Borstelstrip voor stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 17:04

Rongyos schreef:
chubster schreef:
[ [url=m/qpxtfn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aiCA0r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb al mail naar Amerika gestuurd of ze ook naar Nederland versturen.
Ik denk dat het andersom ook werkt dus voorkomen dat zand de stal mee in wordt genomen.
Je kan er gewoon met je kruiwagen doorheen rijden, dus zijn geen extreem harde borstels

Helaas, als ik zo'n ding in het winkelmandje gooi en shipping wil laten berekenen: "Sorry, we don't ship to your area."
Lijkt me wel superhandig, vooral dat je er met de kruiwagen doorheen kan en dat mijn opa van 27 het ook kan snappen ;-).

Nog geen antwoord op de mail helaas :(
Welke site heb jij dan bezocht?
Mij lijkt t echt super tijdsbesparend, mijne kunnen hele dag van stal naar paddock lopen en blijf de hele tijd vegen omdat met wind alles anders overal heenwaait

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 17:05

Nienkje_H schreef:
En als Googled op ‘borstelstrip’, krijg je dan geen Nederlandse aanbieders van dit soort dingen?

Bijv deze: https://broomtec.nl/borstelstrip/

Misschien totaal niet wat je zoekt hoor, maar je kunt het proberen.

Haha goed idee maar die ander is er speciaal voir gemaakt qua afmetingen enzo en denk ook het materiaal

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 17:08

Cookie2222 schreef:
Maar een beetje paard tilt toch gewoon z’n voeten op en stapt erover? Of ben ik nu gek haha

https://fb.watch/8lz4O5w4ff/

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 17:08

chubster schreef:
Cookie2222 schreef:
Maar een beetje paard tilt toch gewoon z’n voeten op en stapt erover? Of ben ik nu gek haha

https://fb.watch/8lz4O5w4ff/

Zie hoe handig *\o/*

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:54

Rongyos schreef:
chubster schreef:
[ [url=m/qpxtfn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aiCA0r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb al mail naar Amerika gestuurd of ze ook naar Nederland versturen.
Ik denk dat het andersom ook werkt dus voorkomen dat zand de stal mee in wordt genomen.
Je kan er gewoon met je kruiwagen doorheen rijden, dus zijn geen extreem harde borstels

Helaas, als ik zo'n ding in het winkelmandje gooi en shipping wil laten berekenen: "Sorry, we don't ship to your area."
Lijkt me wel superhandig, vooral dat je er met de kruiwagen doorheen kan en dat mijn opa van 27 het ook kan snappen ;-).

Kijk eens naar de sites op google als je "borstelstrip deur" Intikt. Je komt ook sites van Nederland tegeb

Art_Ificious

Re: Borstelstrip voor stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:56

Zag het filmpje... Datzelfde effect heb je met de borstelstrips ook hoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:16

Bij de borstelstrip tilt het paard ook gewoon zijn voeten op ;)
Ik heb achter de deuren in mijn stal zgn schopstokken; dat zijn planken van zo'n 15 cm hoog die passen in 2 gleuven die speciaal daarvoor in de metalen omlijsting van de deuropening gemaakt zijn.
Ze leren heel snel om hun voeten op te tillen en de bedding blijft er keurig achter.

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 19:33

DubbelFun schreef:
Bij de borstelstrip tilt het paard ook gewoon zijn voeten op ;)
Ik heb achter de deuren in mijn stal zgn schopstokken; dat zijn planken van zo'n 15 cm hoog die passen in 2 gleuven die speciaal daarvoor in de metalen omlijsting van de deuropening gemaakt zijn.
Ze leren heel snel om hun voeten op te tillen en de bedding blijft er keurig achter.

Klinkt goed heb je hier foto’s van, heb je deze zelf gemaakt?

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 19:34

Art_Ificious schreef:
Zag het filmpje... Datzelfde effect heb je met de borstelstrips ook hoor.

Ja ik ga even op die site kijken

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:00

Ik snap niet helemaal hoe het zoveel effect heeft bij dat filmpje. Eerst ligt de halve stal eruit. Dan plaatsen ze die borstels, maar zie ik die pony de borstel maar 1x echt raken volgens mij.
Maar goed, in die situatie van een stal, veeg je en is het ook klaar. Je gaat uitmesten en maakt zelf ook wat rotzooi, dus vegen moet toch.

Planken werken hier niet. Heb ik rondom de bak, omdat die iets hoger ligt en best veel zand. Heb de bak alleen hier en daar open gemaakt. Ze tillen normaal hun voeten op, maar hoor ze ook wel er tegenaan stoten en laatst is er een hap uit de plank gekomen. Tja.......

