Moet je slank zijn ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moet je als ruiter slank zijn ?

ja
140 (31%)
nee
308 (68%)

Totaal aantal stemmen: 448

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:58

quellian schreef:
Ik persoonlijk vind van wel. Vind het zielig als je te zwaar bent. Schijnheilig

hoop dat je niet niet bedoelt zoals het er staat.

vind het zielig als je te zwaar bent... kan je in dit geval opvatten als

sorry dat ik er zo over denk, als jij wat zwaarder bent

of ik vind je gewoonweg zielig als je zwaar bent...

Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:08

In ruitersportzaken heb je veel maten , dus vind niet dat daar alleen maar kleine maatjes hangen.. Ik vind dat je best wat dikker mag zijn alleen als ik dan een maat 50 van dames rijbroek zie hangen denk ik ind soms ook wel... " jeetje wil iemand met zoeen achterwerk echt op een paard gaan zitten ? " maarja mischien heeft die gene een erg groot en stevig paard, dan kan het geen kwaad... maarja mischien heeft die persoon wel een arabiertje en tja dan ga ik pas raar kijken...

je mag best dikker zijn als je maar wel kijkt op welk paard je gaat zitten...

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:13

ik heb nee gestemt.
Maar als je echt heel erg dik bent en je moet laarzen en rijbroeken speciaal op maat maken. en je kan niet zonder hulp opstappen. nee dan vind ik dat je gewoon moet afvallen. okey ik ben ook niet 1 van de dunste. maar zit mezelf en het paard niet in de weg.
Een poos geleden was er een bonte avond en was ik met een groep verkleed als kabouter plop, Met allemaal kussens om me lijf enzo. Nou toen dacht ik ook. als je zo dik bent kun je niet eens normaal rijden.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:15

WenckeLover schreef:
Het is raar, in de ruiterswinkels lijkt het net of iedereen slank moet zijn!
wat vind jij daar van ?

Antwoord: nee
Dan moet je in de ruiterwinkels toch eens specifieker naar o.a. rijbroeken voor de minder slanke mensen vragen. Bij ons in de ruitersportzaak ben ik daar heel simpel in: "Ik heb korte pootjes, stevige bovenbenen+kont maar een smalle taille. Hebben jullie daar een goedzittende broek voor?"
Het is soms even zoeken of ik moet een weekje wachten maar dan heb ik wel een broek die OK dan! past.

Dikkere/stevigere mensen moeten er alleen wel bewust van zijn dat ze dus beter niet op kleine, slanke paarden en pony's kunnen gaan rijden. Maar vaak zijn je rijkunsten van grotere invloed dan je gewicht. Een paard kan meer last hebben van een slank iemand die niet goed kan rijden dan van een dik iemand die heel goed kan rijden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:20

Ik heb ook nee gestemd!! Ik weet verderniet hoe het zit met maten in de ruitersport zaak, omdat ik toch wel redelijk slank ben, heb ik er niet zo;n moeite mee.
Maar goed ik ga verder wel helemaal met Cassidy mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:28

Cassidy"]
[quote="Quellian schreef:
Bij mij op stal staat een meisje van zéker 100 kg en die rijdt haar paard helemaal naar de kl*te... Het beest kan het duidelijk niet aan. Verdrietig

Het maakt niet zo zeer uit wat je gewicht is, maar wel wat je met je gewicht doet. Een lichtgewicht beginnend ruiter die tegen de beweging is, is erger dan een ruiter die wat zwaarder is maar met de beweging meegaat.
En als ruiterwinkels zich storten op ruiters met een modelfiguur, dan verkopen ze minder dan de winkels die wel rekening houden met een maatje meer.
[/quote]

Idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:28

Ik heb ook nee gestemd!

Nadhir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:37

Ik heb nee gestemd. Zolang jij je zelf goed voelt met het gewicht dat je hebt en je zit het paard er niet mee in de weg zie ik geen probleem. Je ziet weleens van die superslanke mensen op van die grote supergespierde paarden zitten, dat vind ik persoonlijk geen gezicht. En dat geldt ook voor een voller persoon op een slanke kleine pony....

Maar zoals ik al zei als je je paard of pony er niet mee in de weg zit dan is er geen probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:52

Je hoeft niet perse dun te zijn, nee. Maar ik vind een slanke ruiter op een paard wel mooier staan. Maar dat is mijn mening Knipoog

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:06

Wat is slank Knipoog

Zet sugar lee hooper op n paard en t ziet er niet uit nee, maar als je maar n beetje groot paard hebt dan vind ik iemand niet snel te dik.

Maar op hoger niveau zie je bijna allemaal slankere mensjes en idd dat ziet er mooier uit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:15

Michelle"]
[quote="quellian schreef:
Ik persoonlijk vind van wel. Vind het zielig als je te zwaar bent. Schijnheilig

hoop dat je niet niet bedoelt zoals het er staat.

vind het zielig als je te zwaar bent... kan je in dit geval opvatten als

sorry dat ik er zo over denk, als jij wat zwaarder bent

of ik vind je gewoonweg zielig als je zwaar bent...

Bloos!
[/quote]

Nee, ik vind het zielig voor het paard, maar...

