ik heb een paard!!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje89

Berichten: 9939
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:29

Ik vraag me af of dit wel waar is...

De stap van geen paard/manege-lessen, naar het kopen en verzorgen van een eigen paard, en helemaaal een arabier, is erg groot!
En de vorige eigenaar had je ook wel informatie kunnen geven over dit onderwerp. Zowiezo snap ik niet waarom je geen zadel hebt voor je pony... Zonder zadel op een arabier die je net hebt lijkt mij geen pretje.

Bovendien klopt het verhaal niet helemaal. Je rijd meestal een half uur... Hoe kun je dit weten terwijl je je paard gisteren hebt gekocht?
*zucht* ik stop hiermee, word BIJZONDER moe!

idd, wat dutske al zei -> www.penny.nl Haha! veel plezier, je kan ook ge eigen penny-e-mailadres maken, en leuke spelletjes spelen! Doe de kwis even, om je GROTE paardenkennis te testen Tong uitsteken

GROETJES!

Sylvia_Amin

Berichten: 65
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Leerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 19:29

Amin is een vos ruin van 6 jaar. niet zo heel groot hoor Knipoog
ik heb amin van de eigenaar gekocht zonder het zadel erbij want dat wilde ze inruilen ofzo, kan dat?
hij valt andere paarden aan in de wei dus hij kan niet samen staan.
de spullen die ik wel heb:
een hoofdstel een halster borstels eten 1 deken en nog wat meer dingen
zadel krijg ik mischien morgen al

Sylvia_Amin

Berichten: 65
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Leerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 19:30

IK RIJD MEESTAL EEN HALF UUR OMDAT IK HEM EERST HEB VERZORGT!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:32

Sylvia_Amin schreef:
nee ik heb hemeerst verzorgt maar zijn eigenaar is nu zwanger en heeft geen tijd meer voor hem dus heeftze hem aan mij verkocht Lovers

Als je hem eerst al verzorgde, dan weet je toch wel hoe zijn schema eruit ziet Verward

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:32

Heb je dan niet meer tijd om te rijden? Wat doet je paard dan de rest van de tijd? Op stal staan? Of gaat ie toch naar buiten?

Sylvia_Amin

Berichten: 65
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Leerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 19:33

ja hij kwam dus nooit in de wei en daarom vraag ik me af hoe vaak een paard in de wei moet

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:34

Nou het liefst elke dag... En je kan hem echt niet aan de andere paarden laten wennen? Verward

Lando
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:49

ow jeetje..

Maarja, even antwoord op je vraag. Zoveel mogelijk buiten dan he. En toen er bij ons een vreemd tussen de rest kwam gingen ze ook slaan hoor.. Doen ze toch allemaal? Laat hem toch lekker spelen..

idd www.penny.nl

Sylvia_Amin

Berichten: 65
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Leerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 20:02

WAAROM GEEFT IEDEREEN MIJ NOU DAT PENNY ADRES????????? Verward ik heb het idee dat jullie mij niet geloven Boos! Boos!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:05

Ik heb je een PB gestuurd....

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:12

Je kunt hem toch aan andere paarden laten wennen, en dan kan hij lekker de hele dag de wei op! Dan zou ik hem rond 9 uur buiten zetten, en rond half 6 binnen halen (ligt aan het seizoen, langer licht etc). In de zomer zou ik hem dag en nacht buiten zetten.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:19

Even of topic hoor: amethyst, ik heb toch echt zwaar de slappe lach van jouw profiel, hoe verzin je het Haha!

Citaat:
Met hem ben ik nu al ultrasuperpennyGPZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzdressuur en hij springt hindernissen van wel een paar kilometer en hij kan nog hoger... Hij kan een voorwaartse en achterwaartse salto, een schroef, spagaat, split, steigeren op commando, spaanse pas en nog veeeeeeel meer.. Hij is het snelste paard ter wereld en alleen ik kan hem rijden en verzorgen.


hahah, vooral dat ultrasuperpennyGPZZZZZ

Tja en hoe zou het nou kunnen dat iedereen dat meisje het adres geeft van de penny site? Geen flauw idee... Knipoog

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:21

hallo, dit vind ik echt abnormale reacties? ik ben lid vh pennymeisjestopic Haha! , en ik weet dat er vele schaduwaccounts zijn met zulke vragen maar om nu meteen te gaan reageren als zou dit niet waar zijn...?

verder, als je even kijkt sylvia, haal je er zo de serieuze antwoorden uit. volg hun raad maar op en veel plezier met je arabier Knipoog

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:24

Patos: Nee, ik zou het echt niet weten Schijnheilig

O ja, dat ultrasuperpennyGPZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzdressuur is afgekort naar pennyprix, anders is het zoveel typen Schijnheilig

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:25

Ik denk dat we nu bij elk topic wat op pennymeisjes doelt enigzins, meteen argwaan krijgen, omdat het nogal een rage is tegenwoordig, penny zijn en penny spelen.