En hard stoten elke keer vind ik voor de voeten en benen ook niet zo geweldig.

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 22:19

superpony schreef:
Ik snap niet helemaal hoe het zoveel effect heeft bij dat filmpje. Eerst ligt de halve stal eruit. Dan plaatsen ze die borstels, maar zie ik die pony de borstel maar 1x echt raken volgens mij.
Maar goed, in die situatie van een stal, veeg je en is het ook klaar. Je gaat uitmesten en maakt zelf ook wat rotzooi, dus vegen moet toch.

Planken werken hier niet. Heb ik rondom de bak, omdat die iets hoger ligt en best veel zand. Heb de bak alleen hier en daar open gemaakt. Ze tillen normaal hun voeten op, maar hoor ze ook wel er tegenaan stoten en laatst is er een hap uit de plank gekomen. Tja.......

En hard stoten elke keer vind ik voor de voeten en benen ook niet zo geweldig.

Mijn stal sluit aan op een verharde paddock en in principe staat de deur altijd open en loopt mijn paard dus tig keren naar binnen en naar buiten en neemt dus dan iedere x dat zaagsel mee naar buiten met gevolg dat de halve paddock met zaagsel is bezaaid, want t waait hier bijna altijd, ik zie ook duidelijk dat mijn paard haar benen niet optilt met het naar buiten lopen :( dus voor mij zou t wel een super oplossing zijn zeker omdat het zacht materiaal is dus ze zichzelf niet kunnen beschadigen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:05

DubbelFun schreef:
..Ik heb achter de deuren in mijn stal zgn schopstokken; dat zijn planken van zo'n 15 cm hoog die passen in 2 gleuven die speciaal daarvoor in de metalen omlijsting van de deuropening gemaakt zijn....

chubster schreef:
Klinkt goed heb je hier foto’s van, heb je deze zelf gemaakt?

Ik zal straks wat foto's maken. Niet zelf gemaakt, het zit in de kant-en-klare deuren/profielen die bij mijn stal kwamen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:20

Ik kan me voorstellen dat dit werkt voor het meeslepen van stro, maar voor een bodembedekking die echt in de hoef zit of zand eigenlijk niet, dat valt er toch pas later uit?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:52

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 13:18

DubbelFun schreef:
Wat er vanochtend vóór de stal aan bedding lag toen ze er al uit waren gelopen
https://ibb.co/m0LjMWx

Wat er binnen tegen de schopstok aan lag
https://ibb.co/tmmdmBW

Detail van de sleuf, die overigens met een stukje hout en wat schroeven makkelijk na te maken is
https://ibb.co/Y8zVGgw

En een duidelijke foto van de schopstok of schoplat 'aan het werk'
https://ibb.co/28RL7LY

Dat ziet er echt goed uit :j lijkt me ook heel handig, en zie jij dan dat jou paarden echt hun benen optillen als ze naar buiten lopen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:29

Zulke planken heb ik rondom de bak en lopen ze kapot.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:35

Ja maar op die manier kan je ze toch makkelijk vervangen? Ik ga eens zoeken of ik iets gelijkaardigs kan plaatsen
Ik heb ook echt een oude pony die constant de halve stal mee naar buiten loopt omdat hij zo naar buiten sloft. Als het droog is kan ik het makkelijker er terug inscheppen, maar als het dan nat geregend is, is al het stro wel klaar voor de mesthoop :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:01

Ik denk inderdaad dat je met gewoon een plank / balk net zo ver komt.

Maar een borstel is wel wat handiger natuurlijk, als je daar inderdaad met je kruiwagen doorheen kan rijden. (Ik laat de kruiwagen toch wel bij de deur staan dus hier maakt dat weinig uit)

En dat het wel fijn kan zijn dat ze hun voeten niet stoten / ze nog een beetje extra afgeveegd worden door die borstels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:03

chubster schreef:
Dat ziet er echt goed uit :j lijkt me ook heel handig, en zie jij dan dat jou paarden echt hun benen optillen als ze naar buiten lopen?

Ja, die tillen de benen op anders struikelen ze. De ene keer wat meer als de andere keer :)
De shet heeft wat meer moeite er mee, maar je kunt de planken ook lager maken natuurlijk.

Het ene nadeel is idd dat je er niet zo met een kruiwagen in kunt rijden, maar die zet ik eigenlijk altijd gewoon voor de staldeur neer. Als de stal groter zou zijn en ik meer zou moeten lopen haalde ik hem er wel even uit.