Vesceron schreef:Jessix schreef:Ik heb geen paarden op pension, maar heb dit altijd zo stom gevonden, die extra kosten! Wat ik om me heen hoor van mensen die dat wel hebben op een pensionstal is het meestal elke keer een euro extra voor elke handeling.
Voorheen vond ik het ook altijd erg jammer dat dit niet gedaan werd, kleine moeite toch dacht ik.
Nu heb ik een eigen pensionstal en heb ik er veel meer begrip voor gekregen (voor wel meer dingen trouwens)
Ik vraag nergens extra geld voor by the way, maar kan het me zeer zeker voorstellen.
Ik wissel dekens, beenbescherming, springschoenen, geef extra voer met supplementen (niet klaar gezet van te voren) en op sommige dagen kost dit geintje me toch een flinke tijd aan extra werk.
dus denk dat het helemaal niet zo raar is om hier een kleine vergoeding tegenover te zetten!
Ik schrijf dit juist na aanleiding van ervaring als stalmedewerkster. Ik weet heel goed wat het inhoud, maar vond het altijd bij de verzorging van de paarden horen.

Als ik dat staatje hierboven zie, 15 euro extra per maand voor dekens, peesbeschermers en vliegenmasker. Dan denk ik, reken gewoon € 7,50 extra per maand en je bent er ook. Ik zou dat geen probleem vinden om dat te betalen, ook als mijn paard geen deken draagt. Mijn paard kan namelijk wel een viespeuk zijn op stal en veel meer strooisel kosten. Of veel meer eten. Dan ben je die kosten daar wel weer aan kwijt.
Maar goed dat is mijn mening. En zo te lezen hebben de meeste het hier liever anders. Gelukkig is er heel veel keuze in pensionstallingen.