Meid, koop een boek over paardenverzorging, ga dat lezen op een emmertje terwijl je paardje in de wei staat, kun je leren en opletten tegelijk !

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:43

Ik ben benieuwd naar foto's, ben dol op een arabier

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:06

Sylvia_Amin schreef:
nee ik heb hemeerst verzorgt maar zijn eigenaar is nu zwanger en heeft geen tijd meer voor hem dus heeftze hem aan mij verkocht Lovers


zijn EIGENAAR is zwanger? oeh....dat moet in de krant.
Of misschien zijn egenaresse?

Liesje89

Berichten: 9939
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:28

Anders ik wel!

Liesje89

Berichten: 9939
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:32

Misschien ben ik heeeeeeeeeel dom hoor! Maar ik snap alweer iets niet...

Waarom, als je hem al hebt verzorgt, weet je WEL dat ie de paarden aanvalt in de weide, maar niet is gewent om buiten te staan? Als je weet dat hij paarden aanvalt, dat heeft ie ook al eerder op de wei gestaan. Dan moet je toch ook weten hoe lang ie daar dan mag staan...

Maargoed, even een serieuze reactie:

het beste voor je pony is, wanneer hij niet gewent is om buiten te staan, hem tijdens het uitmesten van zijn stal met een deken apart (dus in zijn eentje) buiten te zetten. Een dunne of ongevoorde waterdichte deken is het beste! In de zomer natuurlijk zonder deken, maar ALS HET GOED IS, weet je dat...

Hope2012Jarig

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:43

ik weet het niet lijkt ook wel erg veel op het verhaal van die arabier die in het bos stond zogenaamd gered door iemand en aan een boom gezet .

en als 12 jarige geloeg geld hebben om een paard te kopen hmmmm kweet het niet

Duhelo

Berichten: 28618
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:49

wat als dit berichtje dan toch serieus is? laten we haar dan in de kou staan!?
ik zou gewoon het paardje iedere dag wat langer in de wei zetten
eerst misschien in een apart stukje wei naast de andere paarden, en als hij ze gewend is an er gewoon tussen, ze zullen wat slaan/bijten naar elkaar, en dan zal de leider gekozen worden, en het zal koek en ei zijn
dus gewoon niks van de andere bokkers aantrekken en paardje veel in de wei of als dat niuet kan in een paddock Lachen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:57

karina1977 schreef:
ik weet het niet lijkt ook wel erg veel op het verhaal van die arabier die in het bos stond zogenaamd gered door iemand en aan een boom gezet .

en als 12 jarige geloeg geld hebben om een paard te kopen hmmmm kweet het niet


Mijn dochter van 9 schrijft ook dat ze een andere pony heeft gekocht...terwijl ze een andere pony van ons heeft gekregen... maar zij heeft beslist...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:58

Wat dachten jullie ervan als zij te horen heeft gekregen van de eigenaresse dat het paard niet naar buiten kan omdat hij andere paarden aanvalt... Dan weet zij dus toch niet hoe vaak hij buiten zou moeten komen. Beetje logisch nadenken mensen, niet iedereen is een pennymeisje... Ohja, ik koop nog steeds elke maand de penny, en ik vind het leuk om te lezen. Daarna gaan ze naar Sando hier op bokt en die leest ze ook weer... Hoezo pennymeisjes!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:04

griebels schreef:
Wat dachten jullie ervan als zij te horen heeft gekregen van de eigenaresse dat het paard niet naar buiten kan omdat hij andere paarden aanvalt... Dan weet zij dus toch niet hoe vaak hij buiten zou moeten komen. Beetje logisch nadenken mensen, niet iedereen is een pennymeisje... Ohja, ik koop nog steeds elke maand de penny, en ik vind het leuk om te lezen. Daarna gaan ze naar Sando hier op bokt en die leest ze ook weer... Hoezo pennymeisjes!!


Ik vind de penny ook leuk om te lezen......


En het meiske is 12...gaat naar school...en ze vraagt toch netjes.....

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:07

Ik snap niet waarom jullie haar niet geloven..? Kan aan mij liggen, maar volgens mij is dit gewoon een misschien wat onwetend meisje van 12, die van haar ouders haar verzorgpony heeft gekregen, die eerst niet op de wei ging omdat hij andere paarden aanviel, en die ze nu (goedzo!) wel op de weil wil zetten. En een zadel heeft ze nog niet, kan toch? Niet meteen gaan voor oordelen! Ik denk dat je op je vragen al wel een antwoord hebt!