Het leed 'wat de perfecte pensionstal vinden heet'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het leed 'wat de perfecte pensionstal vinden heet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:32

Dat is zeker zo popstra.
Wel vind ik wat van te voren beloofd is ook nagekomen moet worden.
En dat is ook niet altijd zo, dan is klagen begrijpelijk.
Maar ik heb hier aan huis ook een paar mensen gehad....echt...nooit meer voor die paar euro.
Je doet het nooit goed en ik kan toch zeggen dat wat ik beloof ook nakom.
Maar wat sommige toch weten te verzinnen %)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:57

Popstra schreef:
smurffie schreef:
Oplossing kan zijn om ze in eigen beheer te nemen.
Nooit meer gezeik, kost alleen meer om t aan re schaffen :=
Mensen vinden stallen snel te duur, maar als je gaat terug rekenen verdienen stallen niet zo gek veel aan dat paarden houden.

Precies dit!

Komt bij veel pension klanten echt zeikerds zijn met vooral enorm veel noten op hun zang.
Sommigen Zijn echt nooit tevreden.

Eens.

Ik heb mijn inziens een perfect plekje. Alleen geen pension meer omdat het me teveel gedoe en gezeur was.
Al hebben wij jaren een bevriend stel op stal gehad wat top ging, maar wel veel extra werk was. Dat compenseerde zich dan ook weer in dat ze veel opruimde en mijn shet wat extra aandacht gaven.
Maar geld wise hielden er er geen euro aan over hoor :=

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:06

smurffie schreef:
Oplossing kan zijn om ze in eigen beheer te nemen.
Nooit meer gezeik, kost alleen meer om t aan re schaffen :=

Ik heb zelfs stallen aan huis, maar die gebruik ik als opslag. De Pensionstal waar ik sta vind ik echt beter dan dat ik het thuis kan maken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:19

Er gaat, wat mij betreft, niets boven eigen beheer. Ach ja, het is veel werk, geregel en ook wat duurder, maar met zijn tweetjes is het goed te doen (mijn man verzorgt mee, de schat). Ik heb gelukkig nog een fijne buurvrouw met twee leuke paarden én een goede verzorgster als we een paar dagen weg gaan. En nog een paardenvriendin verderop, waar ik op kan rekenen, indien nodig. En het allerleukste..... Ik heb er 7 jaar geleden een geweldige Shetlander bij gekocht, toen onze plek echt opgedeeld werd in 3 eigen stukken. Want we hadden altijd 'gedoe' over het voerbeleid en het mest scheppen. Nu enkel mijn eigen oliebol opruimen en het juiste voerbeleid, zodat we geen moddervette paarden meer hebben.

Pensionstallen vind ik persoonlijk drama. Zeker met een insuline resistent paard. En dan nog vaak de mensen daar.... Not my cup of tea. Op mijn laatste pensionstal stonden jonge grietjes en voor ik het wist zat ik midden in allerlei puberale ruzies. Pfffff.... Of ze vergaten mijn paard gewoon te voeren. Echt meegemaakt. Afspraken die niet na gekomen werden, toch te weinig buiten in de winter, vieze stallen, waar je niets aan mocht doen, ook al betaalde je het extra stro zelf. Hou op, schei uit, helemaal klaar mee.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 20:51

Het ergste is eigenlijk nog, dat ik niet eens verbaast ben dat er nu al weer 'dingetjes' zijn... Maar het zou toch wel heel sneu (voor mezelf) zijn, als dat een reden is om te stoppen met paarden. Ik heb een hele tijd geen eigen beest gehad, ik heb andere hobby's gehad maar toch... Paarden word ik het meest blij van

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 20:53

Iets in eigen beheer zou ik heel graag willen proberen, ik ben aan het zoeken en rondvragen maar vooralsnog niks gevonden