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:16

Ja idd wat is slank. Voor de een is maat 36 slank en de ene is nog aan het lijnen terwijl die al maatje 30 heeft. Maar ik vind niet dat je per sé slank moet zijn. Gelukkig ben ik niet zo dik.. (niet bot bedoelt hoor..Sorry als het zo over komt!)
Idd ziet het er mooiere uit een slanker iemand op een paard maar waarom zou het moeten?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:17

xFroukjex"]
[quote="Cassidy"][quote="Quellian schreef:
Bij mij op stal staat een meisje van zéker 100 kg en die rijdt haar paard helemaal naar de kl*te... Het beest kan het duidelijk niet aan. Verdrietig

Het maakt niet zo zeer uit wat je gewicht is, maar wel wat je met je gewicht doet. Een lichtgewicht beginnend ruiter die tegen de beweging is, is erger dan een ruiter die wat zwaarder is maar met de beweging meegaat.
En als ruiterwinkels zich storten op ruiters met een modelfiguur, dan verkopen ze minder dan de winkels die wel rekening houden met een maatje meer.
[/quote]

Idd!
[/quote]

... ik ben het idd eens dat het eraan ligt wat je met je gewicht doet. Dat meisje bij ons op stak wil b.v. haar paard grote galops-sprongen laten maken en drijft met haar zit haar paard naar voren en ploft bij elke sprong in het zadel. Dit paard heeft dus ook al rug- en beenproblemen. Wilde hier niemand mee beledigen, hoor! Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:17

volgens mij moet je ook lang zijn volgens de ruiterwinkels. alle paardrijbroeken die ik pas zijn altijd te lang bij de benen, behalve die ik nu heb. Maar da's weer zo'n onbekend merk. Niet dat dat wat uitmaakt.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:19

Ja, heel veel rijbroeken zijn idd veel te lang.. Boos!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:22

ik heb dat altijd met gewone broeken. Tot nu toe nog geen last van gehad met rijbroeken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:22

Yep, dat probleem ken ik ook ja... >;)

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:45

als je in een ruitersportzaak komt hebben ze vaak van de leuke rijbroeken alleen maar maatjes voor slanke dennen... ik word daar altijd een beetje depressief van.
ik ben zelf ook stevig en ik krijg vaak genoeg opmerkingen naar me kop geslingerd: haha een knol op een knol... ja van paardrijden word je dik he...
vreselijk!! ik hat dat soort mensen... sommige mensen moeten je al niet omdat je dik bent. dat ios het geval bij mij op de ponyclub. aah van die dressuurkutjes met hun strakke bodywarmertjes. en dan kijken ze je zo vuil aan. en in gedachte hoor ik ze dan al denken...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:45

dat probleem ken ik dus juist weer net niet Tong uitsteken , mijn rijbroeken eindigen dus altijd halverwege mijn kuit wat pijn doet met rijden, ik moet dus echt weer broeken kopen met extra beenlengte en zelfs die zijn van sommige merken te kort Scheve mond

meisje_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:09

bij mij zijn broeken ook altijd te kort rijbroeken en gewone, dat is echt wel iritant. ik ben het er ook mee eens je moet als je wat zwaarder bent niet op een kleine, ranke pony gaan dat is gewoon zielig voor je pony..

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:20

Ik vind niet dat je slank moet zijn, vind ik flauwe kul....een paard is sterk genoeg....dus het kan makkelijk.

meltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:23

het licht eraam op wat voor paardjes ze rijden, als je op kleintjes rijd, is het wel handig. naar ik heb nee gestemd

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:37

Tuurlijk MOET het niet, zou je dan vanaf een bepaald gewicht niet meer mogen rijden ofzo? Verward
Vind ik maar onzin hoor, en volgens mij zijn er meer dan genoeg volslanke mensen die heel goed rijden.
Maar ik vind persoonlijk ook wel dat het een mooier plaatje geeft als je wat slanker bent, maar das mijn mening natuurlijk.

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:46

Nee, absoluut niet! Ik ben een ieniemienie type; dwz klein en dun. Volgens jouw stelling ideaal voor een ruitersportzaak. Ik kan echter vaak maar uit een stuk of vier broeken kiezen, in de meest saaie kleuren. In de veel voorkomende maten is keus dat het de moord stikt, minstens 1,5 rek tegenover 20 cm voor mij. Rijjasjes; in de normale maten eindeloos keus, ik moet vaak op kindermaatjes terugvallen, en die zijn vaak lang niet zo luxe qua uitvoering.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:36

Ik heb nee gestemd, zal toch wel heel erg zijn als ik ja had gezegt Haha! Kan ik gelijk mijn paard verkopen.

Zelfde verhaal ik moet een broek met korte pootjes, flinke bovenbenen, een kont erin maar dan wel zo dat die niet fladdert bij mijn taille want die is weer kleiner Verward

Laarzen moet ik op maat laten maken, kom net een cm tekort bij de gewone rijlaarzen Boos!

Ik ben het er wel mee eens dat slankere meiden mooier staan op een paard, en streef zelf ook helemaal naar dat beeld Haha!
Ikzelf heb een haf en heirvoor een lekker breed paardje, allebei niet dik maar wel met voldoende massa om omstanders niet het idee te geven dat beestje onder mij zou bezwijken.
Een arabier zou bij mij niet staan, gewicht zou ze wel kunnen houden, ben ik van overtuigt....maar denk dat ik het lachertje van stal zou zijn Haha!