Prijs voor huren weide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Prijs voor huren weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:47

Hier betalen we 0.40€/m2/jaar. In ons geval zo'n 3000m2 en dus 1200 euro per jaar. Hiermee betalen we zo'n 6% van de waarde per jaar.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:05

crazycactus schreef:
Hoe gek kan het lopen, ik sprak vanmiddag mijn buurman hierover en die zei... je hebt het aan de verkeerde gevraagd. Zijn ouders wonen schuin tegenover het stuk grond wat ik op het oog had en hebben 8000m2 weiland waar ze niets mee doen, met stal, elektra en water :D :D en zei willen het waarschijnlijk wel voor €75 in de maand aan mij verhuren!

En ? heb je de mensen van dit stuk inmiddels gesproken? Gaat deze huur door?

Wij hebben een jaar of 6 geleden een stuk bij ons huis kunnen kopen voor 55.000 euro per hectare, we hebben er uiteindelijk 0,7 hectare van gekocht, andere buren die ander 0,3 . wij hebben er 40.000 voor betaald, maar doordat met deze koop gelijk een recht van overpad naast ons huis verviel is ons huis er zeker 50 a 60 duizend euro meer waard door geworden. Wij blij natuurlijk, zo kan het ook gaan

crazycactus

Re: Prijs voor huren weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 22:54

@karrij ja ik ben vandaag geweest. Er moet nog het een en ander verbeterd worden aan de omheining maar verder is het prima. Hele hartelijke mensen en 800 meter van mijn huis.

In jou geval snap ik het ook, je hebt een flinke waardevermeerdering dus dan zou ik.het ook doen.