buitenrijden in sneeuw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:35

die van mij komt niet eens in de wei als er sneeuw ligt, we zijn veel te bang voor blessures (hij heeft voor wel ijzers, dus ook snel grote klompen eronder)
dus rijden in de sneeuw al helemaal niet

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 14:07

mijn paard met voor ijzers had echt een megaklomp onder zijn ijzers toen ik met hem in de bak aan het wandelen was. Hij had stukken vilt onder 1 voet en dat was een megahoge klomp geworden echt zielig zo ongelijk liep hij. Nee ik zou niet durven met de mijne in de sneeuw. Zonder ijzers zou ik wel durven stappen ernaast.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:21

ik zet ze ook echt niet eens buiten als het net flink heeft gesneeuwd, onder de ijzers krijgen ze klompen en dan kunnen ze zich lelijk bezeren !
ook kun je niet goed zien of er onregelmatigheden op het pad zijn ,en kan een paard zich dus snel verstappen of erger nog, uitglijden
ik vind het onverantwoord
en jullie hebben geluk gehad dat er niets is gebeurt!
nou scheelt het natuurlijk wel of de grond bevroren is of niet, en of de sneeuw vers is of niet, oude sneeuw plakt niet meer en dan kan het dus minder kwaad.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:23

s'winters neem ik geen ijzers want dan weet ik dat ze gaat glijden dat risico wil ik zo klein mogelijk houden.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:51

Ik heb normaal s'winters ook geen ijzers, maar omdat ik bijna elke dag rijd en ook regelmatig stukken over het harde kom had de smid aangeraden alleen voor te doen.
Denk niet dat ik dat volgend jaar nog doe, zoals vandaag gaat echt niet... Door al die mensen was het zoiezo spekglad, daar komt nog bij dat het op sommige stukken nog wel ophoopte tot klompen (onder de bomen waarschijnlijk niet zo hard gevroren, want de gewone paden gingen wel zonder te plakken) en het vreselijk koud was Nagelbijten / Gniffelen

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:58

Kijk, weer een voordeel van hoefschoenen. Haha!

Het rubber is lekker stroef, dus ik kan zonder problemen door de sneeuw. Tong uitsteken

(leuke foto's trouwens, in je topic )