Hoe gebruik jij Bandages?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe gebruik jij Bandages?

Voor de Mooiheid (Alleen het paard)
17 (28%)
Voor de Steun
17 (28%)
Alleen bij Wedstrijden
2 (3%)
Voor mijn eigenbezigheid
2 (3%)
Wij met z'n tweeën eruit zien als een geheel (De kleuren)
6 (10%)
voor de bescherming
15 (25%)

Totaal aantal stemmen: 59

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:22

Gebruik afwisselend bandages, peesbeschermers of niets...
Maar eigenlijk het liefste bandages!
Vind het leuk als mijn paard en ik 1 geheel zijn, maar wat Jaike zegt, daar ben ik het ook mee eens.
Gebruik ze niet alleen voor de sier, maar ook voor de steun.
Het is alleen zoveel was iedere keer Boos!

fiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:30

ik gebruik alleen voor peesbeschermers, naja, dat heet geloof ik 'pijpekousen' en achter een hele enkele keer bandages, als ik tijd over heb ofzo Tong uitsteken Voor de rest niet. Ik ben van mening dat peesbeschermers beter beschermen dan bandages.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:36

Op het moment gebruik ik ook bandages (fleece, zonder lappen), omdat mn merrie een stuk vel van dr been af heeft. Ben bang dat peesjes nu gaan schuren, en wil toch wel wát omhebben, juist ook omdat ze die kale plek heeft. Ik gebruik normaal peesbeschermers, en soms bandages voor de 'mooi'

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:36

fiek schreef:
ik gebruik alleen voor peesbeschermers, naja, dat heet geloof ik 'pijpekousen' en achter een hele enkele keer bandages, als ik tijd over heb ofzo Tong uitsteken Voor de rest niet. Ik ben van mening dat peesbeschermers beter beschermen dan bandages.

Zo denk ik er ook over. Vind het alleen welleens leuk om bandages om te doen. Of een keer voor de foto of omdat ik er gewoon een keer zin in heb om ze weer om te doen. Zelf heb ik les gehad in bandageren, dus zal niet meer zo snel in de fout gaan, we hebben het tot vervelens toe geleerd. Ik ben dus ook van mening dat bandages meer fout dan goed doen als je ze NIET goed om doet.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:00

Solide schreef:
Zelf heb ik les gehad in bandageren, dus zal niet meer zo snel in de fout gaan, we hebben het tot vervelens toe geleerd. Ik ben dus ook van mening dat bandages meer fout dan goed doen als je ze NIET goed om doet.

Ik ben wel van mening dat als je het niet kunt, of hebt geleerd door een ervaren iemand, je het beter niet kunt doen......
Ook ik heb les gehad (kheb een poos op een dressuurstal en een trainings/handelsstal gewerkt) en ik durf wel te zeggen dat ik redelijk kan bandageren, maar toch heb ik nog altijd onderlappen eronder (die van eskadron met die gootjes) Ik kan me dan ook vreselijk ergeren aan meiden die bandageren voor de show en die het dan niet goed doen, of die van die elastische doen omdat die vaak goedkoper zijn en dan ook nog zonder onderlappen!!!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:59

Ik heb in de elf jaar dat ik ze heb één keer een bandage gebruikt, om mijn eigen enkel in te wikkelen nadat een lomp geval (niet mijn eigen) eroverheen gelopen was (dat heeft ze daarna wijselijk niet nogeens gedaan) ~~}>
Bandages (en de rest van die zooi) zijn ondingen voor een paardenbeen en kunnen hoogstens van pas komen om een coolingpack tijdelijk tegen een been of iets anders vast te houden. Waar ze trouwens ook goed voor zijn is om er een body-bandage van te maken. *LOL*

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 01:07

Omdat mijn paard zichzelf aantikt en ik geen goede peesbeschermers kan vinden in haar maat.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:07

Als bescherming op de trailer, vroeger. Nu nooit meer eigenlijk...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:10

ook niet Haha! alleen heel soms bij een clinic oid
Wel altijd peesbeschermers trouwens
Laatst bijgewerkt door Lielle op 02-03-04 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:13

ik doe ze om voor de steun, aangezien ze niet meer tegen peesbeschermers kan ben ik maar overgestapt op bandages

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:15

Ik mis een optie bij je poll: ik gebruik geen bandages.

Ik doe beenbeschermers/peesbeschermers om bij het rijden, maar bandages komen er bij mij niet in. Ik heb een paard witte, nog uit de tijd dat ik dressuur reed, en ik gebruik ze nooit!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:16

Niet, ik vind het ondingen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:26

Mijn optie staat er niet bij;
ik vind het mooi, het staat verzorgd, beschermt goed en is makkelijk te matchen. Verder vind ik het de best passende bescherming indien goed aangebracht. Het sluit veel mooier en verdeelt de druk veel beter als doorsnee voorgevormde peesbeschermers/pijpkousen.
Ik gebruik altijd Eskadron onderlappen en de benen voelen heerlijk koel aan wanneer je het pakket verwijderd.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:05

Ooit 1x gebruikt om een dik verband op z'n plaats te houden waaronder coolinggel zat. Voor de rest nooit. Ondingen! Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:34

Ik gebruik ze bijan ooit (te veel werk) en als ik ze gebruik is het voor de mooiigheid en voor een beetje bescherming.
Maar ik heb ze eigenlijk vooral om z'n benen te kunnen verbinden met koude compressen als ze zich bezeerd heeft.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:18

Ter bescherming gebruik ik bandages, je kunt er namelijk het hele been mee beschermen terwijl peesbeschermers ed vaak kleiner, korter, niet de hele kogel etc. omvatten. Bovendien kun je, als je een beetje handig bent met bandages, die plekken die je extra beschermt wilt hebben makkelijk even wat dikker in "de watten leggen" Knipoog:D

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:23

ik ga met sjuimpje mee, maar ik gebruik ze meestal alleen als ik van plan ben wat zwaardere oefeningen te vragen, de kans bestaat dat we de fout in gaan samen door verwarring onderling, ik ga dan toch voor wat meer bescherming en ik vind bandages daar heel fijn voor. daarnaast gebruik ik het meest van de tijd peesbeschermers.
ik wil binnenkort ook eens van die 3 in 1 beschermers proberen heb ik heel veel goede dingen over gehoord en lijken me erg fijn.

over de positieve en negatieve dingen kan ik nog uren mee discuseren omdat ze toch een soort van warmte kunnen creeeren die misschien niet goed is voor de benen.

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 00:09

Schop Lachen

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 01:17

Ik gebruik meestal gewone peesbeschermers.. omdat ik meestal niet het geduld heb om helemaal die bandages om te doen.. *en vooral om ze daarna weer op te rollen.. :S * maar als ik echt de tijd heb... en zin.. dan doe ik meestal wel bandages om.. ze zitten wat strakker dus ze bieden wat meer ondersteuning.. maar ik begruik ze dus niet elke dag..

enne het is natuurlijk ook wel wat mooier dan gewone beschermers *LOL*