Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Alle beweringen van 'het gif gaat door de huid, doe handschoenen aan' ten spijt. Als er al vergiftigingen gerapporteerd zijn na met de blote handen uittrekken (en ik heb ze nog niet gevonden), dan is dat eerder te wijten aan met vieze handen een bammetje tussendoor eten...
sunny43 schreef:Pandora2 schreef:Ja, het gif hoopt zich op in de lever als je ervan gaat eten.
Nee dat klopt niet het beschadigd de lever, het hoopt niet op.
Citaat:Het cumulatieve effect gaat geleidelijker. Bij een opname van PA’s over langere tijd, raken de levercellen lichter beschadigd. Cellen gaan in apoptose, een gecontroleerde actie van het lichaam om cellen op te ruimen. Hierbij ontsteekt de lever niet. Zolang er maar niet teveel levercellen tegelijkertijd in apoptose gaan, kan de lever nog functioneren. Wanneer na langere tijd teveel cellen beschadigd raken treden bovenstaande effecten soms alsnog op. Ook kan leverkanker ontstaan.
Linnie050 schreef:Hallo,
Ik ben lid op fb van de velt vzw groep.
Daar wordt een artikel geplaatst over jacobskruiskruid.
Als het in je weide voorkomt halen paarden mensen het eruit.
Nu zijn er mensen die zeggen valt best mee en paarden eten het niet.
Wat zijn de cijfers dan van overleden paarden
Enz enz
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
Het kruid gaat toch ook heel erg woekeren?
[ [url=m/VHflrl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ibbel schreef:De alkaloiden in JKK hebben een gewicht van 60.000 - 70.000 Dalton. Neem van mij aan dat moleculen van dat formaat niet door de huid gaan. Ik heb trouwens de universiteit Wageningen wel eens om opheldering gevraagd, en ook zij zeiden dat dat niet kan.
JKK is uiteraard voor mensen giftig, maar alleen bij orale opname.
Alle beweringen van 'het gif gaat door de huid, doe handschoenen aan' ten spijt. Als er al vergiftigingen gerapporteerd zijn na met de blote handen uittrekken (en ik heb ze nog niet gevonden), dan is dat eerder te wijten aan met vieze handen een bammetje tussendoor eten...
Citaat:Het cumulatieve effect gaat geleidelijker. Bij een opname van PA’s over langere tijd, raken de levercellen lichter beschadigd. Cellen gaan in apoptose, een gecontroleerde actie van het lichaam om cellen op te ruimen. Hierbij ontsteekt de lever niet. Zolang er maar niet teveel levercellen tegelijkertijd in apoptose gaan, kan de lever nog functioneren. Wanneer na langere tijd teveel cellen beschadigd raken treden bovenstaande effecten soms alsnog op. Ook kan leverkanker ontstaan.