Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gerlindie schreef:Het stro hoeft dan ook niet als vertraging te werken, maar als "het hooi is al op, dus dan ga ik maar stro eten als ik een lege maag krijg"
Ik vind het heel logisch dat het niet vertraagd, want de meeste paarden vinden het gewoon minder lekker
Die van jou zijn nu gewend dat zodra er een net leeg is, er vrijwel meteen nieuw hooi komt, dus zullen echt niet uit zichzelf stro gaan eten
Daihyo schreef:gerlindie schreef:Het stro hoeft dan ook niet als vertraging te werken, maar als "het hooi is al op, dus dan ga ik maar stro eten als ik een lege maag krijg"
Ik vind het heel logisch dat het niet vertraagd, want de meeste paarden vinden het gewoon minder lekker
Die van jou zijn nu gewend dat zodra er een net leeg is, er vrijwel meteen nieuw hooi komt, dus zullen echt niet uit zichzelf stro gaan eten
Dit inderdaad. Wij voeren ook stro en ze gaan er echt wel aan knabbelen. Maar niet als jij elke keer een leeg net met lekkerder hooi voert. Wij hebben 2 voerbeurten per dag. Ze krijgen dan een afgewogen hoeveelheid hooi en een paar plakken stro. Zo hebben ze voldoende hooi voor hun energiebehoefte en nooit een lege maag, want ze kunnen wel altijd iets knabbelen. Meer hooi krijgen ze gewoon niet.
Die analyse ziet er goed uit trouwens