Buiten rij trauma

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:07

hihih.ik ben ook vrij bang aan gelegd,tenminste..ik wil eerst altijd de kat uit de boom kijken..meestal doe ik dan net of ik niet bang ben..dus stap dan gerust door..maar meestal word ik ook heel bang en paniekerig hoor..ligt natuurlijk aan de situatie..
ben bijna een keer met paard en al van een soort berg af gekukelt..

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:05

ikke schreef:
Kijk, voor al deze bangerikken heeft de NVVR dus het bangerikkenweekend op het programma staan. We noemen het Angst wordt Moed, staat wat vriendelijker en dekt beter de lading.
In kleine groepjes, met ervaren mensen en paarden erbij rustig buitenritjes maken, en vooral veel ervaring opdoen.
Kijk op www.nvvr.info bij de meerdaagse evenementen voor meer info.

jammer dat er in belgië geen NVVR (BVVR Haha! ) bestaat Frusty .

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:14

Ga eventueel eens een heel stuk terug in je opleiding van het paardje. Vier is nog heel jong en hij zal dus best veel geleerd hebben in de afgelopen tijd.
Als je het eng vindt dat hij buiten kan schrikken, ga eerst eens met hem wandelen langs de weg, zorg dat hij dingen goed kan bekijken en er vertrouwt mee raakt. Dat is dus ook vertrouwt raken met dingen die normaal gesproken ergens niet liggen/staan zoals die kool.
Als hij schrikt van iets onbenulligs (in jouw ogen dan) lach hem uit, daardoor ontspan jij en veel paarden hebben goed door dat ze uitgelachen worden. Als die van jou dat ook heeft, maak daar gebruik van.
Succes ermee.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:16

ingeo"]
[quote="ikke schreef:
Kijk, voor al deze bangerikken heeft de NVVR dus het bangerikkenweekend op het programma staan. We noemen het Angst wordt Moed, staat wat vriendelijker en dekt beter de lading.
In kleine groepjes, met ervaren mensen en paarden erbij rustig buitenritjes maken, en vooral veel ervaring opdoen.

[/quote]
Jawel hoor, er is een VVR in België, maar die werken ietsjes anders. Enne, de NVVR doet niet heel moeilijk over landsgrenzen, hoor. *LOL*

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:24

Waratje"]
[quote="ingeo"][quote="ikke schreef:

[/quote]
Jawel hoor, er is een VVR in België, maar die werken ietsjes anders. Enne, de NVVR doet niet heel moeilijk over landsgrenzen, hoor. *LOL*
[/quote]

ja, maar het is al snel een end rijden hé!
en, hoezo, VVR in belgië? ik ken wel een aantal 'trekruiter-verenigingen', maar heb niet de idee dat daar diezelfde begeleiding en info bijzit . maar dat kan een foute inschatting van me zijn hoor!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:58

Misschien helpt het als je voor jezelf weer wat gaat opbouwen?
dus eerst een keer een stukje weg, dat daarna er bijvoorbeeld iemand anders op gaat en jij op een ouder paard kan. En dan steeds iets langer.
Of zoek een mooi natuurgebied uit zonder greppels...
heel veel succes!

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 19:53

Het is ook meer mijn probleem dan het probleem van de pony, het zit tussen mijn oren. In principe kan ik lezen en schrijven met haar. Waar in het buitenseizoen paardjes nogal lastig kunnen zijn in een buitenbak, zal die van mij niet schrikken. Maar ja, langs de weg he. Het grote probleem is ook dat als ik denk dat ze gaat schrikken er snel afspring. Ik weet dat het fout is, maar haal dat maar eens uit mijn hoofd.

Ploeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:24

Misschien, moet je een keer met iemand met een rustig paard naar buiten gaan, want meestal let je paard daar ook op... of je neemt iemand mee op de fiets die er met een touwtje naast fietst..
tja.. het is maar een idee Lachen

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:21

hey charlot zit nu op school mag ook helemaal niet maar ik ga met je mee he naar buiten:P:Pxxxjes mij