Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tiko schreef:
Maar wat voor soort studie doe je dan? En houdt je naast het studeren, het op neer reizen nog wel voldoende tijd over voor ja paarden. Als je idd nog voldoende tijd hebt voor je paarden, heb je dan nog wel tijd voor iets anders?

)
ArwenLune"]
[quote="mlvanmelle schreef:ja.. waarschijnlijk heb je wel gelijk, ArwenLune... Maar ja, iedereen weet dat als je eenmaal een eigen hebt gehad, je eigenlijk niets liever wilt...
precies. K zou mn paard nooit meer kwijt willen, en ben t af n toe nu allemaal zat vanwege werken, studie en mn paard. K zou er zeker mee wachten.

), dus daar ga ik komende jaren maar niet aan beginnen. 

Dickie schreef:Gomir's manier van leven zou mij mijn mentale welzijn kosten denk ik; elke dag zo strak moeten plannen lijkt me een ware hel!
Ik moet gewoon weten wat ik op een dag wil doen en dat werkt prima voor me
Dan gaan je dagen best hard
Dat scheelt jou tijd een een beetje geld. Ik betaal alles behalve mijn college geld, werk ong 12 a 16 uur in de week. Sinds kort leen ik ook iets bij de ibg, maar eigenlijk doe ik dit liever niet. IK zou echter geen paard kopen als je gaat studeren, zou gewoon een fijn bijrijdpaard zoeken als ik jou was. Ik vind het wat anders als je je paardje al een x tijd hebt en er al aan gehecht bent. Ga lekker een bijrijdpaard zoeken en koop er een als je van je studie af bent! mlvanmelle schreef:Ga je dan ook op kamers Tequila?
), met het ov weet ik niet, maar nog wel wat langer denk ik. Bovendien wil ik graag op kamers, lijkt me een leuke ervaring.
Ik heb wel heel veel geluk met mijn ouders, want zij betalen alle vaste kosten van m'n paard (stalling, verzekering, les...). Ik betaal de hoefsmid en de variabele kosten (tuig, spullen die hij nodig heeft, enz). Als mijn ouders niet zouden meebetalen, zat een eigen paard er simpelweg niet in voor mij. Ik ben ze dus enorm dankbaar.
En ondanks dat mijn ouders zoveel meebetalen heb ik 2 bijbaantjes (naast m'n studie) om mijn deel te kunnen betalen. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik veel 'luxe' dingen heb, want Bonanza staat bij een pensionstal, waar ik het dubbele betaal als wanneer ik 'm bij een boer zou stallen. Hij wordt 1x in de week getraind (wat ik zelf betaal) en dan lopen de kosten al snel hoog op. Maar ik kies hier zelf voor, en ik wil er ook graag voor werken.Citaat:Ja het is kiezen of delen he... maar net wat je wilt

mlvanmelle schreef:en je paard staat nooit op stal? of in een schuilstal ofzo? Ik woon in Enschede, dus de kamers zijn redelijk te betalen..