Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Coentjuh schreef:Wij hebben ze bij Grindplaatshop gekocht, € 9,50 per m2
Cemlys schreef:SSDesign schreef:Wij zijn heel content over de roosters van Bos Rubber. Zeer sterk, makkelijk te leggen. Wij hebben een grote paddock gemaakt van bijna 200m2. Eerst de grond bewerkt, daarna gefreesd en de roosters gelegd. Was zo gebeurd. En nu een heerlijk droge maar stevige paddock waar de paarden heel graag staan en slapen!
Maar goed ik lees dat Bos rubber te duur is.
Op welke grond heb je ze gelegd? En doek ertussen, of gewoon grond, roosters en zand erop?
Dispar_Vulgo schreef:Coentjuh schreef:Wij hebben ze bij Grindplaatshop gekocht, € 9,50 per m2
Heb je dan de goedkoopste G25 plaatsen?
Blijven die wel goed met de paardenhoeven?
https://grindplaatshop.nl/geosystem-g25/
betadine schreef:Nadeel is dat ze er niet graag op liggen, maar het weegt niet op tegen de voordelen. Liggen doen ze hier 's nachts op stal standaard. Paddock is nu de hele winter bruikbaar. Hiervoor was dat echt drama. 40 cm inzakken. Ik had dat eerder moeten doen. Zo veel geniet van. Het oogt ook veel netter. Voor paarden die er 24/7 op staan in de winter zou ik dus wel een plek voorzien waar meer zand op ligt of een stukje onverhard met genoeg zand.
tirzasarah10 schreef:Zou dit dan ook niet kunnen? Is nieuw en groter om neer te leggen.
https://rubbermatten24.nl/ringmat-rol-100
Duhelo schreef:tirzasarah10 schreef:Zou dit dan ook niet kunnen? Is nieuw en groter om neer te leggen.
https://rubbermatten24.nl/ringmat-rol-100
ruim 32 euro per vierkante meter is wel duur.
Ik heb voor 18 euro per m² dikke betonplaten van 20 cm dik gelegd, is iets duurzamer en een stuk goedkoper.
Veulen84 schreef:betadine schreef:Nadeel is dat ze er niet graag op liggen, maar het weegt niet op tegen de voordelen. Liggen doen ze hier 's nachts op stal standaard. Paddock is nu de hele winter bruikbaar. Hiervoor was dat echt drama. 40 cm inzakken. Ik had dat eerder moeten doen. Zo veel geniet van. Het oogt ook veel netter. Voor paarden die er 24/7 op staan in de winter zou ik dus wel een plek voorzien waar meer zand op ligt of een stukje onverhard met genoeg zand.
Je kan in zo'n geval ook wat zachte rubber matten er op leggen. Als de rechtstreeks op het rooster legt vinden de meeste paarden dat ook best fijn.
betadine schreef:Ik heb de roosters van INB liggen.
Deze:
[ Afbeelding ]
Hiervoor werd de grond eerst gevlakt. Er ligt geen doek tussen. Wel zand op gelegd.
Ondertussen het 2de jaar in gebruik. Heel blij mee. Ik kan sindsdien de paarden droog binnen en buiten zetten hoe veel het ook geregend heeft. Onze ondergrond is loeizware klei.
Nadeel is dat ze er niet graag op liggen, maar het weegt niet op tegen de voordelen. Liggen doen ze hier 's nachts op stal standaard. Paddock is nu de hele winter bruikbaar. Hiervoor was dat echt drama. 40 cm inzakken. Ik had dat eerder moeten doen. Zo veel geniet van. Het oogt ook veel netter. Voor paarden die er 24/7 op staan in de winter zou ik dus wel een plek voorzien waar meer zand op ligt of een stukje onverhard met genoeg zand.
Cemlys schreef:Top om te horen en bedankt voor de tip. Hopelijk kunnen we er aankomend jaar mee aan de slag. Heb jij ze opgesloten of gewoon vrij liggen?
betadine schreef:Cemlys schreef:Top om te horen en bedankt voor de tip. Hopelijk kunnen we er aankomend jaar mee aan de slag. Heb jij ze opgesloten of gewoon vrij liggen?
Opgesloten, maar een beetje speciaal. Ik heb 2 eilanden gemaakt met planten waar geen tegels liggen. Dus in plaats van een postzegel formaat hebben ze een soort van track + kleine open ruimte + schuilstal.
Ze maken echt gebruik van de tracks. Lopen soms rondjes op de tracks terwijl de wei open is. Ik wil je privé wel is een foto sturen hoor. Vind het super gaaf op die manier, maar de paddock is ook wel 500m2. Hierdoor is het geen saaie postzegel.
Coentjuh schreef:Dispar_Vulgo schreef:Heb je dan de goedkoopste G25 plaatsen?
Blijven die wel goed met de paardenhoeven?
https://grindplaatshop.nl/geosystem-g25/
Weet nog niet, we gaan ze de komende week plaatsen. Ze komen hier niet direct op de klei maar we gaan er een goed grindbed onder doen, worteldoek ertussen. En laag zand erover. Ze adviseren inderdaad liever de G3 of G4, maar omdat we het op deze manier willen aanpakken, hebben we er wel vertrouwen in dat het goedkomt.
Dit is al 4e keer dat we paddock aan gaan passen. Drainage etc ligt er allemaal al. Ik hoop dat we na deze klus even een tijd vooruit kunnen en af en toe alleen maar keer aan moeten vullen met zand.
tirzasarah10 schreef:Zou je er ook gebrui van kunnen maken in je rijbak? Wel een goede laag zand er over. Geen natte bak en zomers minder zwaar?
Coentjuh schreef:Is hier ook nog een droom. Zat ik ook aan te denken.. totdat ik ging rekenenBijvoorbeeld 20 x 40 x 9,50 = € 7.600
Dan nog zanden misschien ook een grindbed eronder en worteldoek..
Oja drainage
-------
@ Dispar_Vulgo; dankje