Crossen en dressuur ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:10

Majo"]
[quote="gomir"][quote="Majo schreef:
Okee, mijn pony was dus crosscountry opgeleid toen ie bij mij kwam, en had nog nooit van zijn leven een bak gezien. Hij kon daar dus ook alleen maar crossen.

Dat lijkt me sterk....
[/quote]

Wat lijkt je sterk? Dat ie alleen maar kon crossen daar? Joh, daar heb ik genoeg problemem mee gehad hoor, het is echt waar. Vraag maar aan Jupiter, of Matti90, of Jessy88. Die kunnen je daar nog fijne verhaaltjes over vertellen Haha!
[/quote]

Een cross bestaat uit dressuur, daarna springen en dan de cross (voorheen eerst de cross en dan springen). Maar dus altijd het onderdeel dressuur. Bovendien is dressuur niet alleen "een dressuurwedstrijd". Dressuur kan ook betekenen dat je je pony leert naar hulpen te luistereren. Overgangen te maken (aandraven, aanstappen, aangalopperen, terugkomen in draf, halthouden, enzo). Het lijkt mij ook sterk dat jouw pony meteen begon te galopperen en over crosshindernissen heenvloog toen je hem pas kreeg.
Ik denk dat Gomir dat bedoelt. Knipoog

Carinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 12:01

Het is inderdaad goed voor de afwisseling, alleen loop je wel kans op verwondingen met crossen, maar als je het leuk vindt om te doen, waarom niet? Zo houdt je paard wel plezier in het rijden

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:19

Carinnetje schreef:
...alleen loop je wel kans op verwondingen met crossen...

Mwoah, die kun je bij 'gewoon' springen of een bosrit ook oplopen. Maar ik ben het met je eens: crossen is niet zonder risico's. Alleen kun je die risico's sterk beperken door goed materiaal te gebruiken (beenbescherming, bodyprotector, crosshelm) en vooral ook een goede voorbereiding. Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:13

Ik heb net Pablo even los gelongeerd na een flinke crosstraining gisteren en die liep fluitend rond. Neusje door het zand en lekker sjouwen, het had hem zelfs alleen maar goed gedaan.