
Ik ben wel benieuwd of er bokkers zijn die de overgang van stalpaard naar buitenpaard hebben gemaakt. Daarmee bedoel ik: van reguliere pension naar paddock paradise of 24/7 huisvestingen. Hoe is het bevallen?
Ik heb die kans op een geweldige plek. Echter maak ik me nu onwijs druk om teken, muggen en ander vliegen ongedierte in de zomer. De kou en nattigheid in de winter. Ondanks een schuilstal. Gaat ie wel slapen? Vindt ie het wel leuk? Zal hij zijn rust op stal missen? Eet hij voldoende? Eet hij te veel? En al die onzekerheden die erbij komen kijken. Gek word ik ervan. Ik vind het moeilijk de controle los te laten.
Hoe zijn jullie daarmee omgegaan?
pol013 schreef:Terechte opmerking Fly_high: maar daar wil ik wel aan toevoegen: warmbloeden die ook echt werken. Want heel veel warmbloeden kunnen met hun normale arbeid prima redelijk schraal gehouden worden.
DreamGuide schreef:Kom even onder mijn meeleessteen vandaan, zijn er ook mensen die ervaring hebben met een flegmatiek paard die van stal naar 24/7 buiten gaat?
Hoor vooral een hoop drukke paarden die rustig worden, maar wat is het effect op paarden die al (te) rustig zijn?