Service op pensionstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:48

Vesceron schreef:
Jessix schreef:
Ik heb geen paarden op pension, maar heb dit altijd zo stom gevonden, die extra kosten! Wat ik om me heen hoor van mensen die dat wel hebben op een pensionstal is het meestal elke keer een euro extra voor elke handeling.

Voorheen vond ik het ook altijd erg jammer dat dit niet gedaan werd, kleine moeite toch dacht ik.

Nu heb ik een eigen pensionstal en heb ik er veel meer begrip voor gekregen (voor wel meer dingen trouwens _O- )

Ik vraag nergens extra geld voor by the way, maar kan het me zeer zeker voorstellen.

Ik wissel dekens, beenbescherming, springschoenen, geef extra voer met supplementen (niet klaar gezet van te voren) en op sommige dagen kost dit geintje me toch een flinke tijd aan extra werk.

dus denk dat het helemaal niet zo raar is om hier een kleine vergoeding tegenover te zetten!

Ik schrijf dit juist na aanleiding van ervaring als stalmedewerkster. Ik weet heel goed wat het inhoud, maar vond het altijd bij de verzorging van de paarden horen. :) En ik schrijf ook nergens dat het gratis moet zijn hoor. Ik houd gewoon meer van een inclusief prijs dat voor elke handeling een euro.

Als ik dat staatje hierboven zie, 15 euro extra per maand voor dekens, peesbeschermers en vliegenmasker. Dan denk ik, reken gewoon € 7,50 extra per maand en je bent er ook. Ik zou dat geen probleem vinden om dat te betalen, ook als mijn paard geen deken draagt. Mijn paard kan namelijk wel een viespeuk zijn op stal en veel meer strooisel kosten. Of veel meer eten. Dan ben je die kosten daar wel weer aan kwijt.

Maar goed dat is mijn mening. En zo te lezen hebben de meeste het hier liever anders. Gelukkig is er heel veel keuze in pensionstallingen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:58

Bij mijn vorige pensionstal werden voor dat soort dingen niets gevraagd en soms zelfs initiatief genomen.
Uiteraard ook wel eens niet over dingen nagedacht, zo heeft de mijne wel eens met stalbeschermers buiten gestaan ten tijde van een blessure.
Maar het meeste werd onderling geregeld en er stonden ook eigenlijk geen paarden met bescherming buiten. Stapmolen was er ook niet.

Keizerinnnn

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:04

Wij hebben geen deken of beenbeschermingservice. Wel als een stalgenoot paarden helpt binnenhalen en die ziet dat paard nat is onder deken halen ze hem nog weleens af.

Stapmolen 30 euro per maand voor 5 dagen. Weekend erbij is ook 30 euro.
En in de zomer worden de vliegenmaskers gewoon omgedaan onder de halsters mits deze voor stal hangt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:21

Mijn paard heeft al die dingen niet nodig,ik weet niet of dat extra zou kosten.Wel vind ik dat medisch noodzakelijke dingen erbij horen als je op een volpensionstalling staat (zoals ik).

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:24

Wat versta jij onder medisch noodzakelijke dingen, anjali?

Ik heb bvb een tijd gratis oogzalf dagelijks gesmeerd voor een eigenaar, maar eigelijk vind ik dat helemaal niet onder mijn taken vallen. Integendeel, ik had er achteraf maar een wrang gevoel over dat ze de stal liet opdraven voor haar paard ipv zelf een keer te komen. Bij mij is de twijfel heel sterk om juist voor dit soort dingen wél geld te beginnen vragen.

@ jessix: als ik geen dekens, beschermers, maskers, etc gebruik, zou ik dat eigelijk wel een probleem vinden om daar toch voor te betalen. Voor mij liever apart.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:51

Oh vliegenmaskers worden hier idd ook gewoon omgedaan bij het buitenzetten zonder kosten. Speciaal voer alleen als je alles zelf klaar zet ik bakjes.

Maar medische dingen, nee. En dat vind ik heel logisch, dat is extra tijd en aandacht dus daarvoor betalen zou ik juist logisch vinden. Het hoort niet bij standaard verzorging en je betaalt bij volpension in feite voor de standaard verzorging. Niet voor speciale gevallen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:55

Nou precies, ik sta op een stal met veel wedstrijd ruiters en paarden, veel dekens wisselen, bescherming op in de paddock / weiland, vliegenkappen op/afdoen, halsdekens wel/niet op en dan naar buiten hals erop, naar binnen hals eraf etc etc
Vind ik prima als mensen dat willen, maar betaal daar zelf maar voor

Maa, mijn paard staat bloot, geen dekens, geen beschermers etc etc, waarom zou dan de basis prijs omhoog moeten en moet IK gaan betalen voor EXTRA service aan andere klanten.

