weidegang in eigen beheer/ kopen: ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

herous

Re: weidegang in eigen beheer/ kopen: ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 08:55

TS wil een eigen stukje kopen dus ik neem aan dat er dan geen sprake is van een staleigenaar die de boel in het oog houdt. En misschien geen buren die iets met paarden/ezeltjes hebben dus in dat geval zal het toch nodig zijn om meerdere keren per dag naar de ezeltjes te gaan.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:35

Hier gaan we echt niet meerdere keren per dag langs hoor, tenzij er iets aan de hand is of als ze net verplaatst zijn (mijn trekpaard is nogal eens een beetje lomp en gaat graag in de wei ernaast kijken, of daar nu een hek tussen staat of niet).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:39

Ik heb sinds kort een paddock paradise in beheer (huur) niet aan huis en het eerste wat ik gedaan heb is een camera op hangen. De buren houden ze ook echt wel in de gaten, maar met de camera kan ik ook elk uur zelf even controleren. Toch wel een fijn gevoel. Ik heb nog 2 (straks 3) pensionklanten en er is minimaal 1x per dag iemand om te mesten en te voeren. Maar het komt vaak zat voor dat er dus meerdere keren per dag iemand is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:11

Hier een weide in eigendom gehad op een paar km van mijn huis. Ik ging twee keer per dag en mijn man had familie in de buurt wonen die ook meerdere keren per dag er langs wandelde met de hond. Die stuurde dan steevast om te laten weten dat alles in orde was. :) één keer heeft hij gestuurd dat een van de paarden van weide gewisseld was. (weide was op gedeeld en mijn toenmalige veulen deed niet aan zo iets gek als grenzen. :+ Ze bleef binnen de weide maar ze wisselde regelmatig van "partner". :') Eens hij wist dat we daar van op de hoogte waren en dat ze niet bij de hengsten kon (Dat was hoger af gezet en met beckaert draad als extra) negeerde hij het net als wij ook deden. :')
Nu hebben we ze aan huis en dat is fijner dan een weide op locatie. Maar hoe ik het ook draai of keer: Ik zou altijd voor een weide kiezen boven een pensionstalling. :)
Ja, het is meer werk en in verhouding zijn de kosten hoger. Maar alles in eigen handen, geen bemoeienis van pensioneigenaar of andere klanten.... Heerlijk. :)