Zou zelf als je de keuze hebt wel die 20 meter breedte aanhouden, en dan 30 of 35 lang, of zo lang als mogelijk, uitstrekken op de diagonaal red je makkelijk, dat doe je namelijk ook niet mega lang achter elkaar, beter 3 passen goed dan 10 passen half. Ook wijken of een gebroken lijn kan prima alleen rijd je m dan minder ver, dus gebroken lijn 5 meter en maar 5 meter wijken bijvoorbeeld. Je grote voltes komen dan iets over de e-b lijn maar dat is ook niet zo bizar storend vind ik zelf, als je dan volte wilt wisselen kan je m ook eerst iets verkleinen zodat je wel recht op e-b lijn komt en na het correct omstellen weer vergroten.
Heb zelf in een scheve bak gereden, een 15 bij 30, een 16 bij 36 dacht ik dat die was en nu in een 20 bij 35, en heb niet eens echt last van een scheve bak of een slingerende bakrand, juist goede oefening om dan bijvoorbeeld binnenhoefslag te pakken en echt recht te rijden, maar een te smalle bak is echt bagger, dan kom je de bochten gewoon niet lekker door als je paard niet goed in balans is, laat staan om normaal te kunnen galopperen op zo'n kleine bocht. Zoals nu is de bak net wat te kort voor officiële maten maar daar heb ik zelf dus echt helemaal geen last van, dan pas je de oefeningen op zo'n manier aan dat t wel past, en dat is verbazingwekkend simpel zolang de breedte maar klopt