Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Orchidee14 schreef:Ayasha, maar dat is nu net het probleem. Er mag geen zand op. Het is van oorsprong landbouwgrond.
Storm schreef:Maar dan heb je je antwoord toch al? Ophogen. Wat iemand al zei, zijkanten naar binnen gaan scheppen. Tis een rotklusje maar moet lukken op die manier.
Orchidee14 schreef:Ayasha, ik schiet ze niet af. Zijn hele mooie oplossingen als het stuk grond van mezelf is. Helaas is dat niet het geval. Is niet mijn schuld dat er geen zand op mag he? Nogmaals ik wil best investeren maar het moet leuk blijven. Ibbel, van jou heb ik in geen enkel topic ooit een fatsoenlijke reactie gezien dus ik had niet anders verwacht dan deze reactie. Bedankt allemaal voor het mee denken.
Storm schreef:Ibbel geeft altijd goede adviezen, en ik begrijp ook heel goed waarom ze hier een grapje maakte.
Zeg eerlijk, je had beter een andere titel kunnen plaatsen.
'Gratis oplossing om natte paddock aan te pakken die niet van mezelf is en waarin niks mag veranderen'
DuoPenotti schreef:Nou kom dames, is het afgekoeld buiten doen we nog zo verhit
Maar als je geen drainage kunt maken, geen geel zand erop mag gooien, geen rubber matten op een gedeelte gaat leggen zal het wel erg moeilijk worden. Dat is helaas een feit.
Ibbel schreef:Waar ik woon zijn ook geen sloten.
Ter info: je kunt ook naar een hoger perceel pompen, zolang het maar ver genoeg weg ligt en/of lossere grond heeft. Ik pomp het water hier ook gewoon naar het naastliggende land dat even hoog ligt. En ja, dat werkt prima. Dagelijks de pomp een uurtje aan en je paddock blijft droog. Ja, je pompt dan vermoedelijk grotendeels dagelijks hetzelfde water weg.
Ibbel schreef:Je hele stuk paddock is omringt door akkerland? Nergens een doorgang naar grasland of berm?
Je hebt het over een weg, loopt daar geen droge greppel langs?
En waar je die foto hebt genomen? Is daar een regenwaterafvoer waar het dak op afvoert?
Femke_Tweety schreef:Op mijn bijna gratis haalbare optie wordt ook niet gereageerd.
Ofwel gratis en veel handwerk, of relatief goedkoop, namelijk ochtend iemand met een minigravertje.
En een oplossing waar je, als je hey goed aanpakt, nog een paar jaar mee vooruit kunt ook.