Hier heeft alles een prijs, en terecht.
ik draai soms mee met paddock wissels, 4 rondes van 16 paddocks.... als je dan van veel dieren ook nog peeskappen om/af moet doen , hals stukken af/op moet doen etc etc dan kost dat ten eerste veel tijd. En ten 2e staan de paarden korter in de paddock door al dat extra werk.

Daarentegen worden medische handelingen hier wel door stal voor je gedaan zonder extra betalingen, dat hoort wel bij de service vinden ze. Dat is geen probleem. Dat varieert tot inpakken in verband, medicatie geven, temperaturen whatever....mijn paard krijgt al bv 3 jaar elke morgen een spuit met prednisolon in zijn mond van de stalhouder voor 09.00 uur. toppers!!

prijzen:
molen abbo elke dag door stal €50.00, 6 dagen p/w
molen abbo zelf service €30.00, onbeperkt
los in de molen zetten €3.50 per keer
paddock €25.00 per maand, 6 dagen p/w
longeren door stal €12.50
mesten van je doe het zelf stal €3.50 per keer
beenbescherming om €25.00 p/m en losse keer €2.50
dekens wisselen weiland €30.00 per maand, losse keer €3.50
vliegenkap per maand €20.00, losse keer €3.50

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:59

Poekkie schreef:
@ jessix: als ik geen dekens, beschermers, maskers, etc gebruik, zou ik dat eigelijk wel een probleem vinden om daar toch voor te betalen. Voor mij liever apart.

Dat had je al duidelijk gemaakt. :) Helemaal prima, wat voor jou werkt hoeft voor mij niet te werken en andersom. Gelukkig zijn er genoeg stallen, dus vast voor iedereen wel iets te vinden.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:59

Stapmolen 25 euro per maand, dekens in overleg.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:03

Wat is die beenbescherming service dan? Is dat voor de stapmolen of staan de paarden dan met peesbeschermers in de paddock?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:09

Hier bijvoorbeeld bescherming in de stapmolen, of spring schoenen in de paddock of weide. Of de 1e paar keer dat ze het land op gaan in het voorjaar.

Ik vind het wel bizar dat het dan normaal gevonden wordt dat je voor beenbescherming of vliegenmakser betaalt, omdat het extra tijd kost en je er zelf geen gebruik van maakt dus niet in standaard pakket wilt, maar al die medische zaken wel gratis moeten zijn? Die kosten toch ook tijd? Dus dan zou je met diezelfde redenatie dat ook apart moeten betalen zodat mensen die er geen gebruik van maken daar niet voor hoeven te betalen
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 28-02-22 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:12

Stapmolen ma t/m vr kost 25 euro per maand
Binnen/buiten zetten ma t/m vr kost 50 euro per maand

Dekenservice is er niet. Maar gok dat als t warm is, ze prima een keer de dekens er af willen halen en anders valt er onderling ook wel wat te regelen.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:33

mijn huidige pensionstal voelt niet als een pensionstal alles wordt hier iom elkaar gedaan. de eigenaresse vh pension heeft zelf 3 paarden en ik en haar zus staan er dan nog met een pony. Ip doet de eigenaresse elke dag buiten en binnen zetten voeren stallen dekens etcetc en hebben wij beide 1 dag in de week deze dienst. Maar als het stormt of warm wordt oid en ik ben op stal geef ik een app en gaan de dekens af of op etc.
Komende week ga ik met de moeder van de eigenaresse een ruimte ff lekker opruimen. De eigenaresse werkt full time en komt amper aan de eigen paarden toe, ik vind het heerlijk om lekker te studderen op stal en help haar dan ook. Hierdoor is de gun factor hoog bij ons.. Iedereen helpt elkaar en doet wat hij of zij kan.. en we hoeven er niets extra voor te betalen
Hiervoor stond ik op een manege.. daar moest je alles onderling regelen wel werden daar medicijnen gegeven aan je paard maar verder niets ( behalve buiten en binnen zetten en eten geven)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:40

Bij ons all in,volledig meegedacht ook

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:42

Zit allemaal bij de prijs in, maar het is dan ook maar een kleinschalige stal.

Als er veel supplementen of ander voer dan de standaard brok gevoerd moet worden dan hebben ze wel liever dat dit klaargezet wordt.

Verder komen de paarden genoeg buiten dus van de molenservice wordt alleen gebruik gemaakt als het rotweer is. Deken wisselen doen er ook maar 1 of 2. De rest misschien sporadisch maar dan is dat geen probleem. Peeskappen heeft er geen 1 om, springschoenen alleen als er modder ligt. Dat is natuurlijk een heel verschil dan wanneer je elke ochtend 20 dekens staat te wisselen.

