Welk hoofdstel kan ik het beste kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:33

Dennis"]
[quote="KellyenXena schreef:
Offtopic,sorry..Maar dat die chetak's bij jullie zo goed blijven! Het is echt ronduit het slechtste hoofdstel wat ik ooit gehad heb...Ik onderhoud mijn spullen echt heel zorgvuldig,daar kan het echt niet aanliggen,maar het verf bladderde al zeer snel af..Vind de leerkwaliteit ook niet echt super..Wat is jullie geheim? Haha!

Dat vind ik ook. Die van mij is ook echt niet mooi meer(al een jaar niet meer, heb hem nu 2 jaar). Hij is nog wel heel en veilig, maar zowat helemaal bruin. Ik heb er zo'n 50 euro voor betaald dacht ik.
Ik heb ook nog een hoofdstel die ik nu 3 jaar heb en daarvoor al vele jaren geleeft heeft(ik kreeg hem helemaal hard en verwaarloost met de schimmel er op). Dat hoofdstel is afgelopen 3 jaar even knap gebleven, ziet er nog netter uit dan mij chetak.
[/quote]
is toch handig?
heb je eerst een zwart hoofdstel, en na en tijdje heb je eens een ander kleurtje Haha!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:18

Tsja dutske..Dan heb ik een bruin hoofdstel en een zwart zadel..Past niet echt bij elkaar Tong uitsteken

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:26

euhm
zadel bruin verven? Tong uitsteken

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:53

KellyenXena schreef:
Tsja dutske..Dan heb ik een bruin hoofdstel en een zwart zadel..Past niet echt bij elkaar Tong uitsteken

Bij EA staat een gigantisch mooi bruin zadel te koop Knipoog

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:37

ik heb zelf een kieffer hoofdstel, ben er echt super blij mee. is echt een goede kwaliteit, maar idd wel duur.
voor mn shetje heb ik ene pagony en die is nu ook heerlijk soepel.
die pagony aanbieding wil ik ook graag hebben vind het zo'n mooi hoofdstel!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:35

Chetak zijn goede hoofdstellen, de gespen blijven mooi, je hoeft het leer haast niet te poetsen, en bruin worden ze bij mij gelukkig (nog Verward) niet.
Ook een goedkoop hoofdstel van Pagony kan lang meegaan, moet je wel onderhouden, maar het is niet zo dat dit soort hoofdstellen snel stuk zijn. Ik vind ze wel sneller lelijker worden, en de gespen gaan roesten. Maar het voordeel van een goedkoop hoofdstel is dat je vaker een nieuwe kunt kopen als je er zat van bent Haha!

Global heb ik geen goede ervaringen mee. Het lusje op de neusriem om het sperriempje aan tebevestigen ging zomaar los, stiksels lieten los.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 01:07

passier hoofdstel met dikke neusriem, en rondgestikt leder, ik vind die zelf echt de beste, daarom heb ik hem ook, maar die zijn wel 500 euro geloof ik, of nog duurder, maar dan heb je ook wel van super kwaliteit!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:31

Ze zocht rond de 40-50 euro, anders had ik ook wel een ander hoofdstel aangeraden Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:20

In geen 500 jaar betaal ik 500 euro voor 1 hoofdstel. Dat zijn toch geen bedragen meer? Die krijg je er nooit meer uit. Je kunt daar wel 10 andere ook goede hoofdstellen voor kopen. Een hoofdstel gaat wel 10 jaar mee, dus dan ben je 100 jaar verder.

Mijn ervaring met hoofdstellen van zo'n 40 euro is dat die ook goed zijn, wel op letten dat je RVS-gespen hebt.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:26

Germie, ik vind dat een hoofdstel van 40 jaar er binnen een jaar niet meer uitziet...
Dus het is dan maar de vraag waarmee je goedkoper uitbent, ik heb het geld op het moment niet, maar als ik het wel heb komt er echt een Passier. Het is topkwaliteit en het oog wil ook wat, je ziet het er echt aan af dat het duur spul is.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:29

Hoi,
dat vind ik nou ook, het zijn hele mooie hoofdstellen, ik heb momenteel de met rondgestik leder, die is nu 6 weken oud en dus een beetje ingereden, en die ga ik nu voor de wedstrijden gebruiken, en ik ga morgen een passier hoofdstel kopen maar dan normaal, dus niet rondgestikt, en die wordt dan voor de training, ik vind ze ook heel mooi, en zoals je zegt het oog is ook heel mooi,

maar ik zou 1 2 3 niet weten wat voor hoofdstel je kan kopen, ik wist eigenlijk niet eens dat er hoofdstellen waren van rond de 50 euro Verward

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:49

in en winkel in roeselare kun je er lkopen voor 8 euro
over de kwaliteit kan ik niks zeggen, behalve dat het leder hard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:32

Ligt eraan : Werk je veel met jonge paarden? Koop wat goedkopere hoofdstellen, als het een keer misgaat en ze trekken de boel kapot ben je niet je dure hoofdstel kwijt!

