Hoe van je schimmelige pakjes hooi af komen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Re: Hoe van je schimmelige pakjes hooi af komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:56

Hier betaal je alleen voor puin, grofvuil, asbest, autobanden en matrassen. Verder is alles gratis (papier, plastic, electronische apparaten, oud ijzer, tuinafval, etc.).

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:58

Het verschilt per gemeente wat je betaalt.

Ik ben benieuwd wat je ermee gaat doen ts, ik vind de optie om er iets in te groeien het leukst

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:46

Wij hadden vorig jaar ook behoorlijk wat hooi met slechte plekken. We hebben het langs de slootkant gegooid. Was een zeer druk bezochte fly-in voor (water)vogels die de goede plukken er tussenuit hebben gehaald.
Het resterende hebben we uiteindelijk tussen de jonge planten,struikjes en bomen gegooid om iets te isoleren voor de winter.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:49

Ik heb het weggebracht naar de stort. De ene accepteerde het als groenafval.
Bij de ander moest het bij restafval, daar breng ik het de volgende keer niet meer naartoe.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 16:59

ik heb ook weleens wat balen naar de stort gebracht. wel wat betaald geloof ik maar niet veel.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:37

Hier heeft ooit iemand met een moestuin een aantal slechte pakjes opgehaald. Diegene was heel blij met gratis hooi om de moestuin mee af te dekken. Dat er schimmel in zat was geen probleem.
Dus zoiets zou ook nog kunnen. Is alleen nu niet de tijd van het jaar denk ik. Maar voor de toekomst wellicht.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:46

Ligt ook aan je plek of je er zelf iets mee kan doen.

Als het er nu maanden of straks jaren ligt, kan je net zo goed elke keer een beetje op je mesthoop gooien. Heb je een mesthoop die wordt leeggehaald of een compost hoop?

Is het echt heel slecht? Heb ook weleens mindere pakjes op mp zien staan. Als er mensen voor komen, ben je er ook vanaf en is het nog goed besteed.

Ik heb een slechte partij ook weleens als bodembedekker gebruikt. Moet je het uiteindelijk ook weggooien, maar heb je het iig nog gebruikt. Was niet de bedoeling, maar de varkens sleepten ermee en de paarden gingen erop liggen.

De varkens pakken heel vaak restjes hooi om een nestje te bouwen, zowel in hun hok als buiten op steen dus.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:49

Steentje schreef:
DuoPenotti schreef:
Milieu park is niet overal gratis.
Bij ons betaal je ook voor groenafval.
Je krijgt een paar kuub per jaar gratis, maar dat is voor restafval, groenafval enz opgeteld.
Met flink wat balen slecht hooi gaat dat snel in de kuubs.

Oh, echt? Dat wist ik niet.
En dat terwijl we in dezelfde provincie wonen, gek dat dat dan toch zo verschilt.

Hier is groenafval betaald, de eerste 400kg storten voor alles samen is gratis en dan betalen per 10 kg.
Buurgemeente, zelfde stortplaats, groenafval onbeperkt gratis.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:01

Dat is zonde, als een ander er juist blij mee is en het graag komt ophalen.

Hier een kweker die graag paardenmest heeft bijv. En op onze vorige plek was er een groen bedrijf die gratis groen en tuinafval inzamelde.