KellyR schreef:Ze hebben een professionele sproei installatie voor de bak. Maar daar schijnt iets mee te zijn.
Vanaf de zomer tot aan vorige week is de bak eigenlijk gewoon niet te doen geweest. Gigantisch zwaar! Met meerdere mensen aangeboden om te kijken naar de sproeiers en om zelf de bak te slepen.
Maar dat wordt allemaal in de wind geslagen.
Oftewel van deze dienst kun je een deel van het jaar geen gebruikmaken.
Citaat:
Daarnaast hebben we nog mestdiensten. Het was er eerst 1 op een dag, toen wij aankwamen was dat omgeslagen naar 2x per dag. Okay, prima.
Komt er nu wel op neer dat ik 9 mest diensten in de 4 weken heb ipv 4 a 5.
Ik hoor je denken, dat is toch helemaal niet zoveel????
Elke mest dienst neemt ca 2.5 uur in beslag. In deze mest dienst rapen we letterlijk de drollen van de grond, niet met een mestvork maar met onze handen. Er moet geveegd worden, met een kleine bezem over toch een flink verhard stuk (+- 1 uur werk)
Gemiddeld 9 diensten per 4 weken = 2,25 dienst per week = ongeveer 5,5 uur aan fysiek zware arbeid per week. Dat moet efficiënter kunnen (...of uitbetaald
)
Ik zie nu je reactie hierboven, heeft de stalhouder niets gezegd over de intensiteit van deze dienst?
Citaat:
en dan uiteraard nog het voeren.
Doen jullie het voeren helemaal zelf? De stalhouder verstrekt in principe het voer, maar die van jou valt af van deze hoeveelheid, hanteert de stalhouder richtlijnen voor het voeren of gaat het "op gevoel"? Als er niet iets concreets is omschreven dan kun je hier nog wat mee.
Citaat:
Hoe gaan jullie met dit soort dingen om?
Bestaat er zo iets als tips om dit soort dingen naast je neer te leggen

om het plezier weer aan te wakkeren? Om handig om te gaan met de dingen waar je tegenaan loopt?
Ik denk dat ik in jouw geval het contract er eens bij zou pakken om door te lezen waarvoor ik precies betaal en wat er precies van mij wordt verwacht.