Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tancreda4 schreef:Gini schreef:De mensen die zeggen dat ze er ijzers onder zouden laten slaan, op basis van welke informatie doen jullie dat?
Ik vind het eigenlijk best wel wat dat we niet echt weten wat het probleem is, maar dat we wel zeggen: Het is oké, TS, sla er maar ijzers onder. Met de info uit de openingspost valt daar door ons toch helemaal niets over te zeggen?
Op basis van de kennis, onderzoek, uitkomsten en advies van de dierenarts. Niet de geringe info van de TS. En als de TS zo twijfeld aan kundigheid, uitkomst enof behandelplan van deze da, zou ik een second opinion laten doen. En niet afgaan van wat iemand op bokt zegt aan de hand van eventueel standfotos e.d.
Tancreda4 schreef:Het zijn voornamelijk de anti ijzers die hier dan onterecht gaan roepen. Want de DA adviseert ijzers. Dan zou ik dat gewoon doen. Niet omdat ik ijzers aanbid, maar omdat de da dit aangeeft.
Maar veelal worden mensen in mijn ogen onterecht bang gemaakt voor die 'nare ijzers', terwijl ze juist zoveel kunnen helpen in bepaalde gevallen.
Citaat:TS opent het topic met een vraag. TS heeft op dat moment er dus zelf voor gekozen om het advies van de dierenarts te toetsen op dit forum. Dan kan je er vanuit gaan dat je heel diverse antwoorden krijgt en dat geen enkel antwoord 'onterecht' is. Enkel een mening, een gedachtegang, misschien een nieuw inzicht, misschien juist een bevestiging.
DuoPenotti schreef:Hele groepen naturals, ik zeg niet perse in dit bericht maar wel algemeen.
Die gewoon tegen zijn, hoe kreupel een paard soms staat. Want nee dat is tegen hun denkwijze.
Erg gevaarlijk.
Daarom krijg je wel topics als dit dat mensen door al die verhalen hun dierenarts niet meer geloven.
Nogmaals ik heb mijn paarden zonder staan, ook het paard met hoefproblemen gecreëerd door een natuurlijk bekapper. Maar als het nu beter was met, stond ze met.
DuoPenotti schreef:Jawel, ts twijfelt door die verhalen. Door de overdreven verhalen van ijzers zijn altijd slecht. Zonder vaak nuance.
Anders was dit topic er niet geweest. Dan had ze haar DA gevolgd.
Dus ja daarom aanhalen is voor mij daarom wel een reden.
Ts haar paard mag ook niet meer in de groep blijven.
Dat niet mogen blijven heb ik nog nooit gehoord buiten een groep naturals om.
Misschien verkeerde conclusie, dan zal ts dat wel beantwoorden tegen mij.
DuoPenotti schreef:Jawel, ts twijfelt door die verhalen. Door de overdreven verhalen van ijzers zijn altijd slecht. Zonder vaak nuance.
Anders was dit topic er niet geweest. Dan had ze haar DA gevolgd.
Dus ja daarom aanhalen is voor mij daarom wel een reden.
Ts haar paard mag ook niet meer in de groep blijven.
Dat niet mogen blijven heb ik nog nooit gehoord buiten een groep naturals om.
Misschien verkeerde conclusie, dan zal ts dat wel beantwoorden tegen mij.
DuoPenotti schreef:Dan maar rechtdoor. Ik hou wel van recht door zee en duidelijkheid
Het is toch idioot dat mensen gaan twijfelen over de diagnose van een professionele arts tegenover verhalen van zomaar wat mensen.