Heb je een vast paard die je ook uitbrengt in de sport, dan zou ik een wat luxer hoofdstel kopen. Zelf heb ik een bruine stubben.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 21:18

Apollon is in de 20, niet jong meer dus Boos! . Ik ben die goedkope prut wel voort beu. dus ik heb er over zitten denken na jullie ervaringen en tips. Ik geef gewoon wat meer uit zodat ik ook goede kwaliteit heb. Ik wil ook wel eens een mooi hoofdstel dus bedankt voor jullie tips! Morgen gaan we weer inkopen doen (om de zoveel tijd gewoon meteen alles kopen, doen wij altijd)
Ik ga denk ik dus gewoon voor een goed merk. Knipoog

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:37

rockey schreef:
passier hoofdstel met dikke neusriem, en rondgestikt leder, ik vind die zelf echt de beste, daarom heb ik hem ook, maar die zijn wel 500 euro geloof ik, of nog duurder, maar dan heb je ook wel van super kwaliteit!

ja helemaal mee eens
ik heb nu 3 passiers waarvan 1 tje die ik 4 jaar geleden gekregen heb en het ziet er nog steeds super uit.
maar voor een normale beurs is een imperial super.prijs /kwaliteit het beste.

Pegassus97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:11

Voor een goed merk, wat meer betaalbaar is, kun je gaan voor kieffer, stubben, imperial riding. Beter 1 keer wat goeds en duurders kopen, dan veel keren goedkope prul..

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 01:43

Voor het geld van dat Passier hoofdstel, heb je 5 Imperial riding trens-hoofdstellen bij Drunensruiterhuis. Zien er bijna hetzelfde uit, alleen iets dunnere neusriem.Maar ook super kwaliteit, en soepel leer.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 08:40

Angeliek schreef:
Voor het geld van dat Passier hoofdstel, heb je 5 Imperial riding trens-hoofdstellen bij Drunensruiterhuis. Zien er bijna hetzelfde uit, alleen iets dunnere neusriem.Maar ook super kwaliteit, en soepel leer.

Dat is echt niet waar
Ik heb er ook 2 van IR en je ziet en voelt het verschil met Passier overduidelijk...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 10:30

Wat sjuimpje zegt is wel waar, de passier is echt niet te vergelijken met IR. Toch vind ik het een goede kwaliteit leer, en het hoofdstel kan zeker een jaar of 5 mee (spreek uit ervaring). Ik heb niet zo'n vette beurs en ook ben ik nog wel eens lui wat betreft het onderhoud van mijn hoofdstel, dus voor mij dan toch maar niet zo'n duur hoofdstel.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 11:58

Ik wil niet eens 500 euro uitgeven aan een hoofdstel. aangezien Apollon best lomp is.
Ik denk dat ik voor kieffer IR etc ga kijken. Daar lees ik hier ook veel goeds over.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:04

IR heeft inderdaad een heel nette prijskwaliteits verhouding, ik vind die kwaliteit stukken beter als Kieffer.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:01

Kieffer vind ik niet echt wat qua hoofdstellen, die zijn echt niet sterk. Het is wel heel mooi hoor, dat dunne, soepele leer, maar het is ook wel fijn als de boel heel blijft bij een wat minder zoet paard...
De hoofdstellen van Daaleman zijn fijn, blijven ook lang mooi. Lemetex schijnt ook fijn te zijn, kost ook niet gelijk de hoofdprijs. En Stübben is ook degelijke kwaliteit.
Passier is mooi, heel mooi en ook echt kwaliteit, maar ook belachelijk duur en dat het zoooo duur is zie ik er nou ook weer niet aan af, die verhouding ligt naar mijn idee toch wel een beetje scheef.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:29

Wij hebben een Imperial Riding Bonfire hoofdstel wit onderlegd.
Bevalt goed, maar heb m nog niet zo heel erg lang..!
Kost 85 euro
Afbeelding