Ik pak nu iedere worm die ik in de tuin zie en stop die er in maar geen idee of het wat doet.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
8nnemiek schreef:Die komen hier vanzelf, en in bizarre hoeveelheden
belle_boef schreef:8nnemiek schreef:Die komen hier vanzelf, en in bizarre hoeveelheden
Hier ook altijd heel veel wormen die vanzelf komen.
Vorig jaar met opscheppen ook een muis tegengekomen die er leefde. En pissebedden.
Kalea schreef:Voor hoeveel paarden gebruikte je die 6 compartimenten van 1,5 op 1,5? Probeer uit te zoeken hoeveel ruimte ik moet voorzien.
Prairy schreef:henny_w schreef:De laatste jaren gebruik ik in plaats van plastic pijpen EM-a. Dat zijn Effectieve Micro organismen. Zie de site van Agriton. EM-a wordt ook wel Microferm genoemd. Ook dat doet het prima bij de vertering. Ik heb er geen mestplaat onder want dat gaat je bult verrotten in plaats van verteren. Onze wei wordt verder helemaal biologisch bijgehouden. Geen kunstmest meer. Wel 1x per 3 jaar zeeschelpenkalk en ik strooi er jaarlijks kleimineralen op. Door alleen met compost te werken als bemesting hebben we een heel andere wei gekregen qua grassen en kruiden. Engels raaigras groeit er niet meer maar wel een grote diversiteit aan andere grassoorten.
Hoe gebruik je dit? Hoeveel en hoe vaak?