Zouden paarden tegen elkaar praten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

santerra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:44

Hoi, ja ik geloof dat paarden kunnen "praten" met elkaar !
Ik heb 2 paardjes lopen bij elkaar in de kudde, als ik met de één bezig ben leiden met een touw b.v., komt soms na een poosje die andere eraan lijkt het wel of ze staan te smoezen, loop ik weer door, gaan ze ineens allebei keihard sjezen, die ik vast heb kan dat natuurlijk niet, maar doet wel een poging. er is dan niks om van te schrikken ofzo want de rest van de paarden reageren niet. ze spreken volgens mij gewoon af dat ze ineens allebei heel hard gaan rennen zodat ik wel los moet laten en die één dan vrij is .Haha

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:12

[quote="Angeliek"]
Dan zou mijn paard dus homo moeten zijn... ehem. Haha.
Hij heeft soms weleens homo trekjes.

hahah zou er echt niet raar van opkijken als dat ook in de paarden wereld voorkomt Knipoog dan was die van mij vast lesbisch Tong uitsteken want die moest niks van ruinen hebben vond t leuker met een merry los te staan Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:30

ik denk dat ze ook elkaar gedachten overzenden Lachen

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:39

De fysio van avalla had hier laatst een leuk verhaal over. Een van haar klanten komt altijd langs met paard A. Nu heeft de fysio standaard voor het eind van de sessie een koekblik met daarin de snoepjes. Koekblik is luchtdicht en staat altijd op dezelfde plek.

Nu was klant voor de verandering een keer met paard B langsgekomen. Paard was er nog nooit geweest, maar het eerste wat hij deed was rechtsptreeks op de koekjesblik met snoepjes aflopen. Dat paard kon onmogelijk weten dat die daar stonden, en het blik is luchtdicht waardoor ze het ook niet kunnen ruiken.

Begin je toch te denken dat ze meer tegen elkaar kunnen zeggen dan je denkt Verward .

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:35

Beesten zijn iig minder dom dan wij mensen denken of geneigd zijn te denken.Ze zullen heus wel met elkaar kunnen communiceren.
Hinnikend, smoezend, of via gedachten.. t kan allemaal denk ik Lachen

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:03

udinae"]
[quote="Angeliek schreef:
Dan zou mijn paard dus homo moeten zijn... ehem. Haha.
Hij heeft soms weleens homo trekjes.

hahah zou er echt niet raar van opkijken als dat ook in de paarden wereld voorkomt Knipoog dan was die van mij vast lesbisch Tong uitsteken want die moest niks van ruinen hebben vond t leuker met een merry los te staan Haha!

Misschien houd ze alleen van echte mannen met flinke ballen Haha!

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 01:23

ze kunnen communiceren.. dat denk ik wel.. maar waar ze het over hebben?? who knowes.. hehe wel grappig.. maar elke diersoort heeft een vorm van communicatie tog? en paarden .. ze zijn intelligent.. dus ik denk dat ze wel 'praten' met elkaar..

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 01:26

ja,ze kunnen communiceren. Ik heb een boek van Hernrie Blake. Hij heeft jaren onder\oek gedaan naar paarden. Hoe ze zich gedragen en hoe ze communiceren. Ik heb het boek bijna uit. Erg interressant. Het heet paardentaal. Als je er meer over wil weten dan zou ik dat boek maar eens kopen.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:36

Een merrie op stal die Licor (hengst) nog niet vaak gezien had stond eens naast hem in de gang te wachten op de hoefsmid. Ik was Licor aan het afzadelen.
Die merrie: uhuhu; Licor: uhuhuh, merrie weer en Licor. En zo hebben ze wel 5 minuten tegen elkaar staan mompelen Haha!

Als Licor zijn weidevriendje (ruin) ziet als hij op de wei wordt gezet, begroet hij die ook met een zacht gemompel voor hij verder gaat eten.

Als ik alleen met Licor op buitenrit ga, roept hij ook bij elke weide met een ander paard. Zo van: "hier ben ik dan"!!

Ze communiceren dus wel degelijk, en natuurlijk niet enkel met gehinnik, maar ook en vooral met lichaamstaal.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:48

carola1 schreef:
ja,ze kunnen communiceren. Ik heb een boek van Hernrie Blake. Hij heeft jaren onder\oek gedaan naar paarden. Hoe ze zich gedragen en hoe ze communiceren. Ik heb het boek bijna uit. Erg interressant. Het heet paardentaal. Als je er meer over wil weten dan zou ik dat boek maar eens kopen.

Ik heb het boek ook. En ik dacht ook dat het 'paardentaal' heet, maar het heet 'praten met paarden'.
En ik heb hem ook bijna uit Haha!
Is een erg leuk boek, een aanrader.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:06

oo, dan heeft hij waarschijnlijk meerdere boeken erover geschreven want mijn boek heet toch echt paardentaal. maar dat zijn volgends mij twee boeken in 1 boek gebundeld hoor

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:50

carola1 schreef:

Ja dat boek heb ik ook, erg interessant!
Volgens mij staan "mijn" paarden trouwens elke avond op stal te verzinnen welke truukjes ze nu gaan verzinnen om mij er af te krijgen Clown

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 18:46

Kom er net achter dat Henrie Blake 3 boeken heeft geschreven.
Nu wil ik ze allemaal wel hebben Knipoog

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:59

Ik denk dat paarden wel degelijk met elkaar communiceren in hun eigen taaltje .
Observeer ze maar eens voor eenhalf uurtje je leert er veel van .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:12

Het zou kunnen Knipoog Ik denk niet dat ze 'letterlijk' met elkaar praten. Maar ze communiceren zeker met elkaar. Alleen ik moet nog uitvinden hoe, maar bij Tess gaat dat vrij makkelijk Knipoog