Op mijn vorige stal werd er wel iets voor gevraagd, geen idee hoeveel want ik hielp daar regelmatig op stal dus bij mij werd het niet in rekening gebracht. Vliegendekens en vliegenkappen werden gratis gewisseld, dat is gewoon een stukje basiswelzijn voor het paard.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:08

Dekens wisselen ect hoeft bij ons ook niet, dat doen we zelf of een stalgenootje. Beenbescherming ook niet, stapmolen ook niet.
Binnen en buiten zetten gebeurd door stalhouders, net als voor cushing medicatie geven

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:47

Enige service die
Dekens wisselen of beenbeschermers om/af zit niet in het service-pakket.
Onze stal is in basis DHZ, maar door de week kun je zaken als buiten/binnen zetten, uitmesten en voeren wel uitbesteden aan de zorgboerderij waar onze stal onderdeel van uitmaakt.

Bij buiten zetten wordt wel een vliegenkap om gedaan als je die bij je halster hebt hangen.
Maar dekens wisselen of beenbeschermers om, beginnen ze niet aan.

Meestal regelen we dat soort dingen als dekens af oid onderling, ee gaan bij ons geen paarden met peeskappen naar buiten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:50

Hier doe ik de dekens, vliegenmaskers en medicatie zonder extra kosten. Is toch in het belang van het paard

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:56

B10 schreef:
Wat vraagt jullie pensionstal per maand voor:

Dekenservice
Beenbeschermingservice
Stapmolenservice

Ik ben hier erg benieuwd naar

Stapmolen van maandag t/m vrijdag 1 x daags een half uur tot 3 kwartier € 50,00 per maand.
Eenmalig € 4,00 per dag, in het weekend 5 euro per dag.

Dekenservice en beenbeschermingsservice (of paddockservice) is hier niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:01

Caira schreef:
Hier doe ik de dekens, vliegenmaskers en medicatie zonder extra kosten. Is toch in het belang van het paard

Of de gemakzucht van de eigenaar.

Godzijdank hier een doe het lekker zelfstal en mijn kudde deken- en 'bescherming'loos.

Degene die 's morgens voert doet de vliegenmaskers om. Degene die ze eind van de middag van de wei haalt doet ze af.
Staan 24/7 buiten op de paddock dus stapmolen kennen we hier niet.

Inmiddels 31 paarden verdeeld over verschillende groepen en iedere groep doet het anders. Maar iedere groep doet het zelf.
Enkele keer wordt er gevraagd voor bijv vliegenmaskers bij een andere groep, maar dat is zolang het bij een enkele keer blijft geen probleem.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:13

Geen extra kosten bij ons.
Stapmolen hebben we niet. Dekens probeer ik zo te doen dat er maar zelden iets nodig is. Bronbescherming dragen we niet in de wei/paddock.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:37

Medische zaken zoals dagelijks een medicijn geven vind ik er wel bijhoren in een volpensionstal. Want daar betaal je voor volledige verzorging omdat je niet elke dag zelf kan of wil komen. Dat is toch net zo noodzakelijk als de voerbeurten.Als je daar zelf voor zou moeten komen is het geen volpensionstal maar een self-service en die zijn meestal goedkoper.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:45

Beenbeschermers omdoen kost hier niets, maar we vragen wel of mensen het willen laten bij alleen bescherming om de voorbenen, als de paarden zich gewoon gedragen.

Dekens wisselen doen we niet, wel trekken we op de beruchte voorjaarsdagen halverwege de ochtend de dekens af. Mensen moeten zelf of onderling zorgen dat ze weer opkomen aan het eind v/d dag.

Buitenzetten of stapmolen zit hier bij de prijs in. Wil je je paard een tweede keer op een dag naar buiten, is dat 125 euro per maand, 7 dagen per week.

Medicijnen geven kost hier niets, supplementen geven doen we niet aan, die kunnen prima zelf door de slobber gegeven worden.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:18

ElCamino schreef:
prijzen:
molen abbo elke dag door stal €50.00, 6 dagen p/w
molen abbo zelf service €30.00, onbeperkt
los in de molen zetten €3.50 per keer
paddock €25.00 per maand, 6 dagen p/w
longeren door stal €12.50
mesten van je doe het zelf stal €3.50 per keer
beenbescherming om €25.00 p/m en losse keer €2.50
dekens wisselen weiland €30.00 per maand, losse keer €3.50
vliegenkap per maand €20.00, losse keer €3.50

Molen zelf service? Betaal je dan voor het gebruik van molen? Deze snap ik eventjes niet

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:22

Ik ken zoveel stallen waar ze echt bakken met geld rekenen voor extra dingen. Prima dat ze geld rekenen voor molen/paddock/weiland dienst & mesten. Maar geld rekenen voor beschermers omdoen etc… Ik ken zelfs stallen waarbij je extra moet betalen als je je paard “onbeperkt” wilt voeren uit een hooinet. Maar onbeperkt zonder hooinet is weer gratis.